Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Discussie: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Toch heel wat fraais, leuks, moois tegen gekomen in deze draad. Vraag me af of zoiets
    niet zijn eigen ruimte kan krijgen op BD?

    [Mod]Ik heb deze discussie uit het draadje van Schoonspikke (plaats eens een extreme CS foto) gehaald en het een zelfstandig bestaan gegeven.[/Mod]
    Last edited by LesC; 23 januari 2010, 10:44.

  • #2
    Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Toch heel wat fraais, leuks, moois tegen gekomen in deze draad. Vraag me af of zoiets
    niet zijn eigen ruimte kan krijgen op BD?
    Al meermaals aangekaart, maar nog geen reaktie of gevolg op gekregen door de inrichtende macht.
    Of je nu pro of contra (doorgedreven) photoshopping bent, je kunt er nu eenmaal niet omheen dat fotografie en menig na-bewerkingsprogramma hand in hand gaan. Dit zou eigenlijk ook wel een subforum plaatsje kunnen verdienen.
    HDR-foto's zijn gemeengoed op dit forum, terwijl dit allemaal te danken is aan je reinste nabewerking.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Het zou dan wel om PS PSP bewerkingen moeten gaan die uitgaan van een foto door de fotograaf zelf gemaakt en niet om photoshop werken die gemaakt zijn van stockfoto's en tekenen etc. want daar zijn andere fora voor imho.

      Gr. X.

      Comment


      • #4
        Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
        Het zou dan wel om PS PSP bewerkingen moeten gaan die uitgaan van een foto door de fotograaf zelf gemaakt en niet om photoshop werken die gemaakt zijn van stockfoto's en tekenen etc. want daar zijn andere fora voor imho.

        Gr. X.
        Jap, daar kan ik me zeker in vinden. Maar waar trek je dan de grens tussen een 'toelaatbare' ingreep om je foto nog in diverse forumonderelen te plaatsen (glamour, landschapes, macro, journalistiek,...) en een foto die in een "photoshop"-forumonderdeel thuis hoort.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Dat is vermoedelijk ook wat de forumleiding tegenhoudt om daar een apart forumdeel voor op te starten

          Gr. X.

          Comment


          • #6
            Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            Als iedereen eens zou posten in de juiste forums was het ook al veel beter.

            Eigenlijk is dit forum toch in eerste instantie bedoeld voor die fotobewerkingen, en vroeger waren er ook veel meer draadjes is deze richting.
            Ik stel alleen al een hele tijd vast dat 75% van de draadjes hier eigenlijk eerder thuishoren in een ander forum.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

            Comment


            • #7
              Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              Hoe stel je dat vast?
              Dit subforum staat onder forum Fotografie technisch samen met software en Tips & Trucs?
              Dus krijg je hier vragen over fotobewerking omdat het niet gaat over het functioneren van de software maar over de toepassing hiervan.
              Dus waar moeten ze getoond worden?

              het volgende staat in de forumbeschrijving :

              Forum voor vragen en problemen bij het bewerken van je digitale foto's of samenstellen van bijvoorbeeld web-albums. In dit forum dient de bewerking centraal te staan.

              Gr. X.
              Last edited by Xarder; 21 januari 2010, 18:49. Reden: toegevoegd: forumbeschrijving

              Comment


              • #8
                Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                Als iedereen eens zou posten in de juiste forums was het ook al veel beter.

                Eigenlijk is dit forum toch in eerste instantie bedoeld voor die fotobewerkingen, en vroeger waren er ook veel meer draadjes is deze richting.
                Ik stel alleen al een hele tijd vast dat 75% van de draadjes hier eigenlijk eerder thuishoren in een ander forum.
                [Mod]Ik probeer hier als Mod een beetje de orde erin te houden. Mochten er zaken zijn die volgens jou niet op hun plaats staan, dan mag je mij (via PB) of de Mods als groep (via het uitroepteken rechts boven je post) gerust vragen om iets te verplaatsen of wat dan ook.
                Let op: soms oordelen wij dat iets wel op z'n plaats staat, ondanks de argumenten van de persoon die ons contacteert.

                Ik ben het in grote lijnen ook eens met de argumenten van Xarder hierboven.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Dit staat in de sticky:
                  In dit forum kun je met vragen terecht over alle vormen van fotobewerking. Dit betreft zowel correcties (bv kleur, verscherpen, enz), maar ook complexe en ingrijpende bewerkingen of composities. In dit forum is dus specifiek het bewerken het onderwerp; vragen over de software zelf dienen in het forum Software te worden geplaatst.

                  Dus staat toch altijd een foto (met zijn bewerking) centraal?

