Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Limburg verwarmde 20 jaar geleden..


    ....vele huiskamers met kolen...
    Dit was voor mij de eerste keer dat ik de mijnsite bezocht. In mijn jeugdjaren hebben hier veel van mijn vrienden gewerkt.Mijn vader verbood het mij uit veilighiedsreden en princiepes. Ik heb gewoon mateloos respect voor de mijnwerkers uit die periode en de film over de mijnsluiting in de tentoostellings zaal grijpt je nog steeds naar de keel..Ik ben fier om Limburger te zijn
    Vandaag was de laatste dag maar het museum is zeker ook een aanrader...

    De ingang van de tentoonstelling en tevens de grote Badzaal waar ik deze fotos nam.
























    De tentoonstellings ruimte....







    De laatste steen die bovengehaald is.








    Even naar buiten gegaan om wat sfeer te snuiven...















    Ik heb er een paar weggehaald en onder een link geplaatst

    Treinwagon

    Mijnwerker

    Vuile mijnwerker

    Douches



    Beschrijving evenement:
    28 oktober 2009 is het 20 jaar geleden dat de mijn van Beringen de deuren sloot. Het moment om terug te blikken op het verleden, om vast te stellen hoe het vandaag met de mijnsite en de cité is gesteld en om vooruit te kijken naar de toekomst.

    Vanaf 28 oktober tot en met 8 november worden deze thema’s voorgesteld aan het publiek, elke dag tussen 10 en 17 uur op het mijnterrein van Beringen, Koolmijnlaan 201, 3582 Beringen. De toegang is volledig gratis.

    Een overzichtsfilm herinnert aan de woelige sluitingsgeschiedenis, met een overzicht van de stakingen en de sluitingsgeschiedenis van de Limburgse mijnen.

    Het project ‘Elk kastje zijn gezicht’ stelt de mensen waar het tijdens de mijnindustrie allemaal om draaide centraal: de mijnwerkers. In de badzaal krijgen de vele kleedkastjes terug een identiteit. Oud-mijnwerkers van Beringen werd gevraagd om hun kastnummer, hun functie en loopbaan door te geven. Mijnwerkers konden een oude foto binnenbrengen of gefotografeerd worden bij hun kastje. 200 kastjes kregen op deze manier terug een gezicht.
    Het mijnwerkersleven omvatte ook een sterk sociaal verhaal. De tuinwijk of cité is vandaag de dag nog altijd een levendige buurt. Fotograaf Karim Abraheem trok rond op de mijnsite en door de cité en geeft zijn kijk op deze leefgemeenschap in de tentoonstelling ‘Cité de Beeringen’.

    En tenslotte… een vooruitblik op de toekomst. Wat brengt 2018? Onlangs werd de beslissing genomen om de mijnzetel een nieuwe bestemming te geven.
    Onlangs werd de beslissing genomen om de mijnzetel een nieuwe bestemming te geven. In samenwerking met de private partners van het herbestemmingsproject ‘Be Mine’ wordt op deze vragen geantwoord aan de hand van een voorstelling van de toekomstplannen.
    Last edited by Jacobs Pascal; 8 november 2009, 15:25.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

    Hey juppekes

    Knappe reeks

    Maar er staan er enkele teveel (max 10)
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      Hey juppekes

      Knappe reeks

      Maar er staan er enkele teveel (max 10)
      Ah dat wist ik niet...Mag ik er dan een link zetten? Zal ze dadelijk weghalen..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

        die Z/W-HDR's zijn knap
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

          Mooi beeldverslag met een passende bewerking
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

            Je brengt hier een mooi vehaal met knappe beelden.
            Ik heb ooit de mijn bezocht, tot in de diepte, en gebruik gemaakt van die douches ... indrukwekkend.

            greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

              heel mooie reeks en omzetting.
              toch bekruipt me het gevoel van een concentratiekamp mij ook een beetje, bij het zien van deze beelden.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                Mooi verhaal met bijhorende beelden!!!!
                Kan deze omzettingen zeker smaken.
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                  Leuk om te zien dat er ook fiere limburgers zijn

                  Heel mooie reeks van een plaats die blijkbaar veel oproept bij de mensen.

                  Sommige bewerkingen vind ik iets te maar dat is persoonlijke smaak. De reportage is af

                  Groeten
                  Mipstoo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                    Dank je wel iedereen..
                    Bouk dit gevoel had ik ook hoor toen ik daardoor liep..Van echte luxe kon je hier niet spreken. Ik snap waarom mijn vader lastig was toen hij vertrok thuis..En hij had het nogeens niet zo erg als schietmeester..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                      Zeer mooi ik herkent mensen waar ik mee heb gewerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                        mooie foto's, maar de HDR vind ik persoonlijk niet altijd zo geslaagd (ben er ook niet echt liefhebber van). Vooral die foto van de kluisjes voor persoonlijke spullen is nogal plastiekerig.

                        De laatste vind ik de beste
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                          mooie foto's, maar de HDR vind ik persoonlijk niet altijd zo geslaagd (ben er ook niet echt liefhebber van). Vooral die foto van de kluisjes voor persoonlijke spullen is nogal plastiekerig.

                          De laatste vind ik de beste
                          Tyrr je kan wel gelijk hebben en bedankt daarvoor maar alle opnames zijn niet in HDR..
                          Ik heb er wel een andere bewerking dan HDR op los gelaten maar das met Tonal contrast en andere zaken..Ik wou er wat meer hardheid in stoppen omdat hier geen wushies hebben gewerkt..
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                            Ik vind ze alle tien prachtig, maar nummer 9 is helemaal fantastisch!


                            Jacobus
                            Zenfolio

                            Comment


                            • #15
                              Re: Limburg verwarmde 20 jaar geleden..

                              Waar is de tijd. Ben ooit nog "onder" op bezoek geweest. Dit was al indrukwekkend. Daar ook nog moeten werken :
                              Respect voor die mensen.

                              Mooi foto-verhaal trouwens!

                              Comment

                              Working...
                              X