Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraagje over resizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnersvraagje over resizen

    Hallo,

    Ik ben pas begonnen met mijn digitale fotografie-experimenten en in het beoordeel-mijn-foto-forum zijn er enkele rules ivm bestandsgrootte, namelijk maximum 200k.

    Hoe kan ik dit het beste voor mekaar krijgen, vertrekkende van een 4megapixel image ?

    Waarschijnlijk is dit een stomme vraag maar hopelijk krijg ik toch een slim antwoord hierop ...

    Alvast bedankt

  • #2
    Welkom bij BD,
    Ik neem meestal 800x600 pixels en max 200kb.
    Laat de eerste nu maar komen

    Originally posted by platho
    Hallo,

    Ik ben pas begonnen met mijn digitale fotografie-experimenten en in het beoordeel-mijn-foto-forum zijn er enkele rules ivm bestandsgrootte, namelijk maximum 200k.

    Hoe kan ik dit het beste voor mekaar krijgen, vertrekkende van een 4megapixel image ?

    Waarschijnlijk is dit een stomme vraag maar hopelijk krijg ik toch een slim antwoord hierop ...

    Alvast bedankt
    Canon Powershot G3

    Comment


    • #3
      Al aardig aan het experimenteren platho?
      Resizen kan je met eender welk bewerkingsprogramma. Ik gebruik Photoshop en dan kan je bij 'Image size' de grootte instellen, bv. 800x600, en als je de foto vervolgens opslaat moet je de 'quality' instellen (waardoor de bestandsgrootte verandert). Ook met programma's zoals Irfanview (wat gratis is), kan je deze dingen instellen.
      :: http://www.dpix.be ::

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de antwoorden, eerste post is een feit in het beoordeel mijn foto forum.

        Comment

        Working...
        X