PDA

Volledige versie bekijken : Javaanse danseres in Yogyakarta

lin.vdb
13 januari 2010, 10:10
Protagoniste in een Javaans mythisch danstheater

http://i48.tinypic.com/334qmo6.jpg

lin.vdb
17 januari 2010, 21:21
WAW meer dan 200 kijkers en geen één reactie:( Leuk :confused:
Kleuren nie goe ? scherpte nie goe ? DOF nie goe ? Onderwerp buitenmaats ? Orginaliteit nul ? Verkeerd forum ? Let's hear it ! I wan't to know want hier kan ik niks mee :confused:

Helen
17 januari 2010, 22:17
Ik was een paar dagen terug begonnen met een reactie, maar was afgehaakt omdat ik toen niet de goede woorden kon vinden.:o Technisch is er niet zoveel mis met deze foto, maar de probleem ligt IMHO meer bij de compositie. De danseres kijkt weg van de kamera - er is géén verbinding met de kijker. Soms kan jij wel hiermee wegkomen door de beeld vast te leggen op een spannende moment (bv in deze geval een sterkere beweging vast te leggen.) Maar hier is alles té ingetogen. De oog van de kijker wordt in haar kijk richting (dus buiten de foto) geleid.

kodachrome
17 januari 2010, 23:19
Vind vooral de cropping tegenvallen; nl overdaad aan vlees en decorum.
Zou uitsnit (portret) maken tot halverwege de schouder en rechts tot net aan hoofddeksel. Op die wijze ben je ook verlost van onscherpe tweede persoon op achtergrond.

fena
18 januari 2010, 12:02
Mooi paarse boezem is niet lelijk...maar trekt aandacht weg van haar subtieler hoofd.
Voor mij: of meer lijf, of minder.
Kleuren betoverend!

Jacobs Pascal
18 januari 2010, 13:54
je hebt volgens mij het record gebroken qua niet reagerende bezoekers..Zou het kunnen te maken hebben met al die punten die je opnoemt of vinden ze het gewoon niet boeiend genoeg?
Ik denk dat je het bij het laatste moet houden vrees ik..Ik vind het in ieder geval een mooie scherpe plaat maar dat is het ook zo een beetje naar mijn bescheiden mening.
Maar ik weet dat je nog veel andere platen in petto hebt..Dus dont worry..;)

lin.vdb
18 januari 2010, 14:02
Mooi paarse boezem is niet lelijk...maar trekt aandacht weg van haar subtieler hoofd.
Voor mij: of meer lijf, of minder.

Het was de bedoeling de fraai gesminkte trekken van de danseres een beetje meer naar voor te brengen maar aangezien de foto al een ferme crop is van het origineel formaat (http://i50.tinypic.com/29xujup.jpg) is meer lijf dan misschien toch een beter idee dan minder want voor nog een grotere crop, zoals ook voorgesteld door Kodachrome, moet ik bijna 3/4 gaan wegcroppen. Wat denk je ? Is meer dan beter ?

doudeke
19 januari 2010, 14:00
Bij een beoordeling heb je de titel die je al een bepaalde gedachte geeft, of dit zou moeten
doen. Bij een danseres, zoals hier, verwacht ik ook iemand die dit doet of daartoe op zich
minst aanstalten maakt. Hier is het niet meer dan een fraai gekleurd portret van iemand
die lijkt of ze helemaal geen zin in dansen heeft.

MatthiasVM
19 januari 2010, 17:01
technisch een goeie foto, maar het weekt inderdaad weinig los bij mij ... sorry