Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdracht fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opdracht fotografie

    Hey,
    Ik studeer audiovisuele technieken: Beeld Geluid Montage aan het rits in Brussel.
    We hebben daar een klein gedeelte fotografie, onze opdracht was om een stripverhaal te maken van 5 tot 10 foto's, onderwerp moest verwondering/ schokering oproepen bij de kijker. Was de eerste keer dat ik met een dslr werkte. De docent vond het goed enkel de 5e foto mocht iets meer close.

















    Last edited by Tomazz; 13 januari 2010, 19:11.

  • #2
    Re: Opdracht fotografie

    schitterende reeks geworden.
    scherpte kleuren en compo,s allen goed.
    misschien wel (of niet) wat ruimte tussen de opnamen.
    al hoewel hier de samenhang dan wellicht verloren gaat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Opdracht fotografie

      Duidelijk verhaal!
      De stap van de voorlaatste naar de laatste foto vind ik iets te cliché... maar elk verhaal heeft zijn einde nodig dus..

      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Opdracht fotografie

        Dank je.
        Ja, ik vind die laatste foto ook wel cliché, maarja ik had de kans, en vond het wel leuk, dus heb hem er toch maar bij gezet. Was ook wel fijn, dat de docent verwonderd was, hoe ik dat voor elkaar gekregen had

        Comment


        • #5
          Re: Opdracht fotografie

          Heel knap gedaan! Chapeau!

          Comment


          • #6
            Re: Opdracht fotografie

            Knappe reeks !!
            Tom.grts - Let your imagination be your only limitation
            Nikon - d90 - nikkor: 18-55mm & 55-200mm
            http://www.tomgeerts.be/

            Comment


            • #7
              Re: Opdracht fotografie

              Hey juppekes

              Knap gedaan

              Mooie boeiende reeks
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Opdracht fotografie

                Ik studeer audiovisuele technieken: Beeld Geluid Montage aan het rits in Brussel.
                We hebben daar een klein gedeelte fotografie, onze opdracht was om een stripverhaal te maken van 5 tot 10 foto's, onderwerp moest verwondering/ schokering oproepen bij de kijker.
                Je doet je opleiding alle eer aan.
                Spijtig dat de fotografie maar een klein gedeelte uitmaakt bij de opleiding in het rits want het resultaat dat je presteert is beslist boven de middelmaat. Men voelt er wel de algemene trend in om een audiovisuele realisatie zo sprekend mogelijk te maken.
                Mijn respect en felicitaties aan jou en aan het onderwijzend corps.

                extra opmerking: je presentatie is als een film met ieder beeld direct aan het volgende gelast. Probeer bij een presentatie, zoals hier, wat meer ruimte in te schakelen ts twee opeenvolgende beelden.

                Henri
                Last edited by kodachrome; 13 januari 2010, 13:41.
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Opdracht fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Je doet je opleiding alle eer aan.
                  Spijtig dat de fotografie maar een klein gedeelte uitmaakt bij de opleiding in het rits want het resultaat dat je presteert is beslist boven de middelmaat. Men voelt er wel de algemene trend in om een audiovisuele realisatie zo sprekend mogelijk te maken.
                  Mijn respect en felicitaties aan jou en aan het onderwijzend corps.

                  extra opmerking: je presentatie is als een film met ieder beeld direct aan het volgende gelast. Probeer bij een presentatie, zoals hier, wat meer ruimte in te schakelen ts twee opeenvolgende beelden.

                  Henri
                  Dank u
                  Ja de bedoeling was om een stripverhaal van foto's te maken die monteerbaar zouden kunnen zijn. Waren ook nog enkele extra regels: foto's moesten horizontaal zijn, moest in jpeg zijn,... . De foto's hangen normaal niet aan elkaar, maar de uploadlinks staan gewoon recht onder elkaar.
                  Zal er wat meer ruimte tussen zetten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opdracht fotografie


                    Ik vind het super hoor ,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opdracht fotografie

                      Superverhaal, mooie fotos, achtergronden goed gekozen...kortom goed bedacht en uitgevoerd.

                      Om toch maar te muggeziften en 1 minpuntje te vinden had ik wat minder vloeistof in de spuit gedaan. Dat lijkt me toch echt veel drugs voor één persoon. (een kenner die dit kan bevestiggen?)
                      Tenzij ze natuurlijk uit eigen wil uit het leven wilde stappen, maar verhaal lijkt me toch sterker indien dit een 'ongeluk' was.

                      Wat ook meerwaarde aan het verhaal kon zijn: huilende familieleden bij de kist...laat de (verslaafde)mensen nadenken over wie ze achterlaten.

                      Is de laatste foto getrokken bij een begrafenisondernemer? Lijkt me toch freaky indien ik zo in een doodskist zou liggen.
                      'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opdracht fotografie

                        Mooi verhaal met knappe foto's

                        Meer moet dat niet zijn!
                        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opdracht fotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
                          Superverhaal, mooie fotos, achtergronden goed gekozen...kortom goed bedacht en uitgevoerd.

                          Om toch maar te muggeziften en 1 minpuntje te vinden had ik wat minder vloeistof in de spuit gedaan. Dat lijkt me toch echt veel drugs voor één persoon. (een kenner die dit kan bevestiggen?)
                          Tenzij ze natuurlijk uit eigen wil uit het leven wilde stappen, maar verhaal lijkt me toch sterker indien dit een 'ongeluk' was.

                          Wat ook meerwaarde aan het verhaal kon zijn: huilende familieleden bij de kist...laat de (verslaafde)mensen nadenken over wie ze achterlaten.

                          Is de laatste foto getrokken bij een begrafenisondernemer? Lijkt me toch freaky indien ik zo in een doodskist zou liggen.
                          Dankje!
                          Ik had helemaal geen idee over hoe groot de dosis is wat ze normaal inspuiten hoor Had gewoon iets erin gedaan. Was inderdaad wel een goed idee geweest om familieleden erlangs te zetten, maar was tijdsgebrek
                          Laatste foto is inderdaad bij een begrafenisondernemer gemaakt. Zij had r niks op tegen om erin te gaan liggen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opdracht fotografie

                            Mooi, enfin mooi, verhaal. Goed in beeld gebracht. Al vind ik die laatste foto er zwaar over.
                            Nu krijgt het verhaal wel een heel erg moraliserend toontje. Het lijkt wel de synopsis in beeld
                            van een slechte Amerikaanse weekendfilm. Verrassender en veel leuker was wellicht geweest
                            indien je het op een happy end had laten uitdraaien, of het verhaal alsnog een totaal andere
                            wending had gegeven.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opdracht fotografie

                              Goe werk

                              greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X