Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portfolio design

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portfolio design

    Nu het seizoen voor mij gedaan is komt er weer tijd vrij om verder aan de website te werken en mijn foto's nog is nader te bekijken.
    Nu was ik aan het brainstormen over een portfolio waar ik mijn beste fotowerk in laat zien maar ik weet niet hoe ik dit het beste aanpak.
    Ik heb al een fotowebsite maar hier staan de foto's op die ik maak per wedstrijd dus dacht ik eventueel om in het hoofdmenu een kolom portfolio bij te zetten en een nieuwe gallerij te maken waar ik deze foto's dan inzet maar gaat dit dan wel de aandacht trekken?
    Een ander idee was om een nieuwe webstek te maken speciaal voor deze foto's.

    Iemand tips?

    Alvast bedankt.

    Groetjes
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

  • #2
    Re: portfolio design

    nieuwe webstek maken, zou ik niet doen. Dat gaat juist de aandacht versnipperen.
    Kost je bovendien extra geld en tijd om te onderhouden.

    Comment


    • #3
      Re: portfolio design

      Ik zou een foto op je hoofdpagina zetten ipv de graphics die er nu staan, met een klein scriptje erachter dat ofwel om de zoveel seconden een andere foto laat zien ofwel eentje dat elke keer iemand deze pagina bezoekt een andere foto te zien krijgt ... op die manier kan je je beste werk in de 'showcase' zetten op je belangrijkste pagina.

      Je moet trouwens eens goed kijken naar de site, je graphics hebben een iets andere kleur van achtergrond dan de rest van de pagina. Ofwel gebruik je echt totaal verschillende kleuren ofwel zijn ze echt identiek, dat komt beter over.

      Zowel gallerij als portfolio op dezelfde site klopt niet volgens mij, komt eigenlijk op hetzelfde neer, ik zou nooit alle foto's van een event online zetten, enkel de pakweg 10 beste, alleen op die manier wordt je site je online visitekaartje ... kwaliteit boven kwantiteit hé.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: portfolio design

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik zou een foto op je hoofdpagina zetten ipv de graphics die er nu staan, met een klein scriptje erachter dat ofwel om de zoveel seconden een andere foto laat zien ofwel eentje dat elke keer iemand deze pagina bezoekt een andere foto te zien krijgt ... op die manier kan je je beste werk in de 'showcase' zetten op je belangrijkste pagina.

        Je moet trouwens eens goed kijken naar de site, je graphics hebben een iets andere kleur van achtergrond dan de rest van de pagina. Ofwel gebruik je echt totaal verschillende kleuren ofwel zijn ze echt identiek, dat komt beter over.

        Zowel gallerij als portfolio op dezelfde site klopt niet volgens mij, komt eigenlijk op hetzelfde neer, ik zou nooit alle foto's van een event online zetten, enkel de pakweg 10 beste, alleen op die manier wordt je site je online visitekaartje ... kwaliteit boven kwantiteit hé.

        Mark
        Normaal heeft alles dezelfde bruine achtergrondkleur. Maar zal het straks nog eens nakijken.

        Meestal zet ik rond de 50 a 100 foto's van een wedstrijd online. De website is echt een fotowebsite waarop de rijders,toeschouwers,.. de foto's kunnen bekijken van de des betreffende wedstrijd. Zijn fotografen bij ons die werkelijk al hun foto's van die bepaalde wedstrijd online zetten.

        Het idee van een slideshow op de hoodpagina is wel een goed gedacht.
        Eventueel een slideshow waarbij ze op de foto kunnen klikken en daarin de grotere versie zien.
        Ik weet weer wat doen...

        Groetjes
        Annelies
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

        Comment


        • #5
          Re: portfolio design

          Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
          Normaal heeft alles dezelfde bruine achtergrondkleur. Maar zal het straks nog eens nakijken.
          Hello Annelies,

          gewoon ter info, je achtergrond is RGB #3c2a14 terwijl de kleur achter de graphics op RGB #3b2e1e komt in photoshop, net ietsjes verschillend dus, maar waarschijnlijk alleen op een scherm met profiel te zien, op mijn laptop ziet het er ook identiek uit

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: portfolio design

            Dit vind ik persoonlijk een knappe site: http://hansvr.1x.com/
            Simpel, overzichtelijk en mooi van kleur.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: portfolio design

              In zijn links pagina is ook een pareltje te vinden



              prachtig werk en een mooie, strakke layout

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: portfolio design

                Thx mark. Zag het verschil zelf niet maar zit idd wel verschil op...
                Idd mooie websites ben alleen niet zo voor het zwarte (maakt het mij wat te donker)...
                Heb wel enig ideetje dus nu wordt het proberen...
                Racing Pics
                Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                Comment


                • #9
                  Re: portfolio design

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  In zijn links pagina is ook een pareltje te vinden



                  prachtig werk en een mooie, strakke layout

                  Mark
                  Yepse, heel mooi ook.

