Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgiumdigital Wiki

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belgiumdigital Wiki

    Suggestie aan de sitebeheerders van BD.
    In de fora worden geregelde dezelfde vragen gesteld waarop dezelfde antwoorden komen of links naar de oudere discussies. Ook heelwat nuttige informatie of links worden in de fora geplaatst.
    Zou het in die optiek niet handiger zijn voor vraagsteller en antwoorder om naast het forum ook een wiki site te maken.
    Deze wiki zou toelaten om informatie veel beter te structeren en beheren en voor bezoekers om sneller de juiste info te vinden.
    De wiki is zeker geen vervanger van het forum, verre van alles hoort daar op.

    BR

  • #2
    Re: Belgiumdigital Wiki

    Is in 2006 (link) ook al eens voorgesteld (en afgeschoten).

    Veel geluk
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment


    • #3
      Re: Belgiumdigital Wiki

      Ikzelf heb geen idee hoe je zo iets opstart, maar ik neem aan dat hier vrij veel tijd en werk in kruipt om zo iets te maken en up to date te houden?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Belgiumdigital Wiki

        Het opzetten is één ding ... het up to date houden is een full time job vrees ik.

        Op zich lijkt het me wel een goed idee, maar of het praktisch uitvoerbaar is weet ik zo net nog niet, het zal in elk geval enorm veel, extra werk met zich meebrengen ... en de zoek functie geeft meestal al heel goede antwoorden op de steeds terugkerende vragen van nieuwe leden.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Belgiumdigital Wiki

          Wel, ik heb de link eens bekeken die hierboven vermeld staat, nogal wat mensen stonden hier achter .... De RVB en de moderatoren hebben daar echt geen tijd voor maar blijkbaar heeft ook niemand van de voorstanders zich gemeld om iets dergelijk op te starten en te onderhouden..... Zijn er vrijwilligers op het forum die hier enkele uren per dag willen insteken?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Belgiumdigital Wiki

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Wel, ik heb de link eens bekeken die hierboven vermeld staat, nogal wat mensen stonden hier achter .... De RVB en de moderatoren hebben daar echt geen tijd voor maar blijkbaar heeft ook niemand van de voorstanders zich gemeld om iets dergelijk op te starten en te onderhouden..... Zijn er vrijwilligers op het forum die hier enkele uren per dag willen insteken?
            En concreet houdt dit in ... ?
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Belgiumdigital Wiki

              Iemand die interesse en kennis heeft van dergelijke zaken en als medewerker zoiets kan opstarten en onderhouden . . . daar valt met het bestuur van BD zeker eens over te praten, 't is wel een serieus engagement want ik denk dat je de hoeveelheid werk en tijd dat je hier in moet steken, niet mag onderschatten.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Belgiumdigital Wiki

                Oorspronkelijk geplaatst door BladeRunner Bekijk bericht
                Suggestie aan de sitebeheerders van BD.
                Deze wiki zou toelaten om informatie veel beter te structeren en beheren en voor bezoekers om sneller de juiste info te vinden.
                BR
                Als je info wilt dan kan je met eventjes zoeken op BD en op het gehele internet eeeenorm veel vinden. Eigenlijk moeten er maar weinig vragen meer gesteld worden. Maar...ik volg nu zowat een jaartje BD en het valt me sterk op hoe weinig mensen iets willen (kunnen?) opzoeken. Het moet den dag van vandaag allemaal op een plateautje gebracht worden. Als ik zie hoeveel foto's te groot geplaatst worden, hoe vaak men meerdere posts per dag doet dan is het direct duidelijk dat eventjes de "gebruiksaanwijzing" lezen er ook niet bij zit.
                Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                Comment


                • #9
                  Re: Belgiumdigital Wiki

                  Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                  Als je info wilt dan kan je met eventjes zoeken op BD en op het gehele internet eeeenorm veel vinden. Eigenlijk moeten er maar weinig vragen meer gesteld worden. Maar...ik volg nu zowat een jaartje BD en het valt me sterk op hoe weinig mensen iets willen (kunnen?) opzoeken. Het moet den dag van vandaag allemaal op een plateautje gebracht worden. Als ik zie hoeveel foto's te groot geplaatst worden, hoe vaak men meerdere posts per dag doet dan is het direct duidelijk dat eventjes de "gebruiksaanwijzing" lezen er ook niet bij zit.
                  Helemaal mee eens.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belgiumdigital Wiki

                    Er is inderdaad zeer veel te vinden, maar zoals je zelf al zegt, op het hele internet.
                    Gegroepeerde, gefilterde, waardevolle links samen zijn al een stuk minder snel te vinden.
                    De feedback van een aantal bij bepaalde vragen vind ik van zeer hoge kwaliteit.
                    Een kwaliteit die gerust als tekst mag gebruikt worden.

                    Sommige mensen lezen complexe technische materie liefst in de eigen taal.
                    Er bestaan al heelwat goeie NL sites, ik twijfel of in detail alles opnieuw uitleggen de moeite is. Daarom zie ik de Wiki eerder in de vorm van een verrijkte FAQ (met links).

