Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

    Ja ik heb de vraag al gesteld ... waarom zijn ze allemaal zwart ?

    of is het een domme vraag
    canon EOS 500D - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

  • #2
    Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

    Oorspronkelijk geplaatst door voenko Bekijk bericht
    Ja ik heb de vraag al gesteld ... waarom zijn ze allemaal zwart ?

    of is het een domme vraag
    Welk esthetisch, commercieel en practisch alternatief stel je voor?

    er zijn blijkbaar toch nog uitzonderingen

    Comment


    • #3
      Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

      Zwart reflecteert minder dan bv een zilvergrijs toestel?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

        Ik vind dat geen domme vraag, want als er een goede reden is om body's zwart te maken, waarom heeft dan één of andere kwibus WITTE tele's uitgevonden?

        Nu net die dingen voor natuurfotografie waar reflectie op de apparatuur een rol kan spelen.

        My 2 cts,
        Paul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

          Voor zover ik weet is zwart is gewoon een modetrend. Sommige toestellen kan/kon je krijgen in andere kleuren, maar die verkochten niet zo super...

          Comment


          • #6
            Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

            Ten eerste, niet alle DSLR's zijn zwart:
            - Nikon D40 silver
            - Nikon D50 Silver
            - Pentax K2000 white

            Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae
            er zijn blijkbaar toch nog uitzonderingen
            De Panasonic G1 is geen SLR camera, er zit namelijk gaan spiegelreflex mechanisme meer in.

            Als er een goede reden is zou ik deze ook graag weten.
            Maar ik vrees dat het antwoord hetzelfde zal zijn als waarom 90% van alle keukenapparaten wit zijn het is gewoon zo
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

            Comment


            • #7
              Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

              Om er professioneler uit te zien zeker ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                Ik denk dat dit een louter historisch overblijfsel is.
                Zwart reflecteert het minste licht, jawel, het minste, want een absoluut zwart bestaat niet tenzij het zwarte gat.
                In het verleden waren de technische middelen niet zoals ze vandaag zijn en om zeker te zijn dat alle licht uit de de lichtgevoelige fotokamer bleef, kon men dit het eenvoudigst doen door alles zwart te maken zowel aan de binnenkant, als aan de buitenkant.
                Vroeger hadden we ook veel balgsystemen en dat zien we soms nog terug bij de technische camera (SD-3 Brussel nabij het Astridplein) en om daar en optimale verduitering te hebben gebruikt men het best een stevig zart dichtgeweven canvas

                Objectieven en behuizing van binnen is ook raadzaam zwart te maken alleen al om reflecties en flares weg te houden.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door voenko Bekijk bericht
                  Ja ik heb de vraag al gesteld ... waarom zijn ze allemaal zwart ?
                  of is het een domme vraag
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                    Ik prefereer de zilveren variant. Als je onder de blakende zon een trekking doet, dat reflecteert de body toch dat ietje meer warmte.

                    -m-
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                      ik vind zwart nog steeds het mooiste
                      geen haar op mn kop dat eraan denkt om een andere kleur te kiezen voor een DSLR.
                      kwestie van smaak denk ik, maar de meesten zullen er zo wel over denken.

                      Wie wil er eigenlijk een DSLR in een andere kleur? En dan bedoel ik niet zilver of grijs, maar rood, paars, roos, gifgroen... of zo'n andere pijnkleur...?
                      Als ze nu eens de gekleurde DSLR's een geurtje meegeven, bvb vanille bij een gele, heerlijk fotograferen
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        ik vind zwart nog steeds het mooiste
                        geen haar op mn kop dat eraan denkt om een andere kleur te kiezen voor een DSLR.
                        kwestie van smaak denk ik, maar de meesten zullen er zo wel over denken.

                        Wie wil er eigenlijk een DSLR in een andere kleur? En dan bedoel ik niet zilver of grijs, maar rood, paars, roos, gifgroen... of zo'n andere pijnkleur...?
                        Als ze nu eens de gekleurde DSLR's een geurtje meegeven, bvb vanille bij een gele, heerlijk fotograferen
                        Tja, smaken èn kleuren he ...
                        Voor dit model mag je me anders wel wakker komen maken. Staat volgens mij chic op trouwfeesten en oogt vast mooi naast de macbook pro Met op de ipod "Vanilla Ice Ice Baby"
                        Mijn belangstelling is nu ook gewekt waarom bodies meestal zwart zijn.


                        Tjerri

                        Comment


                        • #13
                          Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                          Deze past beter bij mijn slangenleren schoenen en mijn gouden tand
                          Groetjes van tozumi

                          Bezoek hier mijn webstek

                          Comment


                          • #14
                            Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                            Zoals gezegd zal het inderdaad wel historisch gegroeid zijn. Nu zijn veel compactjes zilver (en intussen ook allerlei kleuren), dslr's zijn 'serieus' en dus zwart. Wie geen zwart toestel heeft, is niet serieus bezig met fotografie. Zo gaat de publieke opinie, denk ik.

                            In ieder geval, ik zie niet in waarom het per se zwart zou moeten zijn. Ik zou er mijn keuze van toestel niet van laten afhangen, maar een kleurtje zou ik wel leuk vinden ^^
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: waarom zijn alle spiegelreflexcamera's zwart ?

                              Mijn eerste dslr was een canon 300D (waarschijnlijk bij de helft van deze forumleden), en inderdaad het was geen zwarte, maar een grijze.
                              Deze kwam inderdaad veel goedkoper over dan de zwarte variant, de zwarte was als ik het me goed herinner 100 euro duurder dan de grijze !
                              Of het prijsverschil alleen in de kleur zat laat ik in het midden, waarschijnlijk ander materiaal ?
                              In ieder geval, zwart komt inderdaad profesioneler over in mijn ogen.

                              Comment

                              Working...
                              X