Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie

    Ik heb zonet een nieuw toestel gekocht, besteld via een webshop, afgehaald in de winkel.
    In de garantievoorwaarden staat nog steeds dat een ingevuld garantiebewijs een voorwaarde is om ze te kunnen claimen.
    Ondertussen heb ik mijn materiaal ook online geregistreerd.
    Wat zijn de ervaringen van de forumleden inzake binnenbrengen van defect materiaal binnen garantietermijn bij webwinkels met magazijn (Konijn, Rubens, ..) ?
    Zijn en aankoopfactuur en garantiebewijs nog te tonen ?

    Laten jullie de garantiedocumenten nog invullen ?

    Canon/Nikon ervaringen ?

    BR

  • #2
    Re: Garantie

    Bij mij gaat het wel over een tamronlens en Konijn. Ze vroegen enkel de factuur, namen een copietje hiervan en dit werd opgestuurd.

    Comment


    • #3
      Re: Garantie

      Zorg er wel altijd voor dat je het in de winkel gaat ophalen, op die manier heb je in België gekocht en heb je twee jaar garantie. Als je bij Konijn online koopt en laat thuisleveren krijg je dit uit hun centrale stock in Nederland ... en in principe heb je dan maar één jaar garantie ... in Nederland en niet in België

      Rubens en Studio73 versturen vanuit België, dus dan heb je dat probleem niet

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Garantie

        Op de FAQ van Konijnenberg staat twee jaar vermeld:
        Voor Belgie staat bij elke product de fabrieksgarantietermijn vermeld, deze bedraagt 24 maanden op alle nieuwe apparatuur.
        In uitzonderlijke gevallen loopt dit zelfs op tot 360 maanden bv. met Swarovski, Zeiss en Leica verrekijkers.


        Heb je er ervaringen mee dat dat in de praktijk zo niet is ?

        Comment


        • #5
          Re: Garantie

          Bij mijn defecte lens (Sigma) vroeg digicamshop enkel de factuur.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Garantie

            Ik vraag me dikwijls af voor wat die garantiekaart eigenlijk dient want nergens vullen ze die in terwijl op die kaartjes staat afgedrukt dat om garantie te hebben de kaart dient ingevuld en opgestuurd te worden.
            Allee ik lig er niet wakker van hoor als de garantie maar geldig is mogen ze doen wat ze willen.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Garantie

              Verplaatst naar geschikter forum
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Garantie

                zijn die kaartjes niet voor het geval je zelf rechtstreeks naar de fabrikant gaat?
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Garantie

                  Een factuur met vermelding van type, serienummer en aankoopdatum zijn evenveel waard dan een ingevulde garantiekaart. Bij elke herstelling dat ik bij Canon liet uitvoeren werd een kopij van de factuur gevraagd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X