                    Alles begint met een goeie structuur en een moderator, eventueel per onderdeel.
                    Natuurlijk kan er eens discussie zijn over die structuur of inhoud, maar daar kunnen we alleen maar van leren. Moderator heeft laatste woord ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belgiumdigital Wiki

                      Klik hierboven in de menu eens op In Focus.
                      Dit was oorspronkelijk ook opgezet om info te groeperen.
                      Maar niemand is nog bereid om artikels aan te leveren.
                      Iets opzetten gaat snel en de eerste artikels komen ook snel binnen, maar na een tijdje zwakt alles af en valt het stil.

                      Naast In Focus is er nog de BD Knowledgebase http://helpdesk.belgiumdigital.com/index.php met een sectie waar veel gestelde vragen over fotografie een antwoordt zouden kunnen vinden (goed begonnen maar helaas).

                      Nog eens een andere structuur opzetten heeft weinig zin (na een tijdje is de interesse weg en valt het dood)
                      Heb jij een artikeltje dat je interessant vind om te delen, mail het dan door naar redactie(at)belgiumdigital.com.

                      Als iedereen dit doet heb je binnekort alle relevante informatie op één plaats.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belgiumdigital Wiki

                        Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                        Als je info wilt dan kan je met eventjes zoeken op BD en op het gehele internet eeeenorm veel vinden. Eigenlijk moeten er maar weinig vragen meer gesteld worden. Maar...ik volg nu zowat een jaartje BD en het valt me sterk op hoe weinig mensen iets willen (kunnen?) opzoeken. Het moet den dag van vandaag allemaal op een plateautje gebracht worden. Als ik zie hoeveel foto's te groot geplaatst worden, hoe vaak men meerdere posts per dag doet dan is het direct duidelijk dat eventjes de "gebruiksaanwijzing" lezen er ook niet bij zit.
                        Door middel van een verwelkomings bericht word ze dat aangeboden op een plateautje maar spijtig genoeg word dat niet zoveel gelezen.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belgiumdigital Wiki

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Klik hierboven in de menu eens op In Focus.
                          Dit was oorspronkelijk ook opgezet om info te groeperen.
                          Maar niemand is nog bereid om artikels aan te leveren.
                          Iets opzetten gaat snel en de eerste artikels komen ook snel binnen, maar na een tijdje zwakt alles af en valt het stil.

                          Naast In Focus is er nog de BD Knowledgebase http://helpdesk.belgiumdigital.com/index.php met een sectie waar veel gestelde vragen over fotografie een antwoordt zouden kunnen vinden (goed begonnen maar helaas).

                          Nog eens een andere structuur opzetten heeft weinig zin (na een tijdje is de interesse weg en valt het dood)
                          Heb jij een artikeltje dat je interessant vind om te delen, mail het dan door naar redactie(at)belgiumdigital.com.

                          Als iedereen dit doet heb je binnekort alle relevante informatie op één plaats.
                          geheel mee eens.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belgiumdigital Wiki

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Klik hierboven in de menu eens op In Focus.
                            Dit was oorspronkelijk ook opgezet om info te groeperen.
                            Maar niemand is nog bereid om artikels aan te leveren.
                            Iets opzetten gaat snel en de eerste artikels komen ook snel binnen, maar na een tijdje zwakt alles af en valt het stil.

                            Naast In Focus is er nog de BD Knowledgebase http://helpdesk.belgiumdigital.com/index.php met een sectie waar veel gestelde vragen over fotografie een antwoordt zouden kunnen vinden (goed begonnen maar helaas).

                            Nog eens een andere structuur opzetten heeft weinig zin (na een tijdje is de interesse weg en valt het dood)
                            Heb jij een artikeltje dat je interessant vind om te delen, mail het dan door naar redactie(at)belgiumdigital.com.

                            Als iedereen dit doet heb je binnekort alle relevante informatie op één plaats.
                            Zolang dit beleid sociaal gehandicapt blijft en zijn (aanvankelijk enthousiaste) vrijwillige medewerkers niet kan motiveren,
                            zolang deze leiding totaal wereldvreemd is en geen notie heeft van communicatie met haar (aanvankelijk enthousiaste) vrijwillige medewerkers,
                            zólang zal het merendeel van de projecten hier doodbloeden en nooit afgewerkt worden.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belgiumdigital Wiki

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Zolang dit beleid sociaal gehandicapt blijft en zijn (aanvankelijk enthousiaste) vrijwillige medewerkers niet kan motiveren,
                              zolang deze leiding totaal wereldvreemd is en geen notie heeft van communicatie met haar (aanvankelijk enthousiaste) vrijwillige medewerkers,
                              zólang zal het merendeel van de projecten hier doodbloeden en nooit afgewerkt worden.
                              En zolang er mensen zijn die steeds op die entousiaste medewerkers blijven kappen, zolang zullen er medewerkers zijn die zeggen "foert voor mij hoeft het niet mee" en zullen de door hen in hun entousiasme opgestarte projecten doodbloeien of niet afgewerkt worden
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X