                  @ Lies MX, hier kunt u frisse ideeën opdoen: http://1x.com/homepage/
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: portfolio design

                    Dag Lies, ik heb net ook even de site bekeken.
                    Misschien nog enkele kleine puntjes ter verbetering:
                    - het kleurverschil op de home-pagina was reeds opgemerkt
                    - misschien eenzelfde consequent kleurgebruik zowel voor de home-pagina, gastenboek als voor de galerij-pagina's aanhouden (maakt de totale site homogener)
                    - het belgische vlaggetje staat lager dan de 2 overige
                    - het is 'galerij' (ipv. gallerij)
                    - de home-link, linksboven op op een galerij-pagina, verwijst niet terug naar de homepagina

                    Veel succes met de site.
                    Guy
                    www.guydewestelinckfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: portfolio design

                      Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
                      Dag Lies, ik heb net ook even de site bekeken.
                      Misschien nog enkele kleine puntjes ter verbetering:
                      - het kleurverschil op de home-pagina was reeds opgemerkt
                      - misschien eenzelfde consequent kleurgebruik zowel voor de home-pagina, gastenboek als voor de galerij-pagina's aanhouden (maakt de totale site homogener)
                      - het belgische vlaggetje staat lager dan de 2 overige
                      - het is 'galerij' (ipv. gallerij)
                      - de home-link, linksboven op op een galerij-pagina, verwijst niet terug naar de homepagina

                      Veel succes met de site.
                      Guy
                      Het belgische vlaggetje staat op mijn laptop perfect naast de andere 2 maar op mijn werk pc dan weer niet dus zou begot niet weten hoe het komt
                      Gallerij/Galerij is moeilijk omdat galerij meestal is voor het gebouw, zoek je op onlinefotogallerij kom je dat weer tegen. Kon er op de duur zelf niet meer aan uit en portfolio vond ik weer niet passend

                      Thx voor de link, het ideetje zit al in men hoofd nu enkel het nog uitwerken hé.
                      Resultaten volgen later...

                      Groetjes
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                      Comment


                      • #12
                        Re: portfolio design

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        In zijn links pagina is ook een pareltje te vinden

                        mee eens erg mooi, maar moet hem wel op 150% zetten.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: portfolio design

                          Ik zou een nieuwe website maken voor je portfolio...

                          zelf gebruik ik flickr of facebook voor m'n foto's... en websites voor portfolio...
                          in feite hoe minder foto's op je website staan hoe beter...

                          een 20tal is genoeg... niemand zal meer dan 20 bekijken... en als dat dan je beste foto's zijn...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: portfolio design

                            het eerste design staat online (Enkel NL)
                            nu staan er nog maar 4 foto's op zullen er wel iets meer worden (max. 10)
                            Ik moet natuurlijk de galerij en gastboek nog van kleurtjes veranderen en ik zie net dat bij galerij de tweede foto hoger staat als de eerste (zal wel aan de browser liggen zeker) en het logo moet ergens nog terug op de website komen.

                            Laat maar weten wat jullie er van vinden en of als er nog iets niet werk.

                            Groetjes
                            Annelies
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: portfolio design

                              Als je naar een gallerij klikt kom je in een totaal andere layout terecht, dit moet je proberen te vermijden, je bezoeker moet wel de indruk krijgen dat ie op jouw site blijft, en niet ineens elders terecht gekomen is.
                              Zorg voor een CI (corporate identity) voor je site, een basis stramien dat heel de site aanhoudt.

                              Ik moet wel toegeven dat ik de 'flip' op de openings pagina niet echt mooi vind, maar dat is mijn idee hé, als jij het mooi vindt gewoon houden hoor

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X