Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshops ... subtopic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Workshops ... subtopic

    Ik merk dat, ondanks de "strikte" reglementering op BD, er toch nog wat leden in slagen hun eigen workshop te promoten op dit forum, via hun handtekening.

    Zou het een optie zijn om een sectie "bijscholing / workshop" te maken, zodat je als workshop organisator je aankondiging kan doen, mits een duit in het zakje?

    In de zin van: je betaalt een soort van post ... en je mag reclame maken, alle niet betaalde / verdoken reclame wordt dan ook eindelijk consequent verwijderd?

    Het is maar een idee hé! Jammer dat sommigen "tegen de lamp" lopen - terwijl anderen vrijuit reclame kunnen / mogen maken.

    Ik ben alvast meteen bereid de vzw te vergoeden ...
    Last edited by Fotofolio; 18 november 2009, 12:31.
    www.fotofolio.be

  • #2
    Re: Workshops ... subtopic

    goed ID,
    lijkt me een perfekte win-win !
    zo wordt het vr diegenen die workshops zoeken ook overzichtelijk!
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: Workshops ... subtopic

      Lijkt me prima en correct idee

      Bij sommige is 'home-page' blijkbaar de workshop -pagina
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Workshops ... subtopic

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
        goed ID,
        lijkt me een perfekte win-win !
        zo wordt het vr diegenen die workshops zoeken ook overzichtelijk!
        Ik deel deze mening volledig

        Comment


        • #5
          Re: Workshops ... subtopic

          Ik had er al over nagedacht om eventueel een banner aan te schaffen maar dat lijkt me niet echt een interessant idee om een workshop aan te kondigen.

          Ik zie het zoals in "aangeboden", reacties niet mogelijk om discussies over kostprijs & inhoud te vermijden.
          Een topic openen kost je "een bedrag".

          (is maar een voorstel natuurlijk).
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Workshops ... subtopic

            Tom, nog meer stof voor hen om over na te denken. Dat betekent dat opnieuw alles enkele dagen wordt opgeschoven... Je doet het ervoor he




            Maar waarom geen reacties? Mensen kunnen elkaar aansporen om samen te komen, hun ervaring meedelen, etc. Ik denk dat je zo zelfs meer volk kan trekken. En om prijsdiscussies te vermijden: als je als commercant je prijsopgave niet kan weerleggen aan de in vraag stellenden, is dat meestal een teken dat de prijs niet gerechtvaardigd is



            ps: heb je al betaald voor dit topic? Want hiermee weten we dat jij workshops organiseert en dat er plaats vrij is?

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Workshops ... subtopic

              Ajuintje ... ik organiseer op dit moment nog géén workshops maar die komen er inderdaad wel aan.

              Discussies over prijzen wil ik echt vermijden want ik weet nu al dat er leden (die nooit een ws zouden volgen) bij elke aankondiging zouden komen zeveren dat het te duur is
              En ik heb echt géén zin om mijn prijs te verantwoorden t.o.v. die leden, daar steek ik echt géén tijd in hoor.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: Workshops ... subtopic

                Ik begrijp het wel. Ik begrijp ook voornamelijk dat je naar consequentie streeft en duidelijk beleid. Daarenboven wil je een steentje bijdragen, ze zullen er dus toch niet naast kunnen lezen he...

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: Workshops ... subtopic

                  Tom, je eigen georganiseerde workshops kun je steeds plaatsen in topic "Waarheen"
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Workshops ... subtopic

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    Tom, je eigen georganiseerde workshops kun je steeds plaatsen in topic "Waarheen"
                    Mja, zou een eigen subforum hier niet geschikter voor zijn?
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Workshops ... subtopic

                      Yep, ik beken schuld
                      Ik heb mijn website in mijn handtekening staan.
                      Vind wel een verwijzing naar een website nog iets heel anders dan reclame maken.

                      Ik heb dit voorheen nooit gedaan, verwezen naar één van mijn websites (en dat weet jij ook hé Tom), maar ik merkte dat meer en meer leden pardoes effectieve postings gingen plaatsen over hun workshops. (wat ik trouwens wel als reclame beschouw), dus waarom dan niet via de handtekening.

