Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor

    Ik ben van plan om me in de komende maanden een nieuwe pc + monitor aan te schaffen.
    Ik heb wat zitten zoeken op 't net en ben op deze monitor uit gekomen, "IIYAMA FLATRON HM204DT 22inch: 142kHz/0.24/TCO99"
    Iemand al ervaringen met deze monitor ? of met het merk IIYAMA ?
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

  • #2
    Doe eens een search op flatscreen in het forum (x), er is vorige maand nog info over gegeven.



    Groeten

    Trance_811
    \Nickname: Trance_811
    \Lidnr: BD0145BE

    \website: http://www.fotojo.be
    \@:trance_811@hotmail.com

    Comment


    • #3
      Iiyama heeft goede tot zeer goede CRT's
      heb zelf al enkele jaren de 19" Vision Master Pro 450
      en is echt top !
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Ik heb op het werk ne 22" Iiyama Vision Master en ook heel content van. In het begin aanpassingsmoeilijkheden gehad Zo gewoon op een 'bol' scherm te werken dat het echt platte Iiyama-scherm 'hol' leek.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Ik gebruik de Iiyama HM204DT. Prachtige monitor!
          De 1600x1200 resolutie vind ik nogal moeilijk leesbaar (kleine letters). Je kan de lettergrootte in Windows wel aanpassen, maar dat werkt niet op alle sites of programma's.
          Een resolutie van 1300-enzoveel op 900 is echter niet in de lijst van ondersteunde formaten opgenomen. Moet ik nog eens opzoeken of er iets aan te doen is.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hombre
            Ik gebruik de Iiyama HM204DT. Prachtige monitor!
            De 1600x1200 resolutie vind ik nogal moeilijk leesbaar (kleine letters). Je kan de lettergrootte in Windows wel aanpassen, maar dat werkt niet op alle sites of programma's.
            Een resolutie van 1300-enzoveel op 900 is echter niet in de lijst van ondersteunde formaten opgenomen. Moet ik nog eens opzoeken of er iets aan te doen is.
            Gebruik Powerstrip dan kan je tot op de hz je monitor afregelen!
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Ik gebruik ook al een paar jaar een iiyama en zou er geen andere meer moeten hebben, toch wat betreft de CRT schermen. Niet twijfelen zou ik zeggen!!

              Erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dirtyharry71
                Iiyama heeft goede tot zeer goede CRT's
                heb zelf al enkele jaren de 19" Vision Master Pro 450
                en is echt top !
                Die heb ik ook! Niets dan lof...
                ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

                Comment


                • #9
                  Iiyama heeft goede tot zeer goede CRT's
                  heb zelf al enkele jaren de 19" Vision Master Pro 450
                  en is echt top !
                  heb zelf de 451. top!
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Vorige topic daarover geopend enige tijd terug.
                    Was daar toen véél over te lezen, het meeste verouderde informatie, sorry. Inderdaad het gaat snel. De TFT-schermen zijn niet meer de schermen van een jaar terug. Bekijk de schermen wel goed en hoe nieuwer hoe beter. Géén "winkeldochters", in hetzelfde type zijn er verschillen ! Beoordeel er een foto op die je kent. Zet op die PC ook PS als je kunt, zie wat er gebeurd als je een instelling bv scherpte/licht/contrast/kleur wijzigt. Deed ik ook.

                    Gebruik nu het Iiyama TFT-scherm 19" (nr even niet van buiten zit op 't werk), moet geen ander meer hebben. Ben daar uiterst tevreden over. Je betaald méér dan voor een CRT, maar het is zoveel rustiger. Het mijne een gunstprijs 950 Euro.
                    Wil niets anders meer dan een TFT-scherm. Op een (voorlopig) duurder TFT scherm zie je de gradaties in de lichte en donkere partijen minstens even goed.
                    Het is ook zoals het FilMar schrijft we zijn het "bolle" scherm zo gewoon dat het in het begin inderdaad hol lijkt. Nu valt mij het bolle en het onrustige, van een CRT-scherm op. Zo veel beter voor mijn ogen !

                    Comment


                    • #11
                      Probleem blijft toch de kleurvariatie, vind ik bij TFT's nog te hardnekkig om aan degelijk colormanagement te kunnen doen.
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb een IIYAMA VisionMaster Pro452, een 19" CRT dus, prima toestel, zeer tevreden over
                        Sony Dsc-F717
                        Mahna Mahna...tututududu

                        Comment


                        • #13
                          voor diegene die naar de modellen dag komen,daar zal een viertalverschillende pc configuraties met gewone en tft schermen getoond worden.dan kan je met een eigen foto vergelijken op de beide schermen

                          Comment

                          Working...
                          X