Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera Obscura

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera Obscura

    Hoi,

    Ik ben bezig om een camera obscura te maken. Dit doe ik doormiddel van een doos waar mijn camera in past, en dit werkt op zich goed. Nu ben ik op zoek naar een soort van filmdrager die ik achter in de doos zet en daar de foto op laat maken, analoog dus.

    Nu ben ik niet thuis in het analoge en ben dus op zoek naar iets, alleen weet ik niet wat.

    Heeft iemand een idee wat voor soort filmdrager ik zou kunnen gebruiken zodat ik daar een foto mee kan maken en laten ontwikkelen.

    Corné

  • #2
    Re: Camera Obscura

    waarom steek jeje camera in de doos ? Gebruik 4x5 inch vlakfilm z/w en ontiwkkel zelf. anders is het geen fun/
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Camera Obscura

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      waarom steek jeje camera in de doos ? Gebruik 4x5 inch vlakfilm z/w en ontiwkkel zelf. anders is het geen fun/
      zelfde gedacht hier.

      heb ik vroeger ook al gedaan.
      geeft heel goede resultaten.
      Alleen het afdrukken is een probleem. Je hebt een vergroter nodig die 4x5 inch aankan.
      tenzij je tevreden bent met contactafdrukken.

      Comment


      • #4
        Re: Camera Obscura

        Oorspronkelijk geplaatst door channink Bekijk bericht
        Hoi,

        Ik ben bezig om een camera obscura te maken. Dit doe ik doormiddel van een doos waar mijn camera in past

        De doos is toch je camera? Waarom er dan een 2e in plaatsen???
        Tegen de wand vlakfilm of een sensor bevestigen, maar dat laatste zal wat duur worden vrees ik

        Comment

        Working...
        X