Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer gaat het stoppen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wanneer gaat het stoppen

    Ook deze challenge zijn er mensen die erin slagen om foto's af te keuren omdat ze volgens hun persoonlijke mening niet voldoen aan de challenge.
    Deze commentaren zijn heel vervelend voor de maker en voor het imago van spooky. Door zo te reageren trek je eigenlijk ook SPOOKY in twijfel. Stop hiermee en geef commentaren waaraan de maker iets heeft. Ik heb twee maanden geleden op mijn kop gekregen en ben sindsdien voorzichtiger.
    Iedereen moet voor zich uitmaken of men de mening/smaak van spooky deelt of niet.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: Wanneer gaat het stoppen

    het stopt: zodra de regels zijn aangepast.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wanneer gaat het stoppen

      jah zitten al een hele hop goeie in!
      en ja spooky beslist wat kan en niet! dus als hij ze doorlaat passen ze in't thema!
      zo simpel!

      als het hun foto zou zijn zou het wel anders zijn! en doen ze eigenlijk zelf wel mee?
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Wanneer gaat het stoppen

        Oorspronkelijk geplaatst door Dimiella Bekijk bericht
        Ook deze challenge zijn er mensen die erin slagen om foto's af te keuren omdat ze volgens hun persoonlijke mening niet voldoen aan de challenge.
        Deze commentaren zijn heel vervelend voor de maker en voor het imago van spooky. Door zo te reageren trek je eigenlijk ook SPOOKY in twijfel. Stop hiermee en geef commentaren waaraan de maker iets heeft. Ik heb twee maanden geleden op mijn kop gekregen en ben sindsdien voorzichtiger.
        Iedereen moet voor zich uitmaken of men de mening/smaak van spooky deelt of niet.
        Zelf wik en weeg ik ook de foto's volgens de invulling, want ik denk dat Spooky zelf eens aangehaald heeft dat hij "soepel" is wat betreft de invulling. (wat niet wilt zeggen dat hij ook alles tollereerd ). Dit moet kunnen vind ik, het blijft werken omtrend een thema en dit is voor mij een deel van de foto. Wat ik echter heel spijtig vind dat er te veel geoordeeld wordt (scores gegeven) alléén op de invulling van het thema en soms te weinig op de kwaliteit en moeilijkheidsgraad van de fotos. Allé die indruk heb ik toch al een tijdje. Maar ik heb mij daar al lang bij neergelegd.
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

        Comment


        • #5
          Re: Wanneer gaat het stoppen

          Je kan nu toch moeilijk zeggen dat er deze keer foto's bijzitten die er niet bijhoren , vind ze deze maand er zeer dicht bij zitten , t' is natuurlijk een strak gegeven zwart wit .
          Vind het wel raar dat er zijn die in hun comments punten geven
          Ps vind wel dat er eentje bijzit die van mijn part zou mogen herposten als ik de kwaliteit daarvan zie terwijl de foto op zich behoorlijk mooi is .
          Dus ik heb een voorstel : omdat een wedstrijd met gelijke wapens moet gestreden worden :de verkleining word na uploaden (volle pixelgrote ) door spooky naar het juist formaat gebracht .
          Zijn volgens mij zelfs twee vliegen in een klap , is makkelijker te controleren op vals spelen en alle verkleiningen worden met hetzelfde progje gedaan .
          Reden ; t'is een fotowedstrijd en geen bewerkingswedstrijd .
          Ps. ooit al eens in spooky zijn plaats gestaan, hij is de enige waar iedereen van verwacht dat u bedoeling door hem gesnapt zullen worden
          Last edited by micka; 8 december 2009, 05:26. Reden: taaaaal voutennnnnnnn

          Comment


          • #6
            Re: Wanneer gaat het stoppen

            Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
            de verkleining word na uploaden (volle pixelgrote ) door spooky naar het juist formaat gebracht .
            NOG meer werk voor die arme man.
            Ik denk dat hij nu al meer dan genoeg werk heeft om alles te controleren (aanwezigheid van kaders, anonimiteit, grootte, ...) en inzenders daarover te informeren...
            Maar het is misschien wel een optie om in te bouwen in de nieuwe challengesoftware : te grote inzendingen worden automatisch geresized. Behoud van kwaliteit moet wel verzekerd zijn...
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

