Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x de regel van 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2x de regel van 3

    Ik heb eens de theorieboeken (ongeveer) letterlijk gevolgd en bij het fotograferen op de site in Winterslag zowel horizontaal als vertikaal de regel van 3 eens toegepast.
    Bewerking is in PS gedaan: cross-processing

    (zoals steeds: klikken maakt groter)

    Het gebouw op de voorgrond is het gloednieuwe gebouw van MDA:

    of en wat kan er beter?
    Last edited by Frederic007; 31 mei 2010, 00:12.
    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

  • #2
    Re: 2x de regel van 3

    Mooie strak geometrische lijnen .
    De grote horizontaal helt wel af naar links , kan je via perspectivische correctie rechtmaken zodat ie haaks staat met de toren, maarre......vééél te groen!



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: 2x de regel van 3

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Mooie strak geometrische lijnen .
      De grote horizontaal helt wel af naar links , kan je via perspectivische correctie rechtmaken zodat ie haaks staat met de toren, maarre......vééél te groen!



      Walter
      Het gebouw heeft een schuin dak, daarmee
      Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

      Comment


      • #4
        Re: 2x de regel van 3

        De bewerking is niet mijn ding.

        Compo heeft wel iets, al vind ik het vlak rechtsboven wel iets te kaal, maar dat is niet anders he. Verder had ik ervoor proberen zorgen dat de schuine lijn (of het verlengde ervan) linksonder netjes in de hoek zou uitkomen.

        Off topic : wat hebben ze daar weer een gedrocht van een gebouw neergezet
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: 2x de regel van 3

          Het is niet het dak, maar de ramen die je hier gebruikt als referentie om te controleren of de foto horizontaal staat.
          Voor mij had het lijnenspel een meerwaarde gekregen indien je de schuine lijn van de mijnlift naar de linker benedenhoek had gericht.
          De groenzweem is ook niet mijn ding, alsook de ruis.

          Comment

          Working...
          X