Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedrieger op kapaza.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bedrieger op kapaza.be

    Een zeer goede dag iedereen

    Ik wil bij deze iedereen hier waarschuwen voor een bedrieger op kapaza.be

    gisteren had ik een mail gestuurd naar deze advertentie http://www.kapaza.be/detail/21988067/

    Die dag kreeg ik nog een mailtje terug van die man in het Engels

    Ik heb dit toen dadelijk vertaald in Google en in de mail stond dus dat hij verhuisd was naar Engeland en dat hij het wel zou opsturen naar België via chronopost ( een speciale post waar je normaal veiliger je pakje kan verzenden en kan kopen )

    ja, ok, toen hadden we zo dadelijk iets van, dat is veilig en daar kan niks kwaad mee, dus stuurden we onze gegevens door, enkel naam en adres

    Een paar uur erna kregen we mail van die chronopost dat het verzonden was en dat wed naar een dicht bijzijnde poskantoor op zijn adres € 450 moesten gaan storten en dat het dan zo verder geregeld ging worden, dus dan kregen we na die € 450 te storten zo gezegd het product in handen en dan mochten we het testen en als het niet goed was kregen we ons geld terug en werd het terug opgestuurd op zijn kosten

    Maar nu komt het dan, ik had de buurman er bij gehaald omdat die regelmatig via de post iets van Engeland laten afkomen en hij ook een Engelsman is en dus beter kan kijken hoe en wat. We laten dit dus controleren door mijn buur en die zij dadelijk handen af houden want dat adres klopt niet.

    Ok, wij een mail gestuurd naar chronopost dat het adres niet klopte en of we dan ons geld wel echt terug kregen.

    een 10 minuutjes later kregen we een mail terug met de bevestiging dat dat adres ok is en dat we ons geld dan wel terug krijgen

    maar nog vertrouwden we het niet en kijken tikten het adres in Google in en wat krijgen we daar een heel topic op een forum van die man die dat zo regelde, dus jij stort dan het geld en daarna kreeg je nooit je pakje te zien http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=329787


    ik hoop dat dit een waarschuwing is voor iedereen

    MVG Geof
    Last edited by Franciskine; 21 november 2009, 12:45.
    www.netlog.com/falconry_geof // canon 40d / 17-85 / 70-300 / Speedlite 580EX II / extreem III 2 en 4 GB

  • #2
    Re: bedrieger op kapaza.be

    Als je de tekst van de advertentie leest moest je cent toch al gevallen zijn.
    Een Jeroen uit Leuven die nederlands schrijft via een vertaalprogramma ....
    Verkoop via Chronopost,Western Union of Escrow betekent voor 99,999% zeker je geld kwijt.

    Comment


    • #3
      Re: bedrieger op kapaza.be

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Als je de tekst van de advertentie leest moest je cent toch al gevallen zijn.
      Een Jeroen uit Leuven die nederlands schrijft via een vertaalprogramma ....
      Verkoop via Chronopost,Western Union of Escrow betekent voor 99,999% zeker je geld kwijt.
      "Vermindering van de GELUIDSOVERLAST" ????

      Comment


      • #4
        Re: bedrieger op kapaza.be

        Raar dat ik nooit op zo'n sites terechtkom ? Zeker een filter op mijn pc waar ik niets van afweet ? Tju toch, wie weet hoeveel "koopjes" ik zo misloop !!!

        Maar gelukkig voor mij zijn er een paar prima, altijd aanwezige, betrouwbare fotozaken, kortweg WINKELS genoemd, in mijn buurt. "Goedkoop" ? Geen idee maar ik heb er naast het geld dat ik betaal al veel service en... leute gekregen. We lachen soms iets af en ik heb vertrouwen in die mensen. Dom, zeker ?

        Comment


        • #5
          Re: bedrieger op kapaza.be

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Als je de tekst van de advertentie leest moest je cent toch al gevallen zijn.
          Een Jeroen uit Leuven die nederlands schrijft via een vertaalprogramma ....
          Verkoop via Chronopost,Western Union of Escrow betekent voor 99,999% zeker je geld kwijt.
          ja, ik zei al waarom schrijft die nu in het engels en t' is een nl advertentie.

          en hoe weet ge dat via chronopost zo veel geld wordt afgetroggeld?

          MVG Geof
          Last edited by Franciskine; 21 november 2009, 12:47.
          www.netlog.com/falconry_geof // canon 40d / 17-85 / 70-300 / Speedlite 580EX II / extreem III 2 en 4 GB

          Comment


          • #6
            Re: bedrieger op kapaza.be

            Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Raar dat ik nooit op zo'n sites terechtkom ? Zeker een filter op mijn pc waar ik niets van afweet ? Tju toch, wie weet hoeveel "koopjes" ik zo misloop !!!

