Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

one.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • one.com

    ik weet het, er bestaat al een draadje over, maar daar vond ik niet wat ik zocht. er werd gevraagd naar sites die er gehost zijn.

    Ik heb er nog geen site, maar wil mij er wel een maken.
    Wat zouden jullie doen: dreamweaver dat ik niet echt ken gebruiken in combinatie met lightroom of op basis van hun webbuilder in combinatie met lightroom.

    maw: is de webbuilder goed of niet? en kan ik daar dan bv ook nog delen van mijn oude site (http://tyrr.comxa.com) opzetten in combinatie met die builder?

    is de 3GB voldoende om een fotosite te hosten? ik maak regelmatig foto's op bals, maar ook op de jeugdbeweging (JNM), de kajak,... waardoor ik aardig wat foto's bij elkaar zet.

    Kan je er voor zorgen dat je, als je over de foto's gaat, je iets anders te zien krijgt (dus dat je 'opslaan als' niet kan gebruiken, enkel print screen od)

    alvast bedankt!

    tuur
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: one.com

    heb ook een one.com.

    3gb en voorlopig nog geen probleem, staan er wel geen massa's op.
    maar als je hun fotogallerij gebruikt kan je er "kleine" foto's op zetten, nemen minder plaats in. grotere bestanden kan je op vraag altijd uitwisselen.

    mijn foto's voor hier staan er ook op.

    hun webbuilder heb ik nog niet gebruikt werkt nie met firefox enkel ie.
    dus geen ervaring mee.

    of je uw site (of stukken ervan) kan gebruiken?
    de volledige kan geen probleem zijn, stukken zal ook wel lukken denk ik, zou zeggen waag je kans.

    dreamwaever is niet zo moeilijk, maak mijn site ook zo, alhoewel ik er veel meer zou moeten kunnen uithalen dan ik nu doe.
    ken er veel te weinig van om er deftige dingen mee te doen

    foto's voor portfolio zijn gewoon in LR in diashow gezet, passen zeer makkelijk aan.
    grotere gallerijen van feestjes of zo, zou ik in een gallery zetten via one.com.

    mijn website staat onderaan, een linkje naar een fotoalbum van one.com: klik

    't werkt allemaal vrij simpel vlot via one.com.
    voor hetgeen ik het voorlopig gebruik.

    als 3gb later te klein blijkt kan je altijd je account opwaarderen naar een groter

    hopelijk ben je er iets mee
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: one.com

      looks nice
      na de examens er dan maar eentje aanmaken.
      als ik dat nu al doe, ga ik toch weer te weinig studeren en het mij nadien beklagen
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: one.com

        Er bestaat ook nog zoiets als slide show pro.hier is natuurlijk een kost aan verbonden .Maar je foto's komen op hun externe server.De foto's kan je uploaden vanuit lightroom.

        Kijk maar eens op volgende site


        Veel plezier ermee.

        Greetz Bob

        Comment


        • #5
          Re: one.com

          Toen ik met Dreamweaver m'n website begon te bouwen (die op one.com staat) kende ik er ook niets van.
          Maar als je de dingen dat je niet kent opzoekt, of dingen dat je wilt kunnen, kom je er langzaam maar zeker wel .
          Voor specialere dingen bestaan er honderdenen sites met javascript codes, elk met z'n voorbeeld hoe het werkt. Zelf ga je gewoon een paar variabelen moeten aanpassen en het werkt.
          Als je goed zoekt vind je ook verschillende gemakkelijk aanpasbare (en gratis!) flash galleries.

          Nu wat exacter op je vraag antwoorden:
          Met Dreamweaver zal je ongetwijfeld na een tijdje betere resultaten krijgen dan met hun webbuilder.
          Die webbuilder gebruikt andere HTML dan op jouw website, dus ik weet niet zeker of je dan niet van nul opnieuw moet beginnen.

          3GB volstaat hier ook, zit nog maar aan de 800mb. En dat is inclusief filmpjes en zip-bestanden voor foto's naar andere mensen door te sturen.
          Veel hangt natuurlijk af van de resolutie van de foto's die je upload.

          Comment


          • #6
            Re: one.com

            weet er iemand wat de meest interessante extentie is om op te slaan?
            .html, .php, ...

            ik ga dus dreamweaver proberen samen met lightroom en mogelijk ga ik in mijn site ook nog een forum inbouwen voor de jeugdbeweging (wordt aangeboden door one.com), dus als dat erbij kan...
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: one.com

              ik ben eveneens bij one.com voor mijn website en voor de hosting van de foto's die ik hier op bd post. Ik heb lang gebruik gemaakt van de blog software, die best goed is hoor. Enige tijd geleden ben ik overgeschakeld naar de pixelpost software, meer info daarover op mijn site indien interesse. Verder héél tevreden van one.com, stabiel, werkt goed, prima support ook indien nodig. Heb al meer dan eens gebruik gemaakt van de chat functie in dat kader.
              Maw. one.com => aanrader!

