Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren extrafilm.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleuren extrafilm.com

    Vrienden hadden gevraagd om een foto te maken van de kinderen voor de grootouders. Deze heb ik vorige week verzonden naar extrafilm.com om een een vergroting te laten afdrukken. Ze hadden daar immers goede ervaringen mee.

    Toen ik de vergrotingen kreeg hadden ze precies allemaal gele koorts... Veel te geel afgedrukt. Mijn scherm is nochthans gecalibreerd, oke het is even geleden maar toch...

    Als je dan navraag doet bij extrafilm krijg je volgend standaard antwoord:

    Onze algemene voorwaarden voorzien niet in de toepassing van een garantie indien de kleuren niet naar wens zijn.
    Extrafilm kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele kleurverschillen.
    ExtraFilm werkt op basis van de informatie die doorgestuurd wordt en werkt deze natuurgetrouw af.
    Hou er rekening mee dat computerschermen in de huiskamer niet gecalibreerd zijn en dat er daar mogelijke afwijkingen kunnen zijn op het beeld dat getoond is en het werkelijke fotobestand.


    Van vriendelijke klantenservice gesproken
    Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

  • #2
    Re: Kleuren extrafilm.com

    Een tijdje geleden problemen gehad met een canvas bij Extrafilm. Er bleek een zwarte vlek op een gezicht te zitten.
    Mailtje gestuurd met enkele foto's van de vlek op de canvas en ze hebben zonder discussie een nieuw exemplaar gemaakt.
    Daar bleek zich echter terug hetzelfde probleem op dezelfde plaats voor te doen. Ze hebben me dan een tegoed gegeven ter waarde van de canvas (met het vriendelijk verzoek van een andere foto te gebruiken).
    Ik had dus wel niet mijn canvas maar mag dus niet klagen van hun klantenservice.

    Heb je je foto's ter controle ook eens op een ander scherm bekeken ?
    Heb je hen bij je klacht ook een foto meegestuurd van de afdruk (met bvb een wit papier ernaast) plus het originele fotobestand, zodat ze het zelf ook kunnen zien ?
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Kleuren extrafilm.com

      Heb hetzelfde meegemaakt, foto's veel te geel.

      Weinig aan te doen behalve van fotocentrale veranderen; op hun website maken ze reclame met "Verbetering van de kleuren"...
      Heb eens gezocht: die "verbetering" blijkt niet afgezet te kunnen worden. Misschien doen ze dit om automatisch geflitste snapshots van compactcamera's niet zo kaasachtig te laten uitzien?

      Comment


      • #4
        Re: Kleuren extrafilm.com

        Bedankt voor de reacties.

        Ik heb de foto`s ondertussen ook op andere schermen bekeken waarvan 1 gecalibreerd en hij is op geen enkel scherm zo geel. Ik zal nog eens een mailtje sturen maar ze reageerden al niet meer op mijn vorige mail. Voor hen is de discussie gesloten denk ik...

        Ik vrees ook dat ik mijn geld kwijt ben en ze bij een andere nog eens opnieuw kan laten afdrukken...
        Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

        Comment


        • #5
          Re: Kleuren extrafilm.com

          Ik heb tot nog toe één canvasprint besteld bij Extrafilm en die was toen redelijk oké... Ik ga niet zeggen schitterend, maar mijn problemen zaten eerder bij de scherpte van de print dan de kleuren. 't is wel niet echt klantvriendelijk dat ze je laten zitten met je problemen, daar heb je wel gelijk in...
          Soit, Mocht je 'n nieuwe print wagen: Snapfish geeft tot 31 december 10% korting op canvasprints, en Pixum geeft 5 euro korting bij bestellingen vanaf 30 euro. Misschien heb je hier iets aan? De kortingscodes kun je terugvinden op mijn website.
          FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

          Comment


          • #6
            Re: Kleuren extrafilm.com

            En bij Pixum heb je een optie om automatische aanpassingen uit te zetten.
            Deze week nog 17 posters (60x40 en 130x90) aangekregen en stuk voor stuk exact de juiste kleur .

            Comment


            • #7
              Re: Kleuren extrafilm.com

              Bedankt voor de reacties. Ik zal dan eens pixum proberen.
              Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

              Comment


              • #8
                Re: Kleuren extrafilm.com

                Als ik vergrotingen of belangrijke afdrukken (communie ...) nodig heb ga ik altijd naar de plaatselijke fotoboer die nog zelf zijn afdrukken maakt. Hier ben ik zeker van mijn kleuren en scherpte. Hij maakt ook tijd om ze nog eens samen bij hem op scherm te bekijken. Ik heb welliswaar een gecalibreed scherm maar toch voor alle zekerheid .

                Deze kosten mij iets meer maar ik kan wel op mijn twee oren slapen .
                Nikon stuff and more ...
                https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                Comment


                • #9
                  Re: Kleuren extrafilm.com

                  Onlangs een foto van mijn zoontje teruggekregen en 't was geen 'blondekopke' meer maar een 'rostje'... Goed mee gelachen, maar toch niet de bedoeling...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kleuren extrafilm.com

                    Mijn ervaringen zijn van enkele maanden geleden en misschien niet meer relevant, de foto's die ik gezien heb waren ook té geel afgewerkt. De foto's waren in PS bewerkt, enkel crop en een lichte USM op een gecalibreerde monitor.
                    Ik vrees dat voor gewone afdrukken onvoldoende moeite wordt gedaan bij de afdrukcentrales om de kosten te drukken.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kleuren extrafilm.com

                      Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                      En bij Pixum heb je een optie om automatische aanpassingen uit te zetten.
                      Deze week nog 17 posters (60x40 en 130x90) aangekregen en stuk voor stuk exact de juiste kleur .
                      daar laat ik ook meestal mijn vergrotingen uitprinten
                      en ik zet daar de optie uit van automatische aanpassingen
                      geen enkele maal is er een kleurverschil te zien ten opzichte van wat ik op het scherm hier zie
                      en vrij snelle levertijd ook een drietal werkdagen is dat gewoonlijk

                      Comment

                      Working...
                      X