Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotolocatie gezocht: rooftops in gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotolocatie gezocht: rooftops in gent

    Als er iemand hier op het forum in gent woont op een hoge verdieping met een uitzicht, zou ik hier maar al te graag eens gebruik van maken om 's avonds enkele foto's te komen nemen.

    drukke kruispunten, oud stadsdeel, watersportbaan, markten ... alles mag

    een goede fles chouffe of dergelijke heb ik hier zeker voor over

    mvg,
    Rik
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: fotolocatie gezocht: rooftops in gent

    Ik denk dat er ook wel vrij veel openbare 'rooftop' locaties te vinden zijn in Gent. Ik denk bijvoorbeeld aan de sterrenwacht Armand Pien, het dak van andere universiteitsgebouwen, Sint Baafs,....

    L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: fotolocatie gezocht: rooftops in gent

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
      Ik denk dat er ook wel vrij veel openbare 'rooftop' locaties te vinden zijn in Gent. Ik denk bijvoorbeeld aan de sterrenwacht Armand Pien, het dak van andere universiteitsgebouwen, Sint Baafs,....

      L.
      Ik denk niet dat je zomaar zonder schriftelijke toestemming op die locaties geraakt (met uitzondering sint baafs misschien?). noem me aub één "dak van andere universiteitsgebouwen" dat toegankelijk is?


      vandaar mijn oproep (die blijft gelden)
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: fotolocatie gezocht: rooftops in gent

        De sterrenwacht Armand Pien is in centrum Gent, daar ben ik nog geweest. Misschien moet je het wel vragen of es bellen wanneer en hoe die toegankelijk is.
        Idem voor gebouw S9, de sterrenwacht aan de Sterre.

        En vanuit de apartementsgebouwen aan de Watersportbaan heb je naar 't schijnt ook een fantastisch utzicht. Je kan toch gewoon daar ergens aan een bewoner vragen of je foto's mag maken vanuit zijn appartement?

        L.
        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

        Comment


        • #5
          Re: fotolocatie gezocht: rooftops in gent

          Universiteitsgebouwen kan je gewoon binnenlopen, met uitzondering van de boekentoren en de studentenhomes natuurlijk. Ledeganck is vrij hoog bijvoorbeeld... Er zijn vast wel gangen daar die ramen hebben. En het dak, da's nog iets anders natuurlijk. Geen idee of je daar makkelijk opkunt.

          Wij zijn ooit wel op de daken van De Rozier/Plateau geklommen, gewoon omdat het leuk was. Dat gebouw staat voor de helft leeg, er wonen daar vooral duiven... Gewoon ergens uit een raam kruipen Maar da's niet zo hoog natuurlijk.

          Sterrenwacht Armand Pien is elke woensdagavond toegankelijk. Daarbuiten zal je het allicht moeten vragen, inderdaad.

          Hoogste bewoonbare punt is trouwens een van de twee blokken aan de Nieuwe Wandeling. 23 verdiepingen geloof ik. Ik ben er al op het hoogste geweest, echt adembenemend uitzicht
          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

          Comment


          • #6
            Re: fotolocatie gezocht: rooftops in gent

            Hoi,

            tot voor kort kon je behoorlijk gemakkelijk op het dak van Jozef Plateau en het is er behoorlijk adembenemend. Als student hebben we er vaak gezeten om eventjes te pauzeren tussen het vele architectuurontwerp. Maaaaaar, ik heb deze week gehoord dat de deur gesloten zou zijn en dat je er dus niet meer op zou geraken. Toegegeven, echt veilig was het niet, dat leuninkje op de koepel van de voorvleugel was behoorlijk gammel alsook de trap die leidt naar het dak. Ik zou het wel eens willen controleren voor u of het daadwerkelijk niet meer zou lukken. De Plateau is normaal gezien open tot 17.30, dan begint de conciërge zijn ronde. Nu het nog winter is is het nu dus de ideale moment om er te gaan fotograferen, als dat nog lukt tenminste.

            Het dak van Home Heyman zou volgens mij ook doenbaar moeten zijn. Ik ben er alvast nog op geweest. Mss zelfs de gebouwen aan de Groene Vallei ook eens proberen.

            Groeten

            T.
            Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod
            Beginnende fotograaf. (hobby)

            Comment

            Working...
            X