Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mogen wij soms...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mogen wij soms...

    niet weten welke mod er achter welk forum staat ?

    Kan dat niet gewoon in de algemene sticky opgemomen worden ?

    Ik ken er onderhand al wel enkele, maar ik vergeet zo snel.

    Trouwens, mods zijn niet allen boemannen( vrouwen?), ze kunnen ook zeer hulpvaardig en vriendelijk zijn...

    Dan is "dank U, Jan" of "dank U Piet" toch veel persoonlijker dan dank U mod ?

    Enfin, 't is maar een vraagje hoor.

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Nee marc, het zijn niet alleen 'niet allen boemannen(vrouwen)', het zijn zelfs allemaal niet boemannen en vrouwen... En ze zijn idd hulpvaardig en vriendelijk, maar hebben uiteraard ook de taak om de forums te reguleren.

    We hebben als crew direct bij het zoeken naar extra moderators bepaald dat de mods zelf mogen kiezen of ze anoniem willen werken of niet. Sommigen hebben direct gezegd 'ik maak mijn naam bekend', anderen willen liever (al dan niet voorlopig) anoniem blijven. Dat is niet iets waarvan wij vonden dat wij dat als crew moesten bepalen, maar iets waarvoor de mod zelf mag kiezen.

    Lijkt me overigens ook geen probleem. "Dank u Piet" (of Petra, want om even je vraagteken bij vrouwen weg te nemen: de mods zijn niet allemaal mannelijk neen ) of "Dank u mod" is feitelijk hetzelfde. Als een agent mij niet bekeurt maar alleen berispt zeg ik ook 'Dank u agent' en moet ik ook niet perse weten hoe hij of zij heet om te kunnen zeggen 'Dank je Piet" (en meestal is dan 'Sorry agent' nog beter dan 'dank u agent ).

    Maw: Indien een mod, om welke reden dan ook, liever anoniem blijft, vraag ik de forumleden om dat dan ook te respecteren. Kijk liever naar wat hij/zij doet dan hoe hij of zij heet...

    Comment


    • #3
      Mods...doet me trouwens aan een oude Engelse film denken....

      't Was iets met twee jeugdbendes: de ene waren de "mods" en de andere... kweetniemeer...????

      Als ze op straat wandelden zongen ze altijd : We are te mods, we are the mods, we are, we are, we are the mods.....

      Doemme, kan er echt niet opkomen...geen grapje hoor...misschien weet Jacki het wel ? ( Was zij geen hevige filmfanaat )

      Ooops.... ik ben aan het chitchatten....sorry mod !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Op de meeste fora waar ik kom/kwam staat er een soort pionnetje achter de naam van degene die mod is. Dit is wel erg ongewoon hoor. Maar goed, gezien de kameraadschap hier kan ik me er wel iets bij voorstellen. De vergelijking met agenten vind ik niet helemaal op gaan, als die agent bij mij op de fotoclub zit zeg ik gewoon Willem hoor .
        Groeten,
        Ronald
        http://fotografie.jouwweb.nl/

        Comment


        • #5
          Om er ff op terug te komen, ik denk dat het Quadrophenia was ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Mja ronald, maar het gaat er niet om of je toevallig weet hoe een agent(e) heet (omdat je die persoon toevallig ook kent van je fotoclub), maar dat het er bij de uitvoering van zijn of haar functie niet toe doet hoe hij/zij heet.

            ps marc: Ik heb Jacki even gevraagd; ze denkt ook Quadrophenia, dus zal wel kloppen

            Comment


            • #7
              Hmmm, de wijkagent hier (heet tegenwoordig wijkregiseur godbeterd) heet hier Howart en iedereen noemt hem zo. maw Het niet hebben van een naam duidt een zekere afstandigheid aan, alsof er iemand van buitenaf mod't. Een mod moet zich ook in topics mengen, een beetje opgaan in het geheel. Deel zijn van.