                      Trouwens waar gaan we de lijn trekken met de handtekening.
                      Je kan verwijzen naar je persoonlijke website en daar duidelijk laten doorlinken naar de workshops etc...
                      Dan heb je ook nog het feit dat er leden posten over workshops van anderen (is al gebeurd over onze workshops, maar ook over de workshops van squeeze)...
                      Is dat dan ook reclame ? Wij kunnen er tenslotte niets aan doen dat mensen hun al dan niet positieve ervaringen willen delen op dit forum.

                      En dan kom je inderdaad weer uit bij de vraag die jezelf onlangs stelde : "in hoeverre zijn profesionnele fotografen dan nog welkom op het forum"... Wetende dat er heel wat amateurfotografen dik onder de prijs werken en ons werk afnemen.

                      Dus voor mij geen probleem, maar dan moeten ze hier wel alle problemen omtrent deze zaak aanpakken...
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Workshops ... subtopic

                        snap het probleem niet hoor, de regels zij toch duidelik:

                        8.3. Spam
                        Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan.
                        Het vermelden van een URL onder een post of bij een groet is dan ook niet gewenst. Uitzonderingen zijn links naar je eigen non-profit sites waar iedereen belang bij kan hebben. Commerciële of persoonlijke sites promoten is verboden. We maken ook een uitzondering als het posten van een URL juist erg zinvol is in de betreffende context. Denk aan topics over persoonlijke homepages en topics waarin info gevraagd wordt.

                        of anders:
                        7.1. Waarom een User Policy en wat is het?
                        Op het Belgiumdigital-forum is veel toegestaan maar niet alles. In punt 8 van dit reglement volgt een opsomming van zaken die niet toegestaan zijn plus een aantal richtlijnen waaraan je je dient te houden. Bepaalde zaken kunnen buiten deze categorieën vallen, terwijl ze toch niet gewenst zijn. Het is dan aan de administrator/moderators/Raad van Bestuur om te bepalen of dit wel of niet is toegestaan. De administrator/moderators/Raad van Bestuur hebben in dit geval altijd het laatste woord.

                        grt,bouk.
                        Last edited by bouk; 19 november 2009, 06:54.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Workshops ... subtopic

                          Duh Bouk,

                          In punt 8 staat er inderdaad duidelijk dat links naar eigen (commerciële) sites niet toegelaten is. Mijn vraag is even duidelijk:

                          Kan ik alsnog, tegen betaling, een link plaatsen zonder dat ik daarvoor een banner moet kopen?
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Workshops ... subtopic

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            snap het probleem niet hoor, de regels zij toch duidelik:

                            8.3. Spam
                            Spam oftewel het reclame maken voor een bepaalde URL is niet toegestaan.
                            Het vermelden van een URL onder een post of bij een groet is dan ook niet gewenst. Uitzonderingen zijn links naar je eigen non-profit sites waar iedereen belang bij kan hebben. Commerciële of persoonlijke sites promoten is verboden. We maken ook een uitzondering als het posten van een URL juist erg zinvol is in de betreffende context. Denk aan topics over persoonlijke homepages en topics waarin info gevraagd wordt.

                            of anders:
                            7.1. Waarom een User Policy en wat is het?
                            Op het Belgiumdigital-forum is veel toegestaan maar niet alles. In punt 8 van dit reglement volgt een opsomming van zaken die niet toegestaan zijn plus een aantal richtlijnen waaraan je je dient te houden. Bepaalde zaken kunnen buiten deze categorieën vallen, terwijl ze toch niet gewenst zijn. Het is dan aan de administrator/moderators/Raad van Bestuur om te bepalen of dit wel of niet is toegestaan. De administrator/moderators/Raad van Bestuur hebben in dit geval altijd het laatste woord.

                            grt,bouk.
                            het is net hier dat een uitzondering of een aanpassing op wordt voorgesteld door Fotofolio.

                            Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit een win-win-win (3x zelfs) situatie zou zijn :
                            - BD krijgt extra inkomsten
                            - organisator van de WS bereikt een zeer groot publiek
                            - geinteresseerden vinden makkelijk waar ze nog meer kunnen bijleren

                            Ik ben hier wel voorstander voor
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Workshops ... subtopic

                              quote van Hans Swolfs

                              "Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit een win-win-win (3x zelfs) situatie zou zijn :
                              - BD krijgt extra inkomsten
                              - organisator van de WS bereikt een zeer groot publiek
                              - geinteresseerden vinden makkelijk waar ze nog meer kunnen bijleren"



                              110% mee eens , ik ben hier ook zeker voorstander van .

                              Comment

                              Working...
                              X