Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Correct?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Correct?

    De regels: Foto's mogen tot op zekere hoogte beperkt bewerkt worden, de foto dient genomen te zijn tijdens de periode van de lopende Challenge.
    Toch ben ik er in geslaagd om tot 3 maal toe foto's van voor de challenge te gebruiken(hoop en al e paar weken ouder), de laatste werd echter geweigerd(2 weken ervoor getrokken), ok, kan ik mee leven.
    In de huidige challenge staat al:
    1 opvallend bewerkte foto en 1 foto getrokken in Juli!!!
    En dan wil men verwachten dat men de regels volgt en waarschijnlijk ook dat men er hier niet te veel over komt zaniken zeker?
    Awel, ik doe het toch!!!
    x

  • #2
    Ganymedes,
    ik ben op zoek gegaan naar de twee foto's die jij bedoelt.
    De bewerkte foto heb ik gevonden en de foto van juli ook (denk ik)
    maar waar haal jij het feit dat het juli is? heb jij de exif ergens gevonden?
    Of zie je het gewoon aan de kledij van de mensen? vergis je dan niet, want het is heel lang warm geweest hé?
    Wat die regels betreft, ik vind dat wij gewoon eerlijk moeten zijn, en niet stiekum van alles en nog wat uitproberen om te zien of we er door geraken of niet.
    Maar, dat is gewoon mijn mening hé?

    Comment


    • #3
      En dan wil men verwachten dat men de regels volgt en waarschijnlijk ook dat men er hier niet te veel over komt zaniken zeker?
      Awel, ik doe het toch!!!
      Da's prachtig Ganymedes, dat je er toch over komt zaniken. Dat betekent dat je blijkbaar verwacht dat we de inzendingen doorsturen naar de CIA ofzo om ze volledig en 100%-secure te laten natrekken voordat ze mogen worden toegelaten? En als we ze niet zo laten checken, tja, dan mogen we ook niet vragen of de deelnemers zelf wat verantwoording willen tonen. Nee, groot gelijk, omdat we dat niet doen, moeten we ook niet zeuren als er iemand al drie keer de mazen van het net heeft weten te vinden

      En dat het je al drie keer gelukt is om een foto van vóór de challenge te gebruiken, wel, bijzonder knap, groot applaus. Maar niet zo slim eigenlijk, want als je zo'n bijzonder talent hebt, waarom dat dan niet gebruiken voor lucratiever doelen dan de challenge van BD? Want wat heb je nu bereikt? Je hebt de moderator/validator van BD gefopt, nou geweldig zeg...

      Ik weet het, het is een wat botte en pissige reactie, maar ik ben het gezeur dan ook zo langzaamaan wel behoorlijk beu

      Comment


      • #4
        Beste soortgenoten en Erik,
        ik zeur ook niet graag, maar juist is juist.
        De maatregel dat de foto's er weer afgehaald worden is ook onjuist, het is een schamele rechtzetting, want uiteindelijk zijn ze toegelaten geweest, verwittig ze dan voor die keer.
        De CIA, da's serieus overdreven: kijk: neem gewoon ExifReader en open de foto, is de info er nog, dan zie je ook wanneer die getrokken is, juist?
        Het betrof hier oa een foto van een plant in bloei, die nu al lang uitgebloeid is(oeps, het CIA-ventje kent per ongeluk grofweg 8000 plantensoorten, sorry )
        M'n Photoshop staat hier alle dagen open, bij wijze van gewoonte, ook beroepsmatig, een BD.com, als kennisplatform inzake foto en beeldbewerking zou dat minstens evengoed of beter moeten zien dan ik.
        Fop ik als ik reeds 3 inzendingen buiten wedstrijddatum instuur? Volgens Erik wél: bezie het anders: ik toon gewoon aan, dat het niet correct verloopt. Wil ik perse meedoen voor die gratis poster? Zeker niet, als ik zoiets wil, ligt dat binnen de 10 minuten lossless en op eender welk formaat op de uitvoerlade van m'n printerke
        Bovendien, de laatste (geweigerde)foto paste wel bij het onderwerp, maar is een van de minder goei die ik heb, ik doe gewoon mee, om mee te doen.
        Ik zeur er verder niet over, en iemand anders moet dat ook niet doen, er wordt al zoveel gevochten onder elkaar, da's voor niks goed.
        Ik vind het jammer voor de casualties van deze maand en wil hen alleen oprecht zeggen: dat was mijn bedoeling niet

        Dada, en bedankt voor't applaus, nou écht joh, jullie waren toch zooo'n geweeeeldig publiek
        PS: bedankt voor het compliment van Erik, die vindt dat ik zo'n bijzonder talent heb
        x

        Comment


        • #5
          als spreken zilver is, en zwijgen goud, dan kies ik er nu voor om eventjes te zwijgen.