            Comment


            • #7
              Re: Wanneer gaat het stoppen

              Wij (de Challenge werkgroep) hopen inderdaad dat de software zoveel mogelijk van het "vuile werk" zal doen (o.a. ook strippen van de exif), zodat de Challenge Moderator z'n taak beperkt wordt tot het intelligente, menselijke werk.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Wanneer gaat het stoppen

                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                Maar het is misschien wel een optie om in te bouwen in de nieuwe challengesoftware : te grote inzendingen worden automatisch geresized. Behoud van kwaliteit moet wel verzekerd zijn...
                waarom....te GROOT is niet volgens de regels, dus wordt de inzending gewoon geweigerd.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Wanneer gaat het stoppen

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  NOG meer werk voor die arme man.
                  Ik denk dat hij nu al meer dan genoeg werk heeft om alles te controleren (aanwezigheid van kaders, anonimiteit, grootte, ...) en inzenders daarover te informeren...
                  Maar het is misschien wel een optie om in te bouwen in de nieuwe challengesoftware : te grote inzendingen worden automatisch geresized. Behoud van kwaliteit moet wel verzekerd zijn...
                  Had ook in gedachte dat zoiets via de geautomatiseerde weg kan .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wanneer gaat het stoppen

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    het stopt: zodra de regels zijn aangepast.
                    grt,bouk.

                    Wanneer ga je jezelf hier nu eens bij neerleggen dat het geven van comments nu eenmaal eigen is aan het challenge gebeuren. Ga je nu echt van elke gelegenheid en topic gebruik maken om jouw grote ongenoegens over de challenge regels te uitten? Bij alles wat er in de challenge gebeurt heb jij wel een negatieve opmerking. ( en dat dan voor iemand die nooit mee doet ). En dan mag ik niet spreken over iemand die te veel tijd heeft en zich dus moet bezig houden met nutteloze praat.
                    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wanneer gaat het stoppen

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      waarom....te GROOT is niet volgens de regels, dus wordt de inzending gewoon geweigerd.
                      grt,bouk.
                      Jaja, was het challengeleven maar zo simpel en las iedereen maar die fameuze regels.
                      Waarom toch voorzien ? Om te vermijden dat moderator zich moet bezighouden met over en weer gemail om uit te leggen waarom het te groot is, en hoe je kan verkleinen , met welk programma, met welke parameters, enz...
                      Als je zo veel mogelijk via software kan opvangen, kan de moderator zich met nuttiger zaken bezighouden en misschien zelf ook nog wat van zijn fotohobby genieten... met de nadruk op genieten...
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wanneer gaat het stoppen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                        Wanneer ga je jezelf hier nu eens bij neerleggen dat het geven van comments nu eenmaal eigen is aan het challenge gebeuren. Ga je nu echt van elke gelegenheid en topic gebruik maken om jouw grote ongenoegens over de challenge regels te uitten? Bij alles wat er in de challenge gebeurt heb jij wel een negatieve opmerking. ( en dat dan voor iemand die nooit mee doet ). En dan mag ik niet spreken over iemand die te veel tijd heeft en zich dus moet bezig houden met nutteloze praat.
                        Oeps nu deed je het weer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wanneer gaat het stoppen

                          zit de foto binnen de opdracht: ja + 4 punten
                          Is de foto technies goed(of knap): ja + 1 punt
                          Is de foto orgineel: ja + 2 punten
                          Is de foto mooi volgends persoonlijke smaak: ja + 3 punten
                          van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wanneer gaat het stoppen

                            Oorspronkelijk geplaatst door hetspook Bekijk bericht
                            zit de foto binnen de opdracht: ja + 4 punten
                            Is de foto technies goed(of knap): ja + 1 punt
                            Is de foto orgineel: ja + 2 punten
                            Is de foto mooi volgends persoonlijke smaak: ja + 3 punten
                            leuke manier van beoordelen!
                            iedereen kan dit.

                            en "t er een die duidelijk is en vrij eerlijk volgens mij
                            nikon stuff

                            Comment

                            Working...
                            X