Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MK airlines

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MK airlines

    Hey juppekes

    Met het slechte weer deze week bij ons en onze buurlanden, kregen we af en toe een uitwijking op de luchthaven van Oostende

    Woensdag kregen we dan ook het bezoek van een Antonov 124, het op één na grootste vrachtvliegtuig ter wereld.

    Toen ik had vernomen dat hij geparkeerd stond op apron 1, had ik reden genoeg om 's avonds een ritje van 10km heen en terug te maken met mijn fiets

    Deze parkeerplaats is de meest toegankelijke, en het best belichte deel van de luchthaven voor nachtfotografie (witte verlichting ipv gele zoals op apron 2 aan de toren)

    Toen ik daar arriveerde zag ik dat ze net bezig waren met goederen uit te laden uit een Boeing 747 van MK-airlines

    Dus heb ik een poging gedaan om daar een interessante foto reportage van te maken


    1. Deze trap kent iedereen wel, dus moet ik hier niet veel uitleg geven




    2. Hier zie je enkel palletten die net uit het vliegtuig komen gerold, en terechtkomen op een schaarlift




    3. Idem foto twee uit een ander perspectief.




    4. Eigenlijk had ik geluk dat het vliegtuig direct terug geladen werd, en dan nog via de neus opening.

    Deze deur wordt meestal gebruikt voor lange zware goederen die niet via de gewone zijdeur naar binnen kunnen.




    5. Hier nog een close-up van die laadopening, doet me een beetje denken aan Jaws




    6. Hier wordt die lange lading met een grote kraan op het laadplatform gelegd, die staat daar laag tegen de grond, en word dan omhoog gelift, en de goederen kunnen in het vliegtuig gerold worden.




    7.Zo ziet het er van ver uit, zwaar zal het wel geweest zij als je ziet welke kraan ze daar gebruiken




    8. Nog een close-up van deze zijde




    9. Deze Boeing 747 van MK staat daar op apron 1 al enkele weken te niksen




    10. Voor deze reus was ik eigenlijk speciaal naar de luchthaven gereden, maar zoals jullie kunnen zien is het helemaal anders uit gedraaid




    Hopelijk kan ik jullie boeien met mijn reportage, en heb ik niet voor niets daar bijna 2uur in de vrieskou gestaan

    Alvast bedankt voor het kijken en voor de eventuele reacties
    Last edited by Mriya; 10 januari 2010, 10:13.
    Bootjes

  • #2
    Re: MK airlines

    Het witte licht komt deze reportage ten goede.
    Als ex-kraanman kan ik deze beelden zeker waarderen.
    Goed werk.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: MK airlines

      Geen ex-kraanman hier, maar toch kan ik ze zeker waarderen. Leuk verhaal over het uit- en inladen van een 747, verduidelijkt met overzichtelijke en goede foto's
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

      Comment


      • #4
        Re: MK airlines

        prima verhalen reeks.
        alsof de kijker er zelf bij is.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: MK airlines

          Hallo,
          Mooi verhaal met prachtige foto’s.
          Ik heb daarnet nog eens de nachtfoto’s van vorig jaar bekeken wat een vooruitgang.
          Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


          Mvg: LFR.

          Comment


          • #6
            Re: MK airlines

            Hey juppekes

            Bedankt allemaal

            Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
            Hallo,
            Mooi verhaal met prachtige foto’s.
            Ik heb daarnet nog eens de nachtfoto’s van vorig jaar bekeken wat een vooruitgang.
            Forum voor het plaatsen van foto's waar transportmiddelen centraal staan. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.


            Mvg: LFR.
            Dat kan ik wel geloven, dat was nog met mijn powershot G7 en zonder statief met sluitertijden van 1 sec

            Dat vond ik ook een leuke reportage

            Bootjes

            Comment

            Working...
            X