Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van JPG naar dia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van JPG naar dia

    Ja ik weet het dat is een omgekeerde wereld.
    Je vindt wel scanners die een Dia digitaliseren, maar ik wil het nu andersom.
    Iemand daar ervaring mee?

    De reden is dat onze dansschool regelmatig optreedt in een cultureel centrum waar je wel gratis dia's kan projecteren (zit in de prijs) maar het huren van een beamer kost extra.

    Dus is het te overwegen om een manier te zoeken om onze digitale beelden eventueel te kunnen omzetten naar dia's.

    Ik vond een site: http://www.studiotransparant.nl/digitaledias.html
    Maar dan wordt die beamer toch weer goedkoper.
    Tot sluitertijd, Dirk

  • #2
    Re: Van JPG naar dia

    Tja, hangt van de kwaliteit af die je wil. Als het low-end moet zijn zou ik het volgende proberen. Je maakt een TOP afdruk op A4 van je foto. Van deze foto maak je een reproductie op diafilm met een MACRO lens bv. een 60mm micro-nikkor wat per definitie een reprolens is). Belichting en contrast zijn tricky (met één film kom je niet toe ..)

    -m-

    Je moet wel een analoge camera hebben om het te doen natuurlijk
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Van JPG naar dia

      Probeer anders in je kennissen en-of vriendenkring eens rond te vragen... er is waarschijnlijk wel ergens iemand die (via het werk of zo) gratis een beamer kan voorzien.

      Van digitaal naar analoog is écht omslachtig, en in vele gevallen zal de kostprijs ook naargelang zijn vrees ik.

      Gr Geert

      Comment


      • #4
        Re: Van JPG naar dia

        Als je een goede computermonitor (evt. TV-scherm) hebt, kan je toch gewoon eens proberen om daarvan analoge foto's of dia's te maken. Volgens mij krijg je zo de beste resultaten.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Van JPG naar dia

          misschien is het al snel goedkoper om zelf een eenvoudige beamer te kopen?
          als je al speciale lenzen, dia film, prints ed moet gaan betalen ben je ook niet meteen budget vriendelijk bezig.
          dansschool: zit daar ook jeugdwerking bij -> jeugddienst verhuren ze vaak beamers voor een spotprijs
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment

          Working...
          X