            Maar gelukkig voor mij zijn er een paar prima, altijd aanwezige, betrouwbare fotozaken, kortweg WINKELS genoemd, in mijn buurt. "Goedkoop" ? Geen idee maar ik heb er naast het geld dat ik betaal al veel service en... leute gekregen. We lachen soms iets af en ik heb vertrouwen in die mensen. Dom, zeker ?
            awel normaal kopen wij ook nooit 2ehands of via internet maar nu omdat die man zo een voorstel deet van via& die chronopost te doen vond ik dit een goed voorstel

            hij legde uit in de 1e mail van eerst stuurd hij het op dan mag je het contrleren en dan pas betalen maar het was dus eerst betalen en dat wil ik niet

            MVG Geof
            www.netlog.com/falconry_geof // canon 40d / 17-85 / 70-300 / Speedlite 580EX II / extreem III 2 en 4 GB

            Comment


            • #7
              Re: bedrieger op kapaza.be

              Oorspronkelijk geplaatst door geof Bekijk bericht

              hij legde uit in de 1e mail van eerst stuurd hij het op dan mag je het contrleren en dan pas betalen
              dan kan je het doen, en niet andersom.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: bedrieger op kapaza.be

                idd opletten als je via tweedehandssites koopt ... het veiligste is: de toestellen zelf gaan testen en afhalen.

                ik heb ook eens zo'n maileke terug gekregen op mijn vraag of ik het toestel kon komen testen (zie hieronder de blauwe tekst) ... ik heb toen geantwoord dat ik enkele vrienden had aan de University of Londen en dat zij wel contact met hem zouden zoeken om het toestel af te halen en te testen ... nooit meer iets van gehoord

                Vorige week hier op de site een nikon D300 willen kopen ... verkoper vroeg me wanneer ik kon komen testen ... heb hem geantwoord dat het zaterdag kon (vandaag dus ) nooit meer iets van gehoord ... blijkt dat verkoper zich enkel geregistreerd heeft om toestel te verkopen ... langs de ene kant ok, hebben BD leden zo een groot aanbod, langs de andere kant blijf ik toch met vragen zitten waarom die test niet is kunnen doorgaan ... een klein berichtje hierover was voldoende geweest

                Hallo,

                zoals ik heb begrepen, bent U geïnteresserd in mijn Nikon D300 Kit - Nikon 18-200mm Lens, Batterij...
                Ik vraag voor mijn Nikon D300 Kit maar € 1200. Deze Nikon D300 Kit is nieuw, en dus in uitstekende staat, en ben de eerste eigenaar. Ik woon en studeer tegenwoordig in London, Verenigd Koninkrijk. (Engeland)
                Ik wil mijn Nikon D300 Kit verkopen omdat ik geld nodig heb om mijn studie aan de universiteit af te kunnen maken. De product is nieuw in doos met nog 24 maanden garantie.
                In verband met de toenemende internet-criminaliteit wil ik een voorzorgsmaatregel hanteren, waarin we allebei zeker van de verkoop zullen zijn.
                U raakt geen geld kwijt, en/of ik raak geen product kwijt...

                Ik zal u eerst uitleggen hoe het met betalen en het leveren van de product gaat. De product wordt bij u thuis afgeleverd door het bedrijf Chronopost U.K. en U heeft de gelegenheid om de product éérst zélf te inspecteren voordat U de betaling aan mij verricht, dus U krijgt hier alle zekerheid.
                Ik zal u stap voor stap uitleggen hoe dit werkt:
                A. Eerst geeft U mij alle verzendinformatie, zoals Uw naam en adres.
                1.Na ontvangst van uw adresgegevens, gaat de product naar Internationaal pakketservice Chronopost U.K. en registreer ik Uw naam en adres als de ontvanger/ster van de product..
                2. Chronopost controleert het zelf product óók, om te zien of er in het pakket zit, wat er op de formulieren staat aangegeven.

                B. U krijgt een bevestigings-Email van Chronopost dat het product door hen in ontvangst is genomen, en ook dat de productgegevens zijn geverifieerd en dat de product als echt is gewaarmerkt.
                1.Chronopost controleert de overdracht van geld, en als alles in orde is, zal de product aan u geleverd worden.
                2. Nadat u de product in ontvangst hebt genomen, en u bent tevreden over de product, geeft u aan Chronopost opdracht de betaling vrij te geven aan mij, zodat ik mijn geld kan innen....
                C. Indien om welke reden u niet tevreden bent met de camera, retourneert u de camera meteen weer naar Chronopost.
                Ik betaal voor de verzending en het bedrag van de overdracht!
                Chronopost crediteert het koopbedrag meteen weer aan u terug.
                Geeft mij zo spoedig mogelijk uw volledige naam en adres dan hoop ik binnen 2 dagen de product te kunnen bij u af te kunnen laten geven...

                Naam:
                Achternaam:
                Adres:
                Postcode en stad:
                Land:
                Als u geïnteresseerd bent hoop ik dat u zo snel mogelijk antwoordt...
                PS: In een bijlage heb ik foto's van de product bijgevoegd..

                Dank u , en in afwachting van uw antwoord verblijf ik met vriendelijke groet,
                Daniel Carew

                .................................................. .........
                Nikon D300 Kit - Nikon 18-200mm Lens, Batterij

                Het pakket bevat de volgende items:

                1. Nikon D300 Body
                2. Nokor Nikon AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED
                3. Nikon SB-800 Speedlight
                4. Nikon MBD-10 Battery Grip met extra batterij
                5. Nikon MH-18a Battery lader.
                6. SanDisk Extreme III 8GB CompactFlash Card
                7. Twin1 R3 Draadloze afstandsbediening voor Nikon D300
                8. Lens cleaning pen
                9. INHETKORT D300 Quick Reference Card.
                10. Full size statief met draagtas.

