Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens error coolpix 5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens error coolpix 5700

    Dag iedereen
    Toen ik deze morgen mijn Coolpix 5700 wilde 'starten' ... effe gevloekt : geen reactie. Na enkele seconden verscheen op het LCD-scherm: LENS ERROR. Volgens de handleiding moet ik bij de verkoper terecht. Maar dat is in Duitsland (en niet zo'n klein beetje). Nu zullen we ervaren wat de mooie verkoopsargumenten ivm Europese garantie echt waard zijn.
    Welke stappen onderneem ik volgens jullie het best?
    Nikon Belgie (De Beukelaer) onmiddellijk contacteren om het toestel binnen te brengen? Of zonder contactname naar ginder rijden?
    Of toch maar bij een lokale verkoper langs gaan?
    Wie heeft (positieve of negatieve) ervaringen bij zulke toestanden? Laat ze mij weten aub.
    Bedankt
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

  • #2
    Hallo ludo2,

    Je kan eens proberen de camera 24 uur zonder batterij te zetten.
    Dat helpt "soms".
    Indien dat niet helpt, tja, dan zal het de reparatiedienst worden denk ik ...
    Heb het eens aan de hand gehad met een Nikon CP2500 en moest in reparatie.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Als hij het echt niet meer doet, dus ook niet na de tip van jaja, naar De Beukelaer brengen, want je hebt Europese garantie. Als het toestel ouder is dan 1 jaar, moet je naar Duitsland want daar heb je 2 jaar garantie. Als het te ver is kan je de camera altijd nog versturen.

      Comment


      • #4
        Jaja en j@n ... bedankt voor de tips.
        En als het De Beukelaer wordt ... kondig ik mijn komst dan aan? Of ga ik zonder voorafgaandelijke contactname??
        eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

        eLDee's webstek

        Comment


        • #5
          @Jaja
          De batterij gedurende 24 uren verwijderen uit het toestel hielp niet. Helaas.
          Dus ben ik deze voormiddag naar Aartselaar gereden: toestel is binnen. Een vriendelijke man van de hersteldienst heeft mij geholpen. Alleen spijtig dat het toestel toch via een fotohandel terug keert naar de eigenaar? Mijn geduld zal ernstig op de proef gesteld worden: een wachttijd van minstens 5 weken.
          De dagen zullen zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer traag voorbijgaan zonder ...
          eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

          eLDee's webstek

          Comment

          Working...
          X