PDA

Volledige versie bekijken : Gevaarlijke Dieren

Nella84
27 november 2009, 12:07
Hallo

Zijn er hier mensen die met gevaarlijke dieren geshoot hebben?
Ik moetin Maart met 2 Luipaarden shooten in Duitsland met daarbij modellen maar die zijn wel getemd, toch maak ik mi wat zorgen dat die prachtige dieren mij zullen aanzien als een appetijtelijke stuk steak hahaha :confused:

het is wel altijd een droom geweest om met zo een dieren te shooten dus ik wil wel risico nemen en misschien een armatuur aandoen...:confused:

wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

xxx

Rikske_007
27 november 2009, 12:10
Een wild dier blijft een wild dier, getraind of niet.
Check youtube staat er vol van van getrainde beesten die zich tegen de meester keren ;)
Maar ik zou het ook doen, je kan waarschijnlijk al veel van het dier aflezen neem ik aan.
Succes met de shoot :G

Nella84
27 november 2009, 12:13
:confused: ik denk dat ik die video's best niet bekijk anders ga ik die dag een pamper moeten dragen in geval van...en dat zal geen goede indruk geven lol

Maar zoals je zegt zie je dat meteen aan de dieren zelf...
maar als ze deze gebruiken voor zo een shoot ik ga ervan uit dat ze al vaker zulke opdrachten gedaan hebben...zal eens duidelijk moeten bevragen...

x

Control-Z
27 november 2009, 12:23
Ik zou dat nooit van mn leven doen, maar laat je door mij niet tegenhouden.
ben al twee keer aangevallen door een hond, ook gevaarlijke dieren. en dat is genoeg geweest.
succes met de shoot zou ik zeggen.

Rikske_007
27 november 2009, 12:25
:confused: ik denk dat ik die video's best niet bekijk anders ga ik die dag een pamper moeten dragen in geval van...en dat zal geen goede indruk geven lol

Maar zoals je zegt zie je dat meteen aan de dieren zelf...
maar als ze deze gebruiken voor zo een shoot ik ga ervan uit dat ze al vaker zulke opdrachten gedaan hebben...zal eens duidelijk moeten bevragen...

x

Het zal meestal goed gaan, maar als .... ;)
Anders neem je een 400mm mee hť :D

Nella84
27 november 2009, 12:29
Ja dan begrijp ik dat zeker!
Het is zo dat je nooit weet wat een dier denkt, hoe hij in sommige situaties reageert...

Maar ik moet zeggen dat ik mensen wel gevaarlijker vind dan zo een dier...als je zietwat er allemaal gebeurt tegenwoordig:(
We zien wel wat er gebeurt ik zal in ieder geval mijn voorzorgen nemen en ga nmisschien wel met een helmet ofzo shooten...

dankjewel voor jullie mening is er dan niemand die met zo een dieren geshoot heeft??
Zou mij wat meer geruststellen :) :p

Nella84
27 november 2009, 12:31
Het zal meestal goed gaan, maar als .... ;)
Anders neem je een 400mm mee hť :D

ja en die bezig ik op de temmer dan lol
wel ik hou zeker in mijn achterhoofd dat er iets kan gebeuren maar ach dat maakt het juist spannend zeker? :confused:

wat mij zorgen baart is dat ik geen conditie heb en een luipard wel euhm dat is erg snel!
hoe loop ik daarvan in godsname weg :eek:

Rikske_007
27 november 2009, 12:40
ja en die bezig ik op de temmer dan lol
wel ik hou zeker in mijn achterhoofd dat er iets kan gebeuren maar ach dat maakt het juist spannend zeker? :confused:

wat mij zorgen baart is dat ik geen conditie heb en een luipard wel euhm dat is erg snel!
hoe loop ik daarvan in godsname weg :eek:

Weglopen gaat niet van een Luipaard hoor!!!

bouk
27 november 2009, 12:47
denk erom: dat je die dag niet ongesteld bent, dat ruiken de beesten meteen!
grt,bouk.

Control-Z
27 november 2009, 13:02
hahaha bouk toch :D

Tyrr
27 november 2009, 13:08
lijkt me wel een leuke opdracht :)
ik zou precies wel niet flitsen. Misschien kunnen ze ertegen, maar het lijkt me toch iets waar de meeste beestjes het niet zo voor hebben. Onze kat (zo een klein ding dat je een schup kan geven als het je zou aanvallen) is er in elk geval niet zo happy mee als ik wat veel loop te flitsen. een luipaard een schup geven lijkt me iets minder realistisch, maar is natuurlijk wel te proberen (minstens 1 keer)

Nella84
27 november 2009, 13:10
denk erom: dat je die dag niet ongesteld bent, dat ruiken de beesten meteen!
grt,bouk.

hahahahahaha oh my god ok zo een korte zin en toch degene die mij het meest schrik aandoet :( als het zo is dan ga ik gewoonweg niet...lol

Nella84
27 november 2009, 13:12
lijkt me wel een leuke opdracht :)
ik zou precies wel niet flitsen. Misschien kunnen ze ertegen, maar het lijkt me toch iets waar de meeste beestjes het niet zo voor hebben. Onze kat (zo een klein ding dat je een schup kan geven als het je zou aanvallen) is er in elk geval niet zo happy mee als ik wat veel loop te flitsen. een luipaard een schup geven lijkt me iets minder realistisch, maar is natuurlijk wel te proberen (minstens 1 keer)

Wel ik denk dat ik dan mijn been zou kwijtraken en als ik al niet op 2 benen kan hard lopen zal het met 1 been zeker niet gaan...ik kan misschien rol schaatsen aandoen en mij gewoon zo snel mogelijk laten rollen...ja mijn kat is ook niet gek op flitser dus die laat ik zowieso thuis...:confused:

bouk
27 november 2009, 13:16
( als het zo is dan ga ik gewoonweg niet...lol

zou het ook zeker niet doen hoor, vraag het maar eens aan de dompteur.
grt,bouk.

