Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met "zelfstandige in bijberoep" ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring met "zelfstandige in bijberoep" ?

    Hallo,

    Ik ben een verwoed amateurfotograaf en grafisch ontwerper. Ik heb al vele jaren ervaring en word regelmatig gevraagd voor een fotoshoot of een grafisch ontwerp. Af en toe ook voor commerciële opdrachten.

    Omdat ik het spel graag volgens de regels speel en niet graag in het zwart werk (jaja, ze bestaan nog), overweeg ik nu om het statuut van "zelfstandige in bijberoep" aan te vragen, zodat ik correct kan factureren (aan bedrijven), en de BTW van mijn uitgaven kan terugvorderen.
    Het is niet mijn bedoeling om rijk te worden of zelfs maar winst te maken, maar eerder om de opbrengsten te gebruiken om mijn hobby betaalbaar te houden. En, zoals ik al zei: de regels te respecteren.

    Heeft iemand hier ervaring mee ? Welke risico's loop ik ? Welke kosten brengt dit met zich mee ? Is er veel administratieve rompslomp? Alle informatie is welkom.

    Alvast bedankt,

    Mark

    PS: Ik woon in België, als dat van belang zou zijn voor wetgeving of zo.

  • #2
    Re: Ervaring met "zelfstandige in bijberoep" ?

    gebruik eens ZOEKEN op BD en Gij zult vinden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring met "zelfstandige in bijberoep" ?

      Je hebt gelijk, natuurlijk. Had ik zelf moeten bedenken.
      Een schat aan informatie gevinden. Bedankt om me hierop te wijzen.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring met "zelfstandige in bijberoep" ?

        ga eens langs bij een unizo kantoor in je buurt
        die kunnen je het beste helpen met je vragen en dat kost je niets die vragen

        Comment


        • #5