              Comment


              • #8
                Re: one.com

                Idd one.com
                Mijn eerste website heb ik met hun webbuilder gemaakt gaat heel gemakkelijk.
                Nu werk ik ook met dreaweaver en dan even uploaden naar hun host en je bent vertrokken.
                3 GB kom ik zeker toe, ik gebruik de mijn zelfs nog niet op in 1j.
                Helpdesk is steeds beschikbaar en je krijgt ook altijd snel antwoord.
                Prijs kwaliteit
                Racing Pics
                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                Comment


                • #9
                  Re: one.com

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                  weet er iemand wat de meest interessante extentie is om op te slaan?
                  .html, .php, ...
                  PHP is een specifieke programmeertaal. Met zn eigen functies, dit wordt meestal gebruikt met databanken enzo.

                  Als er echt niks van kent zou ik beginnen met html Want PHP is echt niet simpel
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: one.com

                    als ik in dreamweaver in ontwerp een pagina maak, kan ik kiezen: opslaan als ...
                    en dan is php een optie. dat is wat ik bedoel
                    dus zoals je na bewerking van je RAW in PS je beeld kan opslaan als psd, tif, jpg,...

                    Wat zijn de voor en nadelen?
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment


                    • #11
                      Re: one.com

                      Als je geen php codering gebruikt, gewoon als HTML opslaan hé.
                      Als je html als php opslaat heeft dat geen enkel voordeel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: one.com

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                        als ik in dreamweaver in ontwerp een pagina maak, kan ik kiezen: opslaan als ...
                        en dan is php een optie. dat is wat ik bedoel
                        dus zoals je na bewerking van je RAW in PS je beeld kan opslaan als psd, tif, jpg,...

                        Wat zijn de voor en nadelen?
                        Vergelijk het als een GIF en een JPEG.
                        (1) Als je geen bewegende beelden hebt, en je slaat het op als GIF zal je nog steeds geen bewegende beelden hebben.
                        (2) Omgekeerd ook, bewegende beelden als JPEG opslaan zal ook niet het gewenste effect geven.
                        (Beeldkwaliteit en grootte buiten gedachte gelaten Het gaat enkel over de bewegende delen)

                        (1) Als je geen PHP codering gebruikt, zal je er geen voordeel aan hebben dat je opslaat als .php, in tegendeel: soms moet je meer betalen voor een webstek met php-ondersteuning.
                        (2) Als je wel PHP in je bestand hebt, je vb foto's uit een databank wilt opladen en je slaat op als .html dan zal de php gewoon genegeerd worden.


                        Hopelijk maakt dit het wat duidelijker?
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: one.com

                          php geeft dus meer zekerheid als ik met foto's werk, maar html is kleiner van bestand en dus sneller te up/downloaden, ik kan meer op dezelfde pagina krijgen en als ik niet met speciale animatie begin even goed?
                          of begrijp ik dat verkeerd?
                          hoe meer f**k hoe meer vreugd

                          **=ol

                          Comment


                          • #14
                            Re: one.com

                            - HTML : statische pagina. De inhoud staat op voorhand vast. Om het even wie of wanneer de pagina opgevraagd wordt, de inhoud is dezelfde (tenzij je javascriptjes zou gebruiken)

                            - PHP : dynamische pagina, waarbij je bvb gegevens uit een database haalt om je pagina te vullen. Bevat programmatiecode. De inhoud is afhankelijk van bepaalde parameters.
                            Deze BD-pagina bvb is een php-pagina want de inhoud wijzigt automatisch in de loop van de tijd.

                            Dus voor een forum of gastenboek zal je PHP nodig hebben. Voor een pagina met een vaste foto zal HTML volstaan.

                            One.com laat PHP toe, dus kan je in principe alles opslaan als PHP, maar als je niet programmeert, heeft dat eigenlijk weinig zin.

                            Flash-animaties zijn nog iets anders. Die kan je bovendien zowel in PHP als HTML-pagina's integreren.
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: one.com

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                              php geeft dus meer zekerheid als ik met foto's werk, maar html is kleiner van bestand en dus sneller te up/downloaden, ik kan meer op dezelfde pagina krijgen en als ik niet met speciale animatie begin even goed?
                              of begrijp ik dat verkeerd?
                              Nee je begrijpt het verkeerd Maar filipo legt het wel goed uit

                              Persoonlijk zou ik bij HTML blijven, of er toch meebeginnen. Want PHP leer je niet in 1 2 3
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X