          (da's voor mij een iets anders hee, 't zal waarschijnlijk niet zo lang duren, maar 'k heb dat dan toch eens geprobeerd)

          eigenlijk ben ik ook niet zooo'n geweeeeldig forumlid. 'k had liever zoals gewoonlijk gewoon mijn gedacht gezegd, dan had je me ook niet moeten bedanken voor't applaus of voor de complimenten.

          meer dan wat zogeheten talent als naast-zijn-schoenen-lopende-semi-professioneel-met-een-nul-voor-attidude-zijnde-forumvervuilende-gaten-in-de-richtlijntjes-niet-interpreterend-kunnende-wegens-opgeblazen-dikkenekkerig-gezeik-zijnde-opmerkingen-best-achterwegend-latende-prutspuiend-en-onwaardig-begin-als-lossless-printervaardig-haantje-de-voorste-wezend-zelfverheerlijkend commentaar van ganymedes kan ik enigszins nog verstaan aangezien hij zichzelf in zijn profiel voorstelt als 12-jarige. in dat geval: ne welgemeende proficiat voor uw vaardigheden, die men toch niet zou toeschrijven aan iemand uit de leeftijdsgroep van een plechtige communikant.

          wat ik dus eigenlijk wou zeggen, ganymedes: je bent een arrogant ambetant ventje met een gedragspatroon van een 3-jarige broekschijter. gelieve uwe pamper tijdig te laten verversen vooraleer dit forum als incontinentieluier te gebruiken. ik dank u bij voorbaat vriendelijk daarvoor.


          waarschijnlijk heb ik me nu weer iets te ongenuanceerd uitgedrukt, dat is maar hoe je het bekijkt, hee. echt correct was dat natuurlijk niet van mij, net zomin als dit topic waardevol is, qua vorm noch inhoud. is dat nu echt nodig om hier te beginnen met wat snoeverige grootspraak? doe dan liever niet mee als je de spirit van dit forum nog niet begrijpt, en laat dat daarbovenop sarcastisch commentaar liever achterwege. voor je het weet zet je jezelf buitenspel en dan ga je er gegarandeerd achteraf nog spijt van krijgen, eens je beseft dat BD veel meer is dan zomaar een forum. als er iets op je lever ligt, kan je dat gerust hier kwijt, hoor. maar het is nogal moeilijk om je ietwat serieus te nemen als je zelf nog geen enkele poging daaromtrent genomen hebt. voor mijn part is dit maar een stom repliekje dat direkt gewist mag worden, maar 'k heb liever dat je je herpakt en dat we je hier welkom zouden mogen heten.

          Comment


          • #6

            meer dan wat zogeheten talent als naast-zijn-schoenen-lopende-semi-professioneel-met-een-nul-voor-attidude-zijnde-forumvervuilende-gaten-in-de-richtlijntjes-niet-interpreterend-kunnende-wegens-opgeblazen-dikkenekkerig-gezeik-zijnde-opmerkingen-best-achterwegend-latende-prutspuiend-en-onwaardig-begin-als-lossless-printervaardig-haantje-de-voorste-wezend-zelfverheerlijkend commentaar van ganymedes kan ik enigszins nog verstaan aangezien hij zichzelf in zijn profiel voorstelt als 12-jarige. in dat geval: ne welgemeende proficiat voor uw vaardigheden, die men toch niet zou toeschrijven aan iemand uit de leeftijdsgroep van een plechtige communikant.

            wat ik dus eigenlijk wou zeggen, ganymedes: je bent een arrogant ambetant ventje met een gedragspatroon van een 3-jarige broekschijter. gelieve uwe pamper tijdig te laten verversen vooraleer dit forum als incontinentieluier te gebruiken. ik dank u bij voorbaat vriendelijk daarvoor.
            Jacques?? betrapt jongen ...kom maar tevoorschijn !!


            Stef

            Comment


            • #7
              Beste Hustler,

              Tof dat je reageert, en ik vind toch wel wel dat je uitleg genuanceerd is. Alsook het feit, als je m'n berchit goed leest dat deze topic zinloos is. Kijk, sommige mensen moet je nu eenmaal op hun eigen niveau aanpakken, en dat komt bij jou nu net kinderachtig over, dan heb je door waar het over gaat.
              Arrogant? Ook dat kan je interpreteren hoe je wil: ik ben eigenlijk wel een beetje trots op sommige dingen, en ik vind dat ik het recht heb daar blijk van te geven, als dit als snoeverig wordt ervaren dan is dat blijk geven van zwakheid.
              Het punt waarom het ging is: ik ga niet zaniken omdat ik dan geen wedstrijd kan mee doen en misschien iets winnen, nee, dat hoeft niet.
              Ik zal me zeker herpakken maar dan niet op de manier die jij bedoelt: deze topic mogen ze direkt wissen, en m'n account ook.
              Gegroet.
              Ps: pampers zijn milieuonvriendelijk en hoogstens bruikbaar voor de topic van deze maand. misschien een tip? Trek een foto van deze topic.
              x

              Comment


              • #8
                Originally posted by Stef
                Jacques?? betrapt jongen ...kom maar tevoorschijn !!

                het is minstens een understatement om te stellen dat jacques en ik nogal eens grondig van mening durven verschillen, maar volgens mij zit hij hier voor niks tussen, stef. zo is die niet, verre van zelfs.


