Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmen met een Canon5Dmark2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmen met een Canon5Dmark2

    zijn er mensen die wat ervaringen uit willen wisselen met het filmen met de fotocamera,
    wat ze gebruiken voor objectief,statief,software wat ze hebben gemaakt enz.enz.

  • #2
    Re: filmen met een Canon5Dmark2

    test film van de canon eos5D mark2 gemonteerd met Imovie. na lang wachten en steeds maar lezen en horen dat er aan de camera gesleuteld werd voornamelijk software,…

    mijn eerste test

    Comment


    • #3
      Re: filmen met een Canon5Dmark2

      Oorspronkelijk geplaatst door fotoutrecht Bekijk bericht
      zijn er mensen die wat ervaringen uit willen wisselen met het filmen met de fotocamera, wat ze gebruiken voor objectief,statief,software wat ze hebben gemaakt enz.enz.
      Het gaat maar is niet te vergelijken met een echte videocamera.
      Gewoon uit de hand niet te gebruiken omdat er geen steadyshot op zit.
      Op statief wel.
      Geluid niet in te stellen! Het is een automaat met vreselijk "optrekken" bij stille passages. Je kan dat in montage er wel uitknippen.
      Montage doe ik met Grassvalley Edius. Omzetten van 30 b/s naar 25 b/s.
      Kleuren en beeldkwaliteit wel mooi maar bij bewegingen niet ok.
      Mogelijk moet ik in 720p monteren en niet in interlaced.
      http://www.stich.be

      Comment


      • #4
        Re: filmen met een Canon5Dmark2

        Ha beste Axat,
        leuk dat je gereageerd heb,ik heb het een en ander opgezocht en ten eerste je gebruik een window computer voor je montage en dat is al een groot verschil ik een mac,ik heb vroeger les gegeven in premiere pro op de grafisch school maar weet echt niets meer af van montage met window machines.
        maar nu het volgend wat je schrijft citaat Mogelijk moet ik in 720p monteren en niet in interlaced.dit is wat ik vond;Het Europese televisiesysteem PAL maakt een beeld dat is opgebouwd uit 207.360 beeldpunten: 576 lijnen van elk 720 pixels. Dat beeld wordt 25 keer per seconde in twee delen ververst: eerst één voor één alle oneven lijnen, vervolgens alle daartussen liggende even lijnen. Deze techniek staat bekend als interlacing. Maar hoe groter het beeldscherm, hoe zichtbaarder de lijnen. Bovendien, zodra een plaatje beweegt zullen ten gevolge van het tijdverschil alle tussenliggende lijnen op een andere plek geprojecteerd worden. Elke objectrand wordt vertekend weergegeven, als een soort zaag of kam verspringend van lijn naar lijn. Dat kan verholpen worden door de-interlacing. Daarbij worden beide lijngroepen door middel van geavanceerde software van onscherpte verlost en in één moment op het scherm geprojecteerd. Het wordt hier sinds kort in dvd-spelers en externe lijnverdubbelaars/de-interlacers toegepast onder de naam progressive scan.
        dat was vroeger nu hebben we HDTV
        720p: HDTV-standaard met 720 lijnen en 1.280 beeldpunten per lijn, overgedragen volgens de 'volledig-beeldtechniek' ('progressive scan', per beeldwissel steeds alle lijnen tegelijkertijd). Deze techniek is mogelijk met 24, 25, 50 of 60 Hz.
        Philip Bloom heeft op zijn blog een filmpje staan die het heel eenvoudig dit probleem oplost pas op wel in een mac versie
        hartstikke leuk dat je gereageerd heb,tot een volgende keer
        mvgw

        Comment


        • #5
          Re: filmen met een Canon5Dmark2

          Oorspronkelijk geplaatst door fotoutrecht Bekijk bericht
          maar nu het volgend wat je schrijft citaat ..dat was vroeger nu hebben we HDTV...
          Bedankt voor de info maar dat is me bekend. Ik werk al 2j in HD maar stel vast dat weinig mensen dit kunnen bekijken omdat één schakel in de ketting ontbreekt: de tv ofwel de player. Sony brengt een nieuwe videocamera op de markt de EX R1 die terug (ook) in SD (standaarddefinitie) kan opnemen... De markt kan eigenlijk niet volgen en zal volgens Sony pas over 5j zover staan als ze gehoopt hadden.
          Opnemen in progressive scan is voor mijn videocamera niet ok en zeker geen optie omdat alles echt te schokkerig is. Broadcast camera's dat is wat anders.
          We hebben onlangs opgenomen met 6 (amateurcamera's) in HD (1080i) en dat is wel een schitterend beeld. Montage met mijn pc en Edius Grassvalley was mogelijk in multicam en dat is leuk. Ik heb welk een hardwarekaart want ik denk dat multicam in HD zonder hardwarekaart niet mogelijk is.
          Grassvalley is zowat hetzelfde monteren als met Première Pro.
          In de broadcast sector werken de meesten met Apple (Final Cut Pro) wat wslk iets gemakkelijker gaat maar ik blijf om diverse redenen in het Windows kamp.
          Met de 5DII is moeilijk te filmen: heb geprobeerd camera in de ene hand en externe micro in de andere hand: http://www.vrouwenvoetballen.be/vrou...telt_voor6.htm
          Een wedstrijd België-Nederland
          Let wel het bestand is voor internet zeer klein gemaakt en dus in kwaliteit niet te vgl met het origineel.
          Last edited by axat; 19 januari 2010, 08:41. Reden: aanpassing
          http://www.stich.be