                  Als ik dan nu de berichten eens afloop:
                  - Panoramafoto: Hoe maak ik een panoramafoto in een welbepaalde situatie => Volgens mij eerder Tips&Trucs of Terzake maar kan eventueel nog hier.
                  - Photoshop kleurprofiel: Algemeen instelling software dus => Software.
                  - foto labo: Vraag 735 over het croppen, => Software.
                  - Fotoblog: => Software
                  - Doezelaar: => Software
                  - Photoshop Elements voor Mac: => Software
                  - Afmetingen foto-opname-verwerking: => Software
                  - Automatisch (?) horizon rechtzetten (op Mac): => Software
                  - NX2 en CaptureOne: => Software
                  - iphoto voor windows of goed programma: => Software
                  - Welke pc voor fotobewerking ??? => Tips & Trucs of Software
                  - welk programma zouden jullie aanraden voor een beginner? => Software

                  ....
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    [MOD] Naar aanleiding van eerdere vragen van BD'ers omtrent het oprichten van een apart forum voor fotobewerkingen, is dat punt enkele maanden terug op de agenda van de moderatormeeting geplaatst.

                    De conclusie was toen dat er niet voldoende bewerkingen zijn om een apart forum te rechtvaardigen. Buiten deze opmerkelijk langlopende discussie duiken bewerkingen maar op enkele momenten in het jaar met enige regelmaat op. Dat gebeurt bijvoorbeeld rond het eindejaar met Kerstkaarten en in het voorjaar met communieprentjes. Op andere ogenblikken is er dikwijls slechts 1 nieuwe bewerking per week. Een forum met hooguit enkele nieuwe posts per week is een beetje een dode bedoening.

                    Daarnaast is de BD forumstruktuur al erg uitgebreid - nog een forum extra zou de overzichtelijkheid zeker niet bevorderen.

                    Omdat ik vroeger dit Fotobewerking forum beheerde had ik dit standpunt eigenlijk eerder al in dit draadje moeten toelichten. Mijn excuses voor deze late verduidelijking.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #11
                      Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Sorry dat ik het zeg maar deze opmerking is feitelijkhet paard achter de wagen spannen.

                      Gr. X.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                        Sorry dat ik het zeg maar deze opmerking is feitelijkhet paard achter de wagen spannen.

                        Gr. X.
                        Inderdaad!!! Tis net omdat er geen platform voor is dat er niet in gepost wordt. Nogal sjans dat er dit topic is!
                        En neem het me niet kwalijk dat ik het zeg. Maar een serieuzere photoshopbewerking is niet klikkerdeklik en posten, he? Daar kruipt toch wel enige tijd in.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #13
                          Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Het is niet omdat er een Sportfotografie forum bestaat dat ik ook plots een aandrang voel om sportfoto's te maken. Het toevoegen van een fotobewerking forum zou echt geen stormloop op Photoshop veroorzaken. In dit draadje zijn op 7 maanden tijd 66 bewerkingen getoond. Zelfs als een apart forum het aantal posts zou verdubbelen, dan nog zijn 5 bewerkingen per week te weinig om een apart forum te rechtvaardigen. Wij hebben in het verleden in dit forum een maandelijke challenge gehad: er werd een foto geplaatst en iedereen kon een bewerking daarvan posten. Het aantal deelnames daaraan was gewoon ontmoedigend en de challenge is spijtig genoeg stilgevallen.

                          Aan iedereen die graag een apart forum met fotobewerkingen wil: post regelmatig bewerkingen in dit forum en zet [Bewerking] vooraan in de titel. Dat maakt het alvast voor iedereen gemakkelijk om specifiek alleen naar bewerkingen te komen kijken. Zodra er voldoende van dat soort posts opduiken kunnen we opnieuw aankaarten om een apart forum aan te maken.
                          Last edited by Laurens; 23 januari 2010, 09:03.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            Heb dit onderdeel van BD pas nu gevonden.
                            Zou fijn geweest zijn moesten de originele opnames erbij geplaatst zijn. Dan weet je van wat, je deze resultaten kan maken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
                              In dit draadje zijn op 7 maanden tijd 66 bewerkingen getoond. Zelfs als een apart forum het aantal posts zou verdubbelen, dan nog zijn 5 bewerkingen per week te weinig om een apart forum te rechtvaardigen.
                              Tel hier eens de HDR's bij op?

                              Zie verder eens onderstaand het eerste punt van Vinstermiki

                              Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              Heb dit onderdeel van BD pas nu gevonden.
                              Zou fijn geweest zijn moesten de originele opnames erbij geplaatst zijn. Dan weet je van wat, je deze resultaten kan maken
                              Dat vind ik een goed punt. Dan ondervang je meteen de Photoshop bewerkingen die gemaakt worden van stockfoto's. Het tonen van een foto van iemand anders is immers niet toegestaan.



                              Gr. X.

                              PS zou er omtrent deze discussie misschien een spin off gemaakt kunnen worden?

                              Comment

                              Working...
                              X