Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

    Ik vraag mij echt af of dat nu zo normaal is dat het zo warme tinten afgeeft, ik bedoel
    me zwart wit is geen zwart wit meer, er zicht echt een bruine/gele schijn over
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

    hardware of softwarematige calibratie? Rekening gehouden met omgevingslicht of niet?

    Kortom...calibratie is niet "effe hup" Misschien het hele proces nog eens overdoen...
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

      Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
      hardware of softwarematige calibratie? Rekening gehouden met omgevingslicht of niet?

      Kortom...calibratie is niet "effe hup" Misschien het hele proces nog eens overdoen...
      eum gecalibreert in een donkere omgeving, met een spider express 2
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

      Comment


      • #4
        Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

        k zag dat je de oplossing al vond in een andere post dus...probleem opgelost!
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

          Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
          Ik vraag mij echt af of dat nu zo normaal is dat het zo warme tinten afgeeft, ik bedoel
          me zwart wit is geen zwart wit meer, er zicht echt een bruine/gele schijn over
          Welke parameters steek je dan in de calibratie software ?
          BIj mij is dat 5500K, 2.2 gamma, 100 cd
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Welke parameters steek je dan in de calibratie software ?
            BIj mij is dat 5500K, 2.2 gamma, 100 cd
            Feit is dat ik niks kan aanpassen, de parameters zijn ingevuld . Dezelfde zoals die bij u, met uitzondering van die 100 cd
            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

            Comment


            • #7
              Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

              Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
              Feit is dat ik niks kan aanpassen, de parameters zijn ingevuld .
              Lijkt me straf, calibrator kan toch nooit beslissen welke k-waarde jij wil
              Bij de spider en de eye-one is dit toch niet het geval.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Lijkt me straf, calibrator kan toch nooit beslissen welke k-waarde jij wil
                Bij de spider en de eye-one is dit toch niet het geval.
                Met de Spider2 Express kun je zelf bijna niets instellen. De K-waarde staat vast ingesteld op 6500K en de gamma staat vast op 2.2. Ook houdt de Express versie geen rekening met omgevingslicht.

                Ik liep ook tegen die vaste instellingen aan en ben daarom op zoek gegaan naar de Spyder2PRO software. Die heeft al die mogelijkheden namelijk wel.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Met de Spider2 Express kun je zelf bijna niets instellen. De K-waarde staat vast ingesteld op 6500K en de gamma staat vast op 2.2. Ook houdt de Express versie geen rekening met omgevingslicht.

                  Ik liep ook tegen die vaste instellingen aan en ben daarom op zoek gegaan naar de Spyder2PRO software. Die heeft al die mogelijkheden namelijk wel.
                  en heb je die dan gewoon gedownload van de site ?
                  Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherm wel zeer warm van kleur na calibratie

                    Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                    en heb je die dan gewoon gedownload van de site ?
                    ehm nee..... Er is een upgrade versie beschikbaar geweest van de Spyder 2 Express naar de Pro versie. Het enige probleem is dat deze niet meer nieuw verkrijgbaar is..... kwestie van goed zoeken dus
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment

                    Working...
                    X