          Comment


          • #6
            Re: filmen met een Canon5Dmark2

            Beste Axat,
            Complimenten op je intervieuws van de 2 dames,als je dit, en gefilmt en geluid alleen heb gedaan,en dat haast zonder horten en stoten, heb je een erg vaste hand.
            Lekker dat de zon scheen, kleuren lekker fel,en de gezichten dan een duidelijke schaduw,vind ik wel mooi.
            Om terug te komen op de uitzending, die is toch voor internet? groter kom je toch niet.
            mvgw

            Comment


            • #7
              Re: filmen met een Canon5Dmark2

              Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
              Met de 5DII is moeilijk te filmen: heb geprobeerd camera in de ene hand en externe micro in de andere hand: http://www.vrouwenvoetballen.be/vrou...telt_voor6.htm
              .
              Op hoeveel mm is dit genomen ? Je hebt wel een behoorlijk stabiele hand.
              Ik zou wel op de focus letten. Je focust op de achtergrond en niet op de persoon.

              Verder zou iedere filmer een steadicam moeten hebben. Dat is onmisbaar in het filmen.
              Dat is een stabilisatiesysteem of soms noemen ze het wel een "flying cam". Kant en klare oplossingen zijn vrij duur (700 EUR voor steadicam glide). Op vimeo kan je wel diy steadicam filmpjes vinden.
              Vb:
              Simple, instant, effective, compact, low cost, easy to use steadicam DIY.


              DIY steadicam made for dslr's. example video. for more infor on how it was made, go to http://maxwellander.ca/max/hightechnical/61-diysteadicam

              Comment


              • #8
                Re: filmen met een Canon5Dmark2

                TS, waarom al die ""
                Net alsof filmen met zo'n geweldig toestel je droevig maakt!
                Check deze kerel zijn blog eens uit: http://blog.vincentlaforet.com/
                Die kan er geweldig goed mee overweg!

                Comment


                • #9
                  Re: filmen met een Canon5Dmark2

                  Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  Op hoeveel mm is dit genomen ? Je hebt wel een behoorlijk stabiele hand.
                  Ik zou wel op de focus letten. Je focust op de achtergrond en niet op de persoon.

                  Verder zou iedere filmer een steadicam moeten hebben. Dat is onmisbaar in het filmen.
                  Dat is een stabilisatiesysteem of soms noemen ze het wel een "flying cam". Kant en klare oplossingen zijn vrij duur (700 EUR voor steadicam glide). Op vimeo kan je wel diy steadicam filmpjes vinden.
                  Vb:
                  Simple, instant, effective, compact, low cost, easy to use steadicam DIY.


                  http://vimeo.com/7275459


                  geniaal in zijn eenvoud, dit is echt klasse!
                  http://www.dannydemeyer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: filmen met een Canon5Dmark2

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotoutrecht Bekijk bericht
                    ...als je dit, en gefilmd en geluid alleen heb gedaan,en dat haast zonder horten en stoten, heb je een erg vaste hand.
                    Om terug te komen op de uitzending, die is toch voor internet? groter kom je toch niet.
                    mvgw
                    Ik was daar om foto's te nemen maar "en passant" ook eens de video uit te proberen.
                    Het beeld staat niet echt stil en dat is met de fotocamera uit de hand echt niet te doen.
                    Heb veel filmervaring en daar kan ik probleemloos uit de hand shots nemen (dankzij steadyshot) die perfect kunnen doorgaan als met statief gefilmd.
                    De kleine schokken zijn nog versterkt denk ik door de omzetting van 30 frames naar 25 frames.
                    Het beeld is voor internet gedownconverted tot een datarate van iets meer dan 2,2 Mb per sec wat eigenlijk te hoog is voor internet; maar het loopt bij iedereen vlot zonder haperen...
                    Je kan het beeld zelfs fullscreen plaatsen en dan neem je best wat afstand tot het scherm, precies of je gewoon tv kijkt.
                    Algemeen is de camera zeker geen aanrader om mee te filmen om diverse andere redenen dan.
                    http://www.stich.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: filmen met een Canon5Dmark2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      Op hoeveel mm is dit genomen ?
                      Ik zou wel op de focus letten. Je focust op de achtergrond en niet op de persoon.
                      Verder zou iedere filmer een steadicam moeten hebben. Dat is onmisbaar in het filmen.
                      Aantal mm weet ik niet meer denk groothoek maar de scherpte is wel handmatig op de persoon gesteld een zeker correct en niet op de achtergrond. Door de omzetting van 30 f/s naar 25 f/s krijg je denk ik wat meer beweging. Uit de hand is er "professioneel" gezien niet te filmen, zoals hier met in de andere hand een micro zeker niet en dan nog vragen stellen. Mijn assistent was al in de kantine
                      We gebruiken al jaren steadycam (Merlin) maar besef dat ik steeds 30 minuten moet afregelen vooraleer alles in evenwicht is. Een steadycam voor de 5DII gebruiken lijkt me niet erg zinvol.
                      Het zal nog wel even duren vooraleer je met 1 toestel foto en film gemakkelijk kan uitvoeren. De voordelen van echte videocamera's zijn enorm (niet alleen de steadyshot maar ook de scherpstelling en ook bvb de cache-recording enz.)
                      http://www.stich.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: filmen met een Canon5Dmark2

