Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

    Met deze vraag weet ik niet goed waar ik terecht kan. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

    2 weken geleden heb ik een behoorlijk stevig ongeval gehad* waarbij het fotomateriaal, dat in de koffer lag, stevig door mekaar geschud werd.
    D90: rammelt iets binnenin
    D50: iets rammelt binnenin

    Sigma 17-70 DX: lens creep waar ik voordien geen last van had
    Nikkor 50mm 1.8: lijkt OK
    Nikkor 70-300 4-5.6: lijkt OK

    De kosten bij schade zijn voor de verzekering van de tegenpartij.
    MAAR... wie kan me zeggen hoe het zit met inspectiekosten? Ik wil graag zekerheid dat alles in orde is en zou het materiaal dus voor inspectie willen binnenbrengen (bij Bartok, waar ik het meeste ervan gekocht heb). €50 per toestel, geen idee van prijs voor lenzen.

    Als dat voor mijn rekening is gaat het over behoorlijk wat geld + geen toestel beschikbaar gedurende enkele weken... Terwijl ik er echt niet voor dat ongeval gekozen heb...

    Alvast bedankt,
    Kristof

    *tegenligger stak 2 auto's voorbij in een bocht en knalde recht op ons in. Gevolg: spoedoperatie aan buik, verschillende dagen op intensieve zorgen en vanalles gebroken & gebarsten in mijn voeten

  • #2
    Re: verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

    Hoe "oud/nieuw" zijn je toestellen en heb je nog de facturen ?

    Comment


    • #3
      Re: verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

      Veel beterschap!!!

      Ik denk dat je dit best eens kan navragen bij je verzekeringsmakelaar. Die zal je daar het best op kunnen antwoorden.
      Als de kostprijs van inspectie niet gedekt is, kan je misschien iets regelen met je handelaar. Het woord 'inspectie' op de factuur zou eventueel kunnen vervangen worden door 'herstelling'. Normaal ben ik tegen dit soort praktijken, maar ik vind ook niet dat jij nog extra gestraft moet worden door iemand anders fout.

      Comment


      • #4
        Re: verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

        de D50 is toch al 5 jaar oud, D90 pas van dit jaar.
        facturen heb ik van alles nog maar kan er nu even niet bij (tijdelijk beperkte mobiliteit )

        morgen eens een telefoontje naar de verzekering doen, dan schrijf ik hier wat zij vertellen.
        Moesten jullie nog goede raad hebben hoor ik het graag!

        Comment


        • #5
          Re: verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

          Vraag een pro forma rekening voor de inspectie op je camera's en de lens die je binnenbrengt en onderbouw de noodzaak van de inspectie (de toestellen waren goed, tot dit ongeval), en vraag een raming voor eventuele herstelkosten.
          Het kan zijn dat de verzekering van de tegenpartij gaat tegensputteren en gaat zeggen dat jouw materiaal al niet deugde. Dan moet je voet bij stuk houden. Jouw materiaal was goed en nu dus niet meer.
          beterschap.

          Comment


          • #6
            Re: verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

            ligt aan je verzekering en hoe goed jij ingedekt bent tegen gehaaide advocaten van de tegenpartij, allereerst veel beterschap en een goed herstel gewenst, jij bent onvervangbaar , apparatuur kost een fractie van wat een mensenleven waard is ( als ik zo de omstandigheden van het ongeluk zie).
            zelf heb ik ook ooit een ongeval gehad zonder letsels maar met enorm veel materiele schade ( koffer precisiemeetapparatuur van ong 7000€ , is netjes betaald) hier zat een batterij advocaten op die me niets kostten wegens verzekering inclusief rechtsbijstand met vrije keuze advocaat.
            Licht je vooral goed in en kijk wat je verzekeringsmakelaar nu waard is ( en denk daar dan aan als je een verzekering afsluit)
            het beste toergewenst
            dewiene
            Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

            Comment


            • #7
              Re: verzekering van toestellen bij ongeval (niet in fout)

              Alvast beterschap ... wat een tegenslag weer!

              Hopelijk krijg je het geregeld want ik heb al verschillende keren geweten dat ze materiaal in de wagen niet vergoed hebben.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X