                wat ik hier eerder in zie is: een gefrustreerde commercant die wat tegenkanting krijgt omdat veel leden niet opgezet zijn met zijn voordturend gespam, en die het dan onder een andere nickname nogal zwakjes wat komt uithangen met voornamelijk de bedoeling ons forum belachelijk maken met wat goedkope mierenneukerij, daarbij zichzelf nog fier op de borst kloppend ook. als er hier iemand door de mand valt is het Otto zelf.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by the hustler
                  Originally posted by Stef
                  Jacques?? betrapt jongen ...kom maar tevoorschijn !!

                  het is minstens een understatement om te stellen dat jacques en ik nogal eens grondig van mening durven verschillen, maar volgens mij zit hij hier voor niks tussen, stef. zo is die niet, verre van zelfs.


                  wat ik hier eerder in zie is: een gefrustreerde commercant die wat tegenkanting krijgt omdat veel leden niet opgezet zijn met zijn voordturend gespam, en die het dan onder een andere nickname nogal zwakjes wat komt uithangen met voornamelijk de bedoeling ons forum belachelijk maken met wat goedkope mierenneukerij, daarbij zichzelf nog fier op de borst kloppend ook. als er hier iemand door de mand valt is het Otto zelf.
                  wat ik zie is dat jij meer en meer Jacques kuren begint te krijgen..met één groot verschil : Jacques die bekomentarieert FOTO'S en post er zelfs af en toe eentje...

                  wat ik pleeg te zeggen is dat je meer en meer op een ouwe zaag begint te lijken...te pas en te onpas loop je commentaar te geven, terwijl je eigenlijk feitelijk niet zoveel met fotografie te maken hebt...Reglementitis-fora bestaan ongetwijfeld ook..misschien kom je daar beter tot je recht John..... Ik weet dat je ruglijder bent en moeilijke periodes hebt, maar dat geeft je niet het minste recht om....

                  In je dispuut met Jacques stond ik aan jouw kant...heb hier ooit ook eens een beroepsfotograaf virtueel een stamp onder zijn kont verkocht omdat die beginnend talent de moed ontnam om verder te doen....maar je begint verdomme geweldig hard op hem te trekken de laatste tijd !

                  Stef

                  Comment


                  • #10
                    Wel wel, dat is nieuw de Moderator van de Challenge die moet werken .

                    Ik heb geen zin om hier een slotje te plaatsen, maar ik zou toch willen vragen aan de heren om het hierbij te houden want we zijn aan het afwijken van de topic.

                    Dat Ganymedes er in slaagt om door de achterpoortjes te kruipen; wel schitterend... ik lig er niet van wakker en we kunnen er niets tegen doen.
                    Ik kan alleen maar zeggen dat we ons best doen om de ingezonden foto's te controleren, als we vermoeden dat er iets niet klopt dan controleren we de EXIF; maar in de meerderheid van de gevallen is die niet aanwezig en geven we het voordeel van de twijfel.

                    Ik zou er voor kunnen zorgen dat de exif reeds bij het uploaden automatisch gecontroleerd wordt maar dan is iedereen verplicht om de exif in de foto te steken en dan mogen we meteen een cursus geven hoe importeer/exporteer ik de EXIF en krijgen we elke maand 10x dezelfde vraag.
                    Plus: de EXIF data wijzigen is ook maar een klein kunstje...
                    Christian D.

                    Comment


                    • #11
                      goeie reactie van de mod. alhoewel ik mij hier niet aangesproken voel om het hierbij te houden, laat staan dat ik mij één van die heerschappen zou kunnen voelen.

                      tot de volgende. 2 november of zo. waarschijnlijk zal ik wegens mijn zogezegd totaal gebrek aan kennis van fotografie en mijn daarentegen overdreven grote mond, niet toegelaten worden tot het studiogedeelte. tenminste, zo staat het in de shooting days. totnogtoe ben ik de enige in de categorie fotograven.

                      'k zou dus eigenlijk beter voorlopig niet te veel zagen, anders mag ik al helemaal niet meer meedoen.

                      Comment


                      • #12
                        totnogtoe ben ik de enige in de categorie fotograven.
                        o, wist niet dat jij van adel was hustler
                        hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                        member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                        visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

                        Comment


                        • #13


                          'k zou dus eigenlijk beter voorlopig niet te veel zagen, anders mag ik al helemaal niet meer meedoen.
                          Als je per sé wil zagen Hustler, dan ben je al op zaterdag van harte welkom om een handje toe te steken met de opbouw....

                          Als ge van uw gezaag afziet, dan ben je de zondag zeker welkom.....

                          Stef

                          Comment


                          • #14
                            Wat mij betreft mag de Hustler blijven zagen. Ik geniet van z'n stukjes en als ie zo nu en dan niet over de schreef gaat is er ook niks aan. Hij is volgens mij in z'n hart een heel gevoelig persoontje met een groot menselijk inzicht . Onze eigen BD collumnist die John .

                            Een fan
                            Groeten,
                            Ronald
                            http://fotografie.jouwweb.nl/

                            Comment


                            • #15
                              van mij ook maturin! we zouden hem vreselijk missen hé
                              hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
                              member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
                              visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X