Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    Kan iemand me het nut aantonen van van de beperking in aantal foto's in de showcase topics dat vanaf 1 januari 2010 van toepassing is geworden.

    Ik veronderstel dat dit niet is omwille van bestandsgrootte vermits de foto's niet rechtstreeks op BD opgeladen worden. Naar mijn mening gaan er nu gewoon meer topics geplaatst worden. Als ik anders één topic zou gestart hebben met 3 foto en deze wel degelijk wil tonen, zal ik dit nu moeten verspreiden over drie dagen met drie nieuwe topics. Klinkt toch niet echt logisch

    grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    wel die bedenking heb ik mij ook al gemaakt en benieuwd of we hier een antwoord op gaan krijgen .
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

      [Mod]Tigo, ik heb jouw post verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, waar het m.i. beter tot zijn recht kan komen. In Shoot/Discussie horen trouwens alleen topics die met het tijdschrift Shoot te maken hebben.[/Mod]
      Last edited by LesC; 4 januari 2010, 13:00.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

        het beperken van showcase tot 1 foto heeft niets te maken met het wegvallen van de bestandsgrootte van de foto.

        Het is hiermee de bedoeling om de TS nog bewuster te laten nadenken over de keuze van de foto's die hij wil posten. Showcase is bedoeld om enkel je beste foto te tonen.

        Te vaak zien we dat TS de vraagt stelt: "Welke van de 3 of "
        Of dat er reacties zijn van "mooie eerste" of "3-2-1" zonder verdere commentaar waarom de derde beter is dan de tweede.

        1 foto tonen vraagt om reactie naar die welbepaalde foto.

        Heb je meerdere foto's die echt showcase waardig zijn dan post je die desnoods in 3 aparte topics desnoods 3 dagen na elkaar. Of als je er niet uit raakt in beoordeling waar je wel kunt vragen : "Welke van de 3 "

        dit is de logica erachter
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

          geheel eens met de laatste twee zinnen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

            Ik denk dat velen nu hun foto's in de fotobeoordeling gaan plaatsen, vooral als ze écht niet kunnen kiezen
            Using the camera to defeat the habit of not seeing

            Comment


            • #7
              Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

              [Mod]Wat dan meteen een opwaardering van het forumonderdeel Fotobeoordeling met zich meebrengt. Vroeger -enfin, tot eind vorig jaar 2009- ging sowieso de meeste aandacht naar Showcase.
              Persoonlijk heb ik de indruk, op die enkele dagen, dat de commentaren al anders van toon zijn (en in ieder geval geen "ik ga voor #2" meer. )[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                Ik kan me hier wel in vinden. De redenatie er achter lijkt me in ieder geval logisch. Maar
                of de meerderheid het daar eens mee is?

                Comment


                • #9
                  Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door nice_nicce Bekijk bericht
                  Ik denk dat velen nu hun foto's in de fotobeoordeling gaan plaatsen, vooral als ze écht niet kunnen kiezen
                  En dat is dan volgens mij ook meteen de bedoeling van "beoordeling". Zo lang ik hier ben, volgens mij een ondergewaardeerd onderdeel dat slechts met mondjesmaat wordt bezocht/gebruikt. Voor zover ik het kan beoordelen was dit een soort van beginnershoekje geworden maar dan per categorie.
                  Heeft het niet ellenlange discussies teweeg gebracht waaruit ik als synthese haalde: wie zichelf "ervaren fotograaf" dacht, vond dat de kwaliteit in SC daalde; de posters in beoordeling kloegen dat ze weinig of soms helemaal geen reactie op hun werk kregen; de "ervaring" ging bijna zelden kijken - laat staan commentariëren - in Beoordeling; wie om beoordeling/tips verlegen zat, postte daarom maar in SC. Een vicieuze cirkel dus.
                  Ik steek hier ook de hand in eigen boezem, want heb er mij ook aan bezondigd. Maar wie heel eerlijk is, moet toch ook kunnen toegeven dat als uit eender welke shoot - of het nu macro, natuur of wat dan ook is - van pakweg 100 foto's er 1 echte topper uitkomt, je goed hebt gewerkt. Althans zo zie ik het. Soms gelijken foto's erg op mekaar. Vaak kan je als maker slecht kiezen omdat je er tekort bij staat. Ikzelf ervaar vaak dat ik dan denk: als ik nu eens een tweede opinie had, iemand die objectief kijkt en niet emotioneel verbonden is. Sommigen hebben iemand thuis waarop ze dan een beroep kunnen doen. Ik bvb. niet. Dan zit je daar, uiteindelijk met een archief vol foto's waaraan je twijfelt.

