Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

    Zoals de titel al wil zeggen,
    Ik zoek een paar goeie namen van oorlogsfotografen, maar wil niet in de clichés vallen van Capa of Nachtwey .
    Ik zoek eerder minder bekende, maar wel met goeie, knappe beelden
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

    lee miller

    -m-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

      Namen heb ik niet direct, maar in het archief van world press photo vind je heel wat prachtige foto's terug van bekendere en minder bekende fotografen, winnaars en laureaten van de laatste jaren.

      Comment


      • #4
        Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

        magnum heeft er anders ook wel een paar.
        goed zijn ze normaal wel, maar ik ken ze lang niet allemaal

        maar world press foto is inderdaad een goed instrument voor zoiets. De boeken zijn trouwens nog de moeite om te bekijken ook
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

          Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          magnum heeft er anders ook wel een paar.
          goed zijn ze normaal wel, maar ik ken ze lang niet allemaal

          maar world press foto is inderdaad een goed instrument voor zoiets. De boeken zijn trouwens nog de moeite om te bekijken ook

          World Press Photo... hmm ik heb mijn bedenkingen. De fotograaf (en WPA is de laatste jaren echt gene vette) profiteert van de andere zijn ellende. Denk hierover na.

          -m-
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            World Press Photo... hmm ik heb mijn bedenkingen. De fotograaf (en WPA is de laatste jaren echt gene vette) profiteert van de andere zijn ellende. Denk hierover na.

            -m-
            Ja, dat klopt.
            Maar dan heb ik liever een fotograaf die daarvan 'profiteert' door aan de wereld te laten zien wat er aan de hand is, dan een producent van kruisraketten of humvees.
            Oorlogen zonder fotografen of cameramannen zijn doorgaans niet properder, integendeel.

            Comment


            • #7
              Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              World Press Photo... hmm ik heb mijn bedenkingen. De fotograaf (en WPA is de laatste jaren echt gene vette) profiteert van de andere zijn ellende. Denk hierover na.

              -m-
              Dat is "een" manier waarop je het kan bekijken, en ik ben het er gewoon helemaal niet mee eens. Journalistiek/persfotografie zie ik helemaal niet als profiteren, maar een middel/medium om dingen zichtbaar en onder de aandacht te kunnen brengen. Een goede pers- of oorlogsfotograaf is geen profiteur maar een observator. Oorlogen los je ook niet op door de persvrijheid te beknotten.

              Comment


              • #8
                Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

                Paolo Pellegrin

                Comment


                • #9
                  Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

                  tis maar wat je profiteren noemt.

                  uiteindelijk hebben Capa en Nachtway hetzelfde gedaan. enkel zijn zij goed en hebben ze het 'geluk' gehad om op het juiste moment op de juiste plaats te komen aandraven. en dan zowel met hun toestel om foto's te maken als met hun foto's om ze te verkopen.

                  ik vind het zelfs minder (en veel minder) profiteren dan de paparazi. Die trekken niet eens goede foto's. een beetje oorlogsfotograaf maakt sprekende beelden, geen droge weergave van wat er gebeurd.
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

                    Een schitterende site met steeds aangrijpende beelden - oorlog en andere:

                    The Big Picture

                    De namen van de fotografen worden telkens vermeld.
                    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                      Dat is "een" manier waarop je het kan bekijken, en ik ben het er gewoon helemaal niet mee eens. Journalistiek/persfotografie zie ik helemaal niet als profiteren, maar een middel/medium om dingen zichtbaar en onder de aandacht te kunnen brengen. Een goede pers- of oorlogsfotograaf is geen profiteur maar een observator. Oorlogen los je ook niet op door de persvrijheid te beknotten.
                      Zeer juist: dat is de opdracht van de journalist. Wat mij stoort is dat er prijzen a la Oscar "the winner izzz : for best misery picture of the year ... ' voor moeten uitgereikt worden. Meer discretie zou ik kunnen apprecieren.

                      -m-
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

                        heb je wel een punt

                        grote probleem is dat de mensheid nu eenmaal op sensatie en andermans miserie kickt
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een minder bekende doch goeie oorlogsfotograaf

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Zeer juist: dat is de opdracht van de journalist. Wat mij stoort is dat er prijzen a la Oscar "the winner izzz : for best misery picture of the year ... ' voor moeten uitgereikt worden. Meer discretie zou ik kunnen apprecieren.

                          -m-
                          Akkoord, maar ook dan kan je weer stellen dat door dit soort showbizz aandacht, er ook meer aandacht is voor het onderwerp op de foto, de bewuste oorlog. Dat soort prijzen doet de foto-economie een beetje meer draaien en ook goeie oorlogsfotografen moeten hun werk kunnen verkopen.

                          Maar het komt slecht over, dat klopt.

                          Comment

                          Working...
                          X