                        ik film nu constant met een 5dm 2, en ik monteer mijn filmpjes in hd met magix 16 plus
                        het is zoeken naar de juiste houding en filmattitude, en ik heb er een paar maand over gedaan om het onder de knie te kunnen krijgen,
                        een grote hulp bij het filmen is de zacuto eyefinder, prijzig maar ik vind het elke cent waard
                        ik film zeer regelmatig uit de hand want een statief tijdens een optreden van kinderen plaatsen is niet mogelijk, de beelden zijn zeer stabiel en bij het "pannen" in de zaal, moet je heel langzaam te werk gaan....
                        ik wil in ieder geval niet meer terug naar een video camera..... het filmisch effect is prachtig
                        groetjes aline
                        groetjes aline

                        Comment


                        • #13
                          Re: filmen met een Canon5Dmark2

                          Hallo iedereen die gereageerd heeft op deze stelling,
                          ik heb, en nog steeds geniet ik van de sugesties/reakties van al de forumleden.
                          Zijn we op de goede weg?om dit voort te zetten,of willen we alleen met fotografie te maken hebben.
                          Inmiddels heb ik al uitgegogeld of googld, dat een dslr camera het niet haald bij een prof.videocamera zie, http://salamanca.khbo.be:8080/doks/d...b13ecda05d9.en als je de technische prospectie zie van een bv Canon eos5D mark2 weet je ook waarom.
                          Of gaat het ons erom leuke films er bij te maken en te laten zien waar toe we in staat zijn?
                          Want dat is en zijn ook de promo filmpjes van de camera verkopers.
                          Vincent Laforet en Philip Bloom zijn echte filmers en hebben een arsenaal van mensen en materiaal achter de hand.Maar als voorbeeld een riante uitgangspositie hoe en wat je moet doen.
                          wel ik wacht weer met spanning af op reacties,
                          mvgvW

                          Comment


                          • #14
                            Re: filmen met een Canon5Dmark2

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotoutrecht Bekijk bericht
                            Hallo iedereen die gereageerd heeft op deze stelling,
                            ...Vincent Laforet en Philip Bloom zijn echte filmers en hebben een arsenaal van mensen en materiaal achter de hand.
                            Alles hangt ervan af wat je eisen zijn. Ben je snel tevreden of heb je meer professionele ambities? Er zijn heel wat mensen die in HD filmen maar die eigenlijk zelf niet kunnen bekijken omdat ze geen full hd-tv hebben. Of ze hebben geen hd-player. Dus zien ze hun films steeds in sd-kwaliteit.
                            Als je filmt met een 5DII dan kan je al filmend niets bijregelen (bv focussen), je hebt geen steadyshot en dat zie je onmiddellijk, je hebt geen cache-recording, je hebt beperkte keuze van beelduitsnedes (vgl 70-200 met 20x zoom), beperkte liveview tgv uitstekende cameraschermen). En het geluid is eigenlijk een ramp omdat je niets kan regelen en de automaat echt slecht is: onmiddllijk "optrekken" bij stille passages.
                            5DII neemt steeds op in 30f/s dus ntsc-norm.
                            Je kan er mee filmen (wat ik ook gedaan heb) maar ik draai binnenkort wel terug een korte speelfilm en zal daarvoor zeker een echte videocamera gebruiken.
                            http://www.stich.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: filmen met een Canon5Dmark2

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotoutrecht Bekijk bericht
                              Inmiddels heb ik al uitgegogeld of googld, dat een dslr camera het niet haald bij een prof.videocamera zie, http://salamanca.khbo.be:8080/doks/d...b13ecda05d9.en als je de technische prospectie zie van een bv Canon eos5D mark2 weet je ook waarom.
                              puntje 2.5; VGA 640x380 beeldpunten
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X