Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

btw buitenlandse aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • btw buitenlandse aankoop

    Ik heb verleden week een PS CS4 retail versie gekocht bij beat-it.nl maar ik heb enkel het produkt moeten betalen niet de btw. krijg ik hiervan een afrekening van de belgische btw of moet ik dat zelf overmaken of hoe werkt dat?
    Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

  • #2
    Re: btw buitenlandse aankoop

    Afrekening ? Jij moet voor de BTW werken, niet andersom. Je zal dat moeten aangeven in je maandelijkse of kwartaal afgifte.

    Comment


    • #3
      Re: btw buitenlandse aankoop

      Indien je als zelfstandige in het buitenland koopt kan je zonder btw kopen, deze moet je dan ook niet terugvorderen van het btw kantoor in het land van aankoop, wat een omslachtige manier van werken is.

      Als je geen zelfstandige bent (geen btw nummer dus) hadden ze je in principe de NL btw moeten aanrekenen denk ik, wat 19% is ?

      Daarom koop ik liefst in Duitsland, geen btw, moet je ook geen maanden wachten om het terug te trekken

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: btw buitenlandse aankoop

        ben geregistreerd als kleine onderneming vrijgesteld van BTW dus ik heb geen kwartaalaangiften ofzo en dus zou ik normaal wel de btw moeten betalen. maar nu niet dus.
        Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

        Comment


        • #5
          Re: btw buitenlandse aankoop

          Hallo Peke,
          Als kleine onderneming met jaarlijkse aangifte via de personenbelasting ben je BTW-plichtig en dien je m.i. dus de BTW te betalen. Volgens mij kan je best om een nieuwe factuur vragen met BTW. Heb ditzelfde ook al eens voorgehad. Dacht wel dat er vanaf 1 januari wat veranderde hieromtrent.
          Greetz
          Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

          Comment

          Working...
          X