Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's laten zien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's laten zien

    Yo,

    Vanwege censuur van de moderator ( ikke eigenlijk flink op het verkeerde forum een vraag gesteld, maar dat speelt geen rol. Het is toch zijn fout )
    Ik heb in den tijd eens gelezen hoe je een foto mee op de threads plaatst. Vind dat G...... toch niet meer terug. Red mijn leven!
    Of iets anders mag ook. WIj zijn U eeuwig dankbaar. Maar dat wist U al.
    I know nooothing , me from Barcelona

  • #2
    begrijp nit goed wat je bedoelt, over wat ben je bezig?
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      weet ook niet over wat je het hebt, maar heb je toch even bij algemeen geplaatst.

      de groeten
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Hier nog eens de volledige uitleg.
        Je kan die ook vinden op de BD-nieuwspagina - uitklapmenu - het laatste item.

        Eerst en vooral heb je "webspace" nodig, dat is dus ruimte op "een computer die verbonden is met het internet".
        In bijna alle gevallen krijg je een aantal MB gratis van je provider.
        Indien je bv. bij Telenet een abonnement hebt, krijg je 50Mb.
        Skynet geeft 100Mb dacht ik - nu in elk geval, je provider geeft je er een aantal.

        Meestal is die nog niet geactiveerd - daar moet je dus even om vragen.
        Daarvoor kijk je best in je "contract" van je provider of even op zijn website.

        Je eigen stukje webspace heeft dan ook een zeer specifiek "webadres" of URL.
        Ik neem nu Telenet/Pandora als voorbeeld. Je webadres zou er dan zo kunnen uitzien:
        http://users.pandora.be/prinses.mathilde/
        Ik loop nu even vooruit, maar in je eigen webspace kan je mappen gaan aanmaken.
        Stel dat je de portretfoto's in één map wil zetten (een map portretten), en je hebt dan een portret van elisabeth geplaatst die elisabeth03.jpg heet,
        dan wordt het webadres van die foto dit:
        http://users.pandora.be/prinses.mathilde/portretten/elisabeth03.jpg als die foto in de map portretten staat.
        Typ je die URL in je browser, dan verschijnt de foto op het scherm ...
        Da's dat al ...

        Nu moet je natuurlijk nog wel je bestanden naar je eigen webspcace kunnen uploaden.
        Daarvoor gebruikt met bijna steeds "FTP" software (File Transport(Transfer?)Protocol).
        Die software ziet er een beetje uit als de Verkenner van Windows.
        Een bekend programma, en gratis ook is WS_FTP LE (light version).
        Die kan je downloaden bij bij bv. www.winfiles.com.
        (je wordt eerst omgeleid naar hun nieuwe site)
        Ga naar Web Developer en typ bovenaan bij "search" dit in: WS_FTP LE En dan ben je er ...
        Klik op het bestand om te downloaden, en voila, het zou moeten binnenkomen.

        Daarna installeer je het programma.
        Je hebt dan ook wat gegevens nodig van je "webspace"/provider.
        Je zal meestal je username en paswoord die je van je provider gekregen hebt moeten ingeven, alsook zijn 'ftp" gegevens.
        Maar die heb je normaal allemaal ontvangen van je provider.

        En dan maar aan de slag proberen te gaan ...

        Oeps, dit is een hele boterham geworden.
        Maar het ziet er dan ook veel ingewikkelder uit dan het in werkelijkheid is ...
        Eens alles geïnstalleerd is, is het enkel nog klikken op een bestand om het te versturen en klaar is kees ;-)

        En als je bestand dat op je webspace staat, dan gebruik je het "image" icoontje bovenaan het venster waarin je je bericht typt.
        Als je daarop klikt verschijnt er [IMG] [IMG] in je bericht.
        Precies daartussen plak je de "URL" van je foto.
        Via "preview" kan je controleren of alles ok is.
        En als je bericht verzonden is staat je foto op het scherm ...

        Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en ook weer niet te "overdonderend"...
        Moest het niet lukken, laat maar wat weten ...

        Groeten,
        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by BD Moderator CA
          weet ook niet over wat je het hebt, maar heb je toch even bij algemeen geplaatst.

          de groeten
          Sorry jongens, blijkbaar alleen maar verwarring gesticht.
          Ik had nochtans niet gedronken. Ik wilde alleen weten op welke manier ik foto's op het net kon zetten. Zo kon ik ook eens een reactie vragen en wat tips om te verbeteren.
          Ik vond ook mijn eigen vraag niet meer terug, die was dus op een betere lokatie geplant door de BD crew. Was eigenlijk alles.Ik heb ondertussen het antwoord gehad van jaja. Waarvoor onze dank. Wij maken er werk van. Alvast bedankt aan iedereen !
          Ikke
          I know nooothing , me from Barcelona

          Comment


          • #6
            JaJa, zou het misschien mogelijk zijn deze uitleg van je als sticky in het testforum te zetten ook ?

            Comment


            • #7
              Originally posted by marjo
              JaJa, zou het misschien mogelijk zijn deze uitleg van je als sticky in het testforum te zetten ook ?
              Maar Marjo,vergeet je nu nog altijd hoe je zo'n foto moet posten? Ik had "in den tijd" een goede leermeesteres (met zweepke en andere attributen..)die me dat haarfijn uit de doeken gedaan heeft.Nen hele lange en woelige topic was dat.Weet je nog
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                [QUOTE] Originally posted by roadrunner
                Originally posted by marjo
                JaJa, zou het misschien mogelijk zijn deze uitleg van je als sticky in het testforum te zetten ook ?
                Maar Marjo,vergeet je nu nog altijd hoe je zo'n foto moet posten? Ik had "in den tijd" een goede leermeesteres (met zweepke en andere attributen..)die me dat haarfijn uit de doeken gedaan heeft.Nen hele lange en woelige topic was dat.Weet je nog

                Ja, mijn chef heeft ook zo'n zweepje, maar veel uitleg geeft ze der ni bij.Alleen afzien en voor de rest niks!
                I know nooothing , me from Barcelona

                Comment

                Working...
                X