              Het is natuurlijk een hele overgang van zelf regulatie, eigenlijk een soort anarchie, wat IMO goed werkte op enkele uitzonderingen na, naar een gemoddereerd gebeuren, is even schrikken hoor

              Maar goed, ik ben iemand die als ik een bekeuring krijg en het onterecht vind de betreffende diender een l*l noem, zeker als hij achter een object verdekt staat opgesteld om de argeloze burger op de bon te slingeren. Gelukkig werd ik niet in de boeien geslagen doch dit terzijde, ik dwaal af



              Originally posted by Erik Mansvelders
              Mja ronald, maar het gaat er niet om of je toevallig weet hoe een agent(e) heet (omdat je die persoon toevallig ook kent van je fotoclub), maar dat het er bij de uitvoering van zijn of haar functie niet toe doet hoe hij/zij heet.

              ps marc: Ik heb Jacki even gevraagd; ze denkt ook Quadrophenia, dus zal wel kloppen
              Groeten,
              Ronald
              http://fotografie.jouwweb.nl/

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mar©
                Om er ff op terug te komen, ik denk dat het Quadrophenia was ?
                Jeps, de Mods versus de Rockers....
                Tja, wie zijn nu de Rockers op BD?
                Meer foto's op Mukblog

                Comment


                • #9
                  degenen die toch af en toe buiten de lijntjes kleuren zeker ?
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    inderdaad : Zeker weten : Quadrophenia ... met muziek van The Who...
                    en de Mods met hun oversized parka's en hun scooterkes ... at the White Cliffs of Dover ....

                    embee ::: nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      toch even een kanttekening (‘k heb wel last van links-rechts verwisseling, dus niet verschieten als ik zoals gewoonlijk volledig buiten de lijntjes kleur.)

                      volgens mij is het nogal normaal, dat als een anonieme mod, die af en toe de reglementen iets te letterlijk interpreteert, eens een repliekje krijgt (zoals dat nu na een eerste, voorzichtige evaluatie van de eerste weken van de nieuwe forumindeling enkel hun voornaamste inbreng blijkt te zijn).

                      dan valt het mij spijtig genoeg zwaar om vast te stellen dat er nieuwe mods zijn die zich voornamelijk bezig schijnen te houden met het verplaatsen van topics, naar andere forums, of fora als je dat liever hoort.

                      kwestie om het probleem van zich af te schuiven, niet goed wetend wat er mee aan te vangen, ondertussen vingerwijzend en zich verschuilend achter onvolledige sticky's en bijwijlen rare irrelevanties, die er weliswaar gekomen zijn om forumvervuiling in te dijken, maar af en toe op zijn zachtst gezegd soms overdreven belachelijk overkomen.

                      waarmee ik allesbehalve zou willen zeggen dat de regels slecht zouden zijn, of de mods onmensen, integendeel zelfs, maar daar gaat momenteel toch af en toe een iets te veel verkeersagent-achtig optreden van uit. vooral als er eens een iets belangrijker fenomeen manifesteert, of dat nu menselijke waarden zijn, of platte commerciele spam, durft het al eens muisstil worden langs de kant van de mods.

                      op zo’n momenten voelen die zich zelf niet goed, anders zouden ze geen behoefte hebben om zogezegd verduidelijkende e-mails sturen of gewoon zichzelf mogen zijn onder hun eigen nickname, want als er eens niet te veel of te grote foto's gepost worden, (die ze niet stante pede naar een ander forum kunnen doorwijzen, om ze er daar dan maar met de gebakken peren mee te laten zitten), ontstaat er soms een grote kloof tussen de mods en de leden.

                      pas op hee, 'k wil hier zeker niet veralgemenen, want soms zegt de nickname achter de mod al zo veel over de mens, dat alleen al uit respect geen tussenkomsten nodig zijn. dat zijn de goeie. soms hebben die zelfs tamelijk weinig kennis van het forum dat ze modereren, maar door zichzelf te zijn steken die er toch met kop en schouders bovenuit.

                      john

                      Comment

                      Working...
                      X