Sultana
27 november 2009, 13:40
De macrolens niet vergeten voor de tandjes te "trekken" ;)

powerkiller
27 november 2009, 13:48
Toch maar eens opnieuw contact leggen met je opdrachtgever. Want een verzekering en dergelijke zou ik toch zeker eisen van hun. Niet dat ik schrik zou hebben als er iemand bij is om op tijd te reageren, maar toch niet ZOMAAR toegeven. Hoe staan de modellen ertegenover ?

En wat bouk zegt over ongesteld zijn, dat is geen grap. Bloed en andere geuren kan zo'n beest wat wilder maken.

Ik moet in Maart met 2 Luipaarden shooten in Duitsland met daarbij modellen maar die zijn wel getemd
Als ik dit de eerste keer las dacht ik aan getemde modellen. :D

regulus
27 november 2009, 13:51
Hallo

snip
Ik moetin Maart met 2 Luipaarden shooten in Duitsland met daarbij modellen maar die zijn wel getemd, toch maak ik mij wat zorgen ... snip ...

heb nog nooit met getemde modellen gewerkt .. geen idee dus of die nog gevaarlijk zijn ... :D

Destn
27 november 2009, 13:54
Gewoon niet laten blijken dat je schrik hebt, want dan maak je die beesten pas nerveus.

En de meeste honden zijn niet gevaarlijk (de baasjes zijn dat eerder).

Rikske_007
27 november 2009, 14:14
En de meeste honden zijn niet gevaarlijk (de baasjes zijn dat eerder).

Is dit ook zo bij Luipaarden :D

bouk
27 november 2009, 14:19

vind lui(e)paarden ook een wat vreemd gekozen naam voor die beesten.
grt,bouk.

Destn
27 november 2009, 14:34

Ik vermoed van wel.

Ik zou sowieso trachten op voorhand een paar keer op visite te gaan, zodat je geen wildvreemde bent als je daar naar toe gaat.

Lijkt me wel een spannende opdracht, ik zou het iig wel doen denk ik.

Jook
27 november 2009, 14:38
vind lui(e)paarden ook een wat vreemd gekozen naam voor die beesten.
grt,bouk.

Idd, klopt niet echt :p

Heb het even opgezocht; voor wie het wil weten:
Luipaard komt van het Latijn, leopardus ('leeuwpanter').

Ik vermoed dat dat dan met wat volksetymologie is geŽvolueerd in luipaard (mensen proberen vreemde woorden te interpreteren als woorden die ze wel kennen). :)

bouk
27 november 2009, 14:59
Heb het even opgezocht; voor wie het wil weten:
Luipaard komt van het Latijn, leopardus ('leeuwpanter').
off tpopic:
zou ook een goeie naam zijn voor een tank.
grt,bouk.

Fotofolio
28 november 2009, 17:36
@Antonella,

Heb je al eens bekeken of je (beroeps)verzekering dit dekt?

Ik weet niet of je ondertussen al een ondernemingsnummer hebt maar je eigen "familiale" verzekering zal bij een ongeluk niet tussenkomen (laat ons hopen dat dit niet voorvalt).

Ik heb een verzekering die ongelukken dekt (voor mijn klanten), dit zowel met lichamelijke schade als materiŽle. Werken met "wilde" & "exotische" dieren wordt NIET gedekt bij mij, staat mooi duidelijk in de polis.

nice_nicce
28 november 2009, 17:50
MOESTEN ze aanvallen: niet weglopen!
Gewoon jezelf op grond smijten en doen als dood, hun trainer zal er zeker wel bijstaan en zal snel genoeg reageren.
De trainer zal vast ook snel genoeg opmerken als de dieren wat "irritant" worden, en zal hier zeker op reageren om het niet erger te maken.
Zoals eerder gezegd: beperk het flitsen, geen enkel dier heeft dit graag.

Ik zou geen schrik hebben als ik u was, de trainer zal je wel genoeg inlichten ook als je zelf vragen hebt. De trainer zal ook zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat er iets gebeurd, en hij/zij kan dit nog altijd het beste inschatten.

Geniet gewoon van je shoot!

Jook
28 november 2009, 18:19
MOESTEN ze aanvallen: niet weglopen!
Gewoon jezelf op grond smijten en doen als dood, hun trainer zal er zeker wel bijstaan en zal snel genoeg reageren.
De trainer zal vast ook snel genoeg opmerken als de dieren wat "irritant" worden, en zal hier zeker op reageren om het niet erger te maken.
Zoals eerder gezegd: beperk het flitsen, geen enkel dier heeft dit graag.

Geniet gewoon van je shoot!

Hahahahaha

kpas
2 december 2009, 18:32
Hey,

Ik fotografeer hoofdzakelijk dieren.
Vooral honden zijn mijn hoofdonderwerp, onlangs ook wat wolven. Maar ook slangen en reptielen hebben al voor m'n lens gestaan. EN natuurlijk ben ik ook al eens gebeten...

Voor de shoot die jij voorstelt, zou ik niet zonder een ervaren dierencastingbureau werken. Ik denk dat ze zelf zorgen voor de verzekering van de modellen.

Ik heb wel wat contacten in die wereld. Als je info nodig hebt, stuur je maar een PB.

grtz