                  In zo'n geval denk ik dat het nieuwe systeem uitkomst zou moeten kunnen bieden. Veel "zoudens" en voorbehoud in die zin...
                  Want als we natuurlijk allemaal die serie van 3,4,5... bijna dezelfde bloemen/mensen/beesten... dag na dag één voor een in SC gaan zetten, wel volgens mij is dan aan het doel totaal voorbij geschoten, met nog meer "belasting" van SC tot gevolg.
                  Ik ga in ieder geval naar Beoordeling trekken met eventuele serietjes. In de hoop er reactie en goede tips uit te krijgen. Als die reactie daar in de toekomst nog uit blijft, tja... dan houdt het op zeker en ben je op jezelf aangewezen. Ik denk echter dat niet alleen BD kampt met een populariteitsprobleem als het om de afdeling "beoordeling" gaat. Sommigen voelen zich echt niet geroepen om raad te geven, anderen vinden zich niet goed genoeg, en niet iedereen weet hoe het eigenlijk te verwoorden. En de ontvangers, wel, sommigen kunnen nu eenmaal geen "beoordeling" verdragen...

                  Wat SC betreft, ik zie dit als een gallerij. Daar hang je toch ook geen 3 quasie dezelfde foto's naast mekaar. Of je hangt er toch niet dag na dag zo een vergelijkbaar exemplaar bij?...
                  Volgens mij kunnen wij hier beter uit komen met meer gezonde zelfkritiek.
                  Marleen
                  It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                  http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                    Ik vind zelf dat er persoonlijk selectief moet een keuze gemaakt worden door de TS om zijn of haar beste foto te plaatsen.
                    Het kan toch niet zo moelijk zijn om daar en keuze uit te maken?
                    Als je echt gedreven bent om er meerdere te posten dan kan je alsnog naar de beoordeling gaan waar je eventueel post zoals bewerkingen waar je een reactie wil op hebben te laten beoordelen.
                    Ik poste al een tijdje alleen maar 1 foto en het mist zijn effect niet moet ik zeggen..Want het kan best dat je zoals tervoren 2 fotos poste waar je de eerste als je eigen favoriet plaatste en dan toch de keuze van de andere op een tweede viel.
                    Als het de bedoeling is om een vrije keuze te laten aan de mensen om te kiezen welke de beste is en zo te denken dat het je slaagkansen verhoogt dan is dat een slechte keuze vind ik..
                    Persoonlijk zit ik meestal zeer selectief te kijken in mijn reeksen om er toch zoveel mogelijk de beste uit te halen en de rest naar de prullenbak te verwijzen..

                    Ik hoop door de nieuwe regel voor SC de kwaliteit van de fotos hierdoor een stuk gaat verbeteren..Deze tendens kan je trouwens na en paar dagen al merken vind ik..
                    Maar ik blijf erbij..wees selectief en post alleen je fotos waarvan je denkt dat ze SC waardig zijn.
                    En of ze dat nu zijn of niet daar gaan we niet over discussieren want das een straatje zonder einde.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                      Het verandert imho weinig hoor: ipv 3 foto's op één dag worden het nu 3 foto's op 3 dagen, met als resultaat schijnbaar minder commentaar want ze wordt verspreid over meer treads. Ik denk niet dat we moeten verwachten dat mensen nu opeens kritischer gaan worden op eigen werk.

                      Ik vond het plezant om op dit forum fotografen wiens werk ik kan smaken wat te kunnen volgen, dit wordt nu erg lastig in de praktijk.

                      En of deze maatregel meer volk naar fotobeoordeling gaat sturen durf ik ook sterk te betwijfelen.