                Heeft u nog verdere vragen, zie ik uw e-mail graag tegemoet!
                Last edited by witte mol; 21 november 2009, 13:35.
                Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
                www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

                Comment


                • #9
                  Re: bedrieger op kapaza.be

                  Oorspronkelijk geplaatst door geof Bekijk bericht
                  en hoe weet ge dat via chronopost zo veel geld wordt afgetroggeld?
                  Kijk eens naar de headers van de mail die je van chronopost kreeg en kijk ook naar de headers van de mail van de verkoper. Je kan daar (meestal) het IPadres van de afzender zien. De kans is zeer groot dat het voor beide mails hetzelfde IP is, de mail van chronopost komt immers van de oplichter zelf. Je kan ook het IPadres opzoeken, bv op: http://www.maxmind.com/app/locate_ip. Je zal dan zien waar he verzender zit (Nigeria is een kanshebber )

                  Kopen op internet is geen probleem maar je moet je ogen open houden. Voor grote bedragen kan je best gaan afhalen of handelen met bedrijven die een goede staat van dienst hebben. Zoek ALTIJD de naam op van de verkoper, komt de naam voor op sites waar het over oplichting gaat dan weet je al hoe laat het is, kan je niets vinden dan ben je waarschijnlijk de eerste kandidaat slachtoffer
                  Zoek ook steeds het adres op, De verkopers die beweren in Engeland te zitten zijn meestal zo dom dat ze onbestaande adressen of verkeerde postcodes opgeven.

                  Betalen via WU doe je best nooit. WU is perfect voor transfer van geld naar iemand die je kent (familie in het buitenland of zo) maar vermits je anoniem geld kan in ontvangst nemen is het ook perfect voor oplichters.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: bedrieger op kapaza.be

                    Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                    Raar dat ik nooit op zo'n sites terechtkom ? Zeker een filter op mijn pc waar ik niets van afweet ? Tju toch, wie weet hoeveel "koopjes" ik zo misloop !!!

                    Maar gelukkig voor mij zijn er een paar prima, altijd aanwezige, betrouwbare fotozaken, kortweg WINKELS genoemd, in mijn buurt. "Goedkoop" ? Geen idee maar ik heb er naast het geld dat ik betaal al veel service en... leute gekregen. We lachen soms iets af en ik heb vertrouwen in die mensen. Dom, zeker ?

                    ja natuurlijk alle aankopen via het web zijn scam's

                    als het aanbod te mooi is om waar te zijn is het meestal zo ,
                    een beetje je gezond verstand gebruiken en via het web kopen kan nooit kwaad ,
                    ikzelf koop zeer veel via het web en heb al veeeeeel euro's uitgespaard ,
                    en als je aankoopbewijs hebt van je matriaal moet je overal service krijgen .
                    slim ,? dat weet ik niet , maar ik heb toch al zeer veel geld uitgespaard .

                    zoals de poster hierboven zegt zullen het hoogst waarschijnlijk nigerianen zijn
                    want volgens hun wetgeving mag je oplichten "wet 419"


                    als je beetje meer info wil over scam's (internetoplichting)


                    met het verhaal over anus laptops heb ik in de tijd tranen gelachen ( is echt ongeloofelijk )
                    heeft er dit nog iemand gelezen ??
                    Last edited by johny; 21 november 2009, 18:55.

                    Comment


                    • #11
                      Re: bedrieger op kapaza.be

                      Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                      ... heeft er dit nog iemand gelezen ??
                      Neen Dikkewoaste.
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: bedrieger op kapaza.be

                        was een zalig verhaal, hoe je ze een loer terug kan draaien
                        De gustibus et coloribus non est disputandum
                        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: bedrieger op kapaza.be

                          trouwens, kapaza melden dat je zeer zware vermoedens hebt dat deze persoon een oplichter is, normaal doen ze er iets aan.
                          De gustibus et coloribus non est disputandum
                          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: bedrieger op kapaza.be

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Neen Dikkewoaste.
                            Hahaha ,
                            gvdmme é mn verleden achtervolgd me hihi

                            Mvg Riektki dikkewoste

                            Comment


                            • #15
                              Re: bedrieger op kapaza.be

                              Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                              was een zalig verhaal, hoe je ze een loer terug kan draaien
                              Ja, inderdaad leuk om te lezen.

                              Dezelfde pret had ik eens, toen ik mail kreeg van 2 zulke oplichters.
                              De één zocht iemand om geld door te sluizen - zogenaamd een gefortuneerde vluchteling, uit het afgezette bestuur - de ander wilde daar juist voor dienen (zo'n soort verhaal).
                              Die 2 heb ik dus een mailtje gestuurd met elkaars emailadres, met de suggestie maar eens contact met elkaar op te nemen
                              Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                              Comment

                              Working...
                              X