Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

    Een aantal weken geleden heb ik met "Mijn huis, mijn architect" verschillende huizen bezocht. In 1 van die huizen hadden ze foto's aan de muur hangen, de foto's op zich waren niet zo bijzonder maar de manier waarop vind ik echt schitterend! Zo ziet het eruit:

    Van de voorkant:


    Van de zijkant:


    Wat ik zo mooi vind is de glans erin en de heldere kleuren. Printen op canvas maakt het wat doffer, dit vind ik echt mooi. En niet alleen de kleuren vind ik super maar het is mooi dun van opzij gezien en je ziet (net als bij canvas) geen ophangpunten aan de voorkant.

    Nu heb ik al gelezen over printen op dibond en aluminium en waarschijnlijk is dat hier ook gedaan maar hoe hebben ze "glaslaag" eroverheen gekregen, dat zou ik graag willen weten.

    Daarnaast wil ik weten waar je dit kunt laten doen dus als iemand me dat kan zeggen, top!
    Last edited by CH Photography; 15 januari 2010, 21:40.
    Sony A700 + 16-105mm

  • #2
    Re: Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

    Foto's voldoen niet aan de forumregels, daarom achter link gezet.
    Hans[Moderator]
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

      Hey,

      Ik denk dat het zoiets als dit betreft, men noemt dit een Acryl poster.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

        Gezien de dikte achter de foto, denk ik dat het meer zo iets is (dibond + plexiglas) :
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

          Het is het systeem van diasec, de foto wordt gemonteerd met de beeldzijde tegen een plexi en op de achterzijde komt een bescherming (pvc, forex, dibond of aluminium) en eventueel ophangsysteem.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

            Denk niet dat het dit is, maar het lijkt er allesinds op:
            Forex posters van Extrafilm

            Dit is in principe een 'papieren' foto die op een evengrote plastic plaat gekleefd is, je ziet het echter helemaal niet dat het gelkeefd is, het lijkt alsof de foto rechstreeks op het plastic gedrukt is.

            Let wel: het montagesysteem dat extrafilm erbij levert, bestaat uit enkele plastic haakjes die met dubbelzijdige kleefband op de achterzijde van de Forex moeten vastgemaakt worden, hier heb ik nog niet veel goede ervaringen gemaakt. Kleine formaten gaan meestal wel, maar heb eens een 80*60cm besteld en die bleef met geen mogelijkheid hangen (het dubbelzijdig kleefband komt los)
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

            Comment


            • #7
              Re: Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

              Als ik de zijkant van de foto bekijk, lijkt het me op dibond. Dibond is een sandwichpaneel, ttz aan de buitenkant 2 aluminium laagjes met daartussen zwarte kunstof.

              Op photokina heb ik voorbeelden gezien van dibond met een acryllaag op.

              Zelf plaats ik mijn foto's ook op dibond, doch zonder acryllaag. Misschien iets om eens nader te bekijken. Alleszins, zonder acryllaag is het resultaat ook prachtig, hoor.
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: Hoe is dit gemaakt (foto geprint op???)?

                In ons bedrijf (atab) hadden we enkele maanden geleden een fototentoonstelling in het kader van china. Er hingen toen diverse foto's op deze manier afgewerkt. Er was toen ook een stand van een bedrijf uit de regio van Brussel, die deze geprint had. Ik zal eens op onze PR afdeling proberen achterhalen welk bedrijf dit was.

                Comment

                Working...
                X