                      My 2 cents.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Het verandert imho weinig hoor: ipv 3 foto's op één dag worden het nu 3 foto's op 3 dagen, met als resultaat schijnbaar minder commentaar.

                        Ik vond het plezant om op dit forum fotografen wiens werk ik kan smaken wat te kunnen volgen, dit wordt nu erg lastig in de praktijk.

                        En of deze maatregel meer volk naar fotobeoordeling gaat sturen durf ik ook sterk te betwijfelen.

                        My 2 cents.
                        Niet echt......ipv 21 foto's op 7 dagen worden het er nu max 7 op 7dagen. Regelmatig zie je reeksen foto's die net dezelfde inhoud hebben en met enkel het verschil dat het onderwerp uit een iets andere hoek of ipv horizontaal een andere versie verticaal laat zien. Kijk eens naar andere sites ook waar je nog beperkter bent....je zal snel merken dat het niveau wat men daar laat zien stukken hoger ligt (nu althans nog). De kwantiteit ligt laag maar de kwaliteit hoog .Op one.com bv gaat je geuploade foto eerst door een screening.....je moet er daar voor zorgen dat je foto echt goed is of je zal er geen enkele foto zichtbaar kunnen plaatsen. Je zal alvorens je er wat upload ook eerst gevraagd worden om op een paar foto's van anderen die de screening niet haalden te reageren en liefst met onderbouwde kritiek. Er is op BD misschien niet echt behoefte om de lat zo hoog te leggen.....maar je mag toch verwachten dat de foto's die in showcase verschijnen ten minste verzorgd zijn en van een iets beter niveau dan die foto's die je in de beginnershoek vind.....je kan mij niet wijsmaken dat je alle dagen drie foto's in éénzelfde topic plaatst die jezelf dan ook nog alle 3 supergoed vind. Mijn mening ; hoe meer foto's je plaatst hoe lager de waarde en hoe lager de inspanning om iets te laten zien wat de moeite is. Een beetje meer kritisch nadenken welke foto je wil plaatsen en wat inhoudendheid kan geen kwaad in showcase.
                        Last edited by RUPSELKOPKE; 4 januari 2010, 18:56.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                          ik vind het ook niet slecht en volgens mij zullen de vooropgestelde doelen op deze manier wel gehaald worden

                          desalniettemin blijft het spijtig, slechts 1 foto per topic maar kom, als het de Showcase onderdelen kan opwaarderen sta ik er 100% achter
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                            Vergeet ook niet dat het gaat over modellen en/of studio.
                            Ieder werk in die omstandigheden is altijd opnieuw te doen zonder druk van veranderlijke omstandigheden zoals deze bij rechtstreekse live-opnames.
                            De fotograaf heeft alle elementen in handen en kan eindeloos de opnames herhalen tot alles picobello is. Hij werkt zonder vaiabelen want hij kan die in vaste gegevens overzetten. Een fout is niet een catastrofe. Vandaar dat opnames in dergelijke omstandigheden geen excuses toelaten. Ofwel is het goed ofwel slecht (maar herneembaar tot het goed is).
                            Uit dat oogpunt gezien is iedere opname dus een meesterwerk. Als de fotograaf 3 of meer foto's moet tonen om zijn vaardigheid te tonen dan schiet hij totaal tekort aan zijn prof status. De echte kunstenaar weet zijn produkt te kiezen en ze als vlag uit te hangen. Vele vlaggen maken er een boerenkermis van.
                            Neen echte kunst kan in één realisatie getoond worden , namelijk deze waarin de maker totale voldoening ondervindt en deze met fierheid wil tonen aan het publiek.
                            Bij de postings in modellen wordt er ook graag de nadruk opgelegd op naam en toenaam, leeftijd, vitale karakteristieken, visagiste e.d. zodat meer en meer de indruk ontstaat dat men naast fotografie ook bezig is met modellenagenschap en PR, vandaar de veelvuldige afbeeldingen.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              Of als je er niet uit raakt in beoordeling waar je wel kunt vragen : "Welke van de 3 "
                              En mag die ene topfoto daarna dan nog eens in showcase of is dat dubbelposten ?
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X