Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commercieel getinte info als volgt oplossen:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commercieel getinte info als volgt oplossen:

    Het hele probleem kan heel simpel worden opgelost.

    Maak een aparte rubriek daar kunnen alleen door leden commercieel getinte info worden gezet of commercieel getinte vragen worden gepost.

    Voor deze service betalen deze gebruikers een bepaalde donatie aan de VZW bijvoorbeeld 600.- Euro per jaar en ze mogen geen alias gebruiken maar dienen met hun handelsnaam de topics te zetten. Bijvoorbeeld Action-shop.

    Verder maken we voor deze donateurs een feedback rubriek waar elke BD een beoordeling en zijn goede of slechte ervaringen kan neerzetten.

    Op deze wijze weet een ieder waar die aan toe is.

    Indien men dan iets wil weten over een shop staat dan een feedback.. Indien de shop geen donateur wenst te worden is het heel simpel dan staat daar geen info.

    Is de shop wel donateur dan staan daar alle gegevens over handelsregisternummer, btw nummer, telefoon, eigenaar, adres bankrekening etc..
    Tevens een lijst van wat ze verkopen met een link naar hun prijslijst.

    Op deze wijze kunnen de shops meteen hun prijsinfo neerzetten.

    De commerciele rubriek mogen ze verder niet gebruiken om daar melding van te maken dat ze vandaag weer de goedkoopste zijn, of dat ze alweer een nieuwe reclame actie hebben etc, want dat kunnen ze in hun prijslijst zetten.

    En een ieder die dan die rubriek bezoekt weet dit is commercieel getinte info.

    allias Otto Knap

  • #2
    Daar voel ik wel wat voor...

    Een duidelijk appart forum voor handelaars (met voorwaarden).

    Daar kunnen wij alleen maar beter van worden.

    Leve de vrije markt !



    Comment


    • #3
      Sta ook positief tegenover dit idee.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        dit lijkt me een goede manier om de kool, de geit en de wolf aan de overzijde te brengen .. handelaars tevreden, geen vervuiling van het forum en leden krijgen de commerciële info die ze willen en hopelijk ook een meer dan symbolische forum-korting

        (tegen de tijd dat dat hier in voege is .. koop ik dan een nieuwe camera met 3 lenzen, een nieuwe flits, microdive, etc .. BTW, morgen nog niet in voege brengen, he .. 'k moet nog heel even sparen .. maar ik weet nu al wat ik tegen dan zou willen hebben .. en die 50-500 zit ertussen )

        Comment


        • #5
          Hallo otto,

          Het idee is idd aannemelijk, mar ik heb daar niet over te beslissen, je zou er even moeten voor mailen naar jaja.

          Deze thread laat ik op zijn beurt staan om eens te zien hoe de andere forumleden erover denken.

          Ik weet ook niet (denk het wel maar je weet nooit in het land vol regeltjes) of dit wel 100% wettelijk kan voor een VZW.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            ik vrees ervoor (voor dat wettelijk zijn) als je zoiets gaat toelaten. ben eigenlijk ook niet meteen te vinden voor zo'n forum. vrees dat het dan beetje gaat uitdraaien op 'privilege' voor de shops die er kennis van hebben. ben eerder te vinden voor een soort 'whitelist' en 'blacklist' waar forummembers punten kunnen toekennen aan shops zodat men op een objectieve manier kan nazien welke shop goede/slechte punten krijgt op zowel service als prijsstelling

            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              Als de vzw een "vereniging zonder winstoogmerk" blijft, kan het. Zolang ze maar kunnen aantonen dat de fondsen aangewend worden voor bvb webruimte, administratieve kosten, ledenhapening, huur van clublokaal met bier aan economische prijzen en dergelijke.

              Ik ben er trouwens ook voor te vinden. Of de handelaars bereid zijn om ontevreden klanten in een openbaar forum te woord te staan is een andere zaak. Want misnoegde klanten laten nu eenmaal meer van zich horen dan een tevreden klant.

              Oli.

              Comment


              • #8
                Originally posted by lapino
                ben eerder te vinden voor een soort 'whitelist' en 'blacklist' waar forummembers punten kunnen toekennen aan shops zodat men op een objectieve manier kan nazien welke shop goede/slechte punten krijgt op zowel service als prijsstelling
                Vind ik helemaal niet goed!

                Want dit geeft de mogelijk om diverse onterechte "aanvallen" en "goedkeuringen" tegen een of meerdere handelaars te bewerkstelligen, en is ook oncontroleerbaar!!!

                Comment


                • #9
                  600 euro per jaar om onbeperkt reclame te maken en rechtstreeks de doelgroep te kunnen benaderen op het best draaiende Nederlandssprekend (schrijvend?) forum ivm digitale fotografie ????
                  Ik kom niet meer bij van het lachen.
                  Trouwens sponsoring was toch niet verenigbaar met het concept "vzw"?

                  Posten onder "Memory Perfect" daarentegen is een stap die ik alleen maar kan toejuichen. Dat apprecieer ik veel meer. Nu nog uw sig aanpassen met de info over al uw domeinen enzo. En misschien toch ook de emails beantwoorden van leden die u mailen of die mail sturen naar "bestellung". Van mij mogen uw postings blijven, we hebben er allemaal belang bij, maar post "correct" onder uw naam en niet onder een schuilnaam.

                  Aub crew, geen handelaarsforum.


                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tilde
                    Trouwens sponsoring was toch niet verenigbaar met het concept "vzw"?
                    ik ken haast geen enkele VZW die kan overleven zonder sponsoring.

                    Over de prijs in nog te discutiëren, maar als de publiciteit te duur is, dan heeft dat ook een invloed op de prijzen die we zullen krijgen. Persoonlijk zie ik meer in een redelijk bedrag aan sponsoring aan de VZW, aangevuld met een extra ledenkorting voor de leden, bv. op vertoon lidkaart.

                    Op ons 4x4 forum hebben we ook sponsors die een apart topic hebben om aanbiedingen te posten. maar als ik bv. een winch koop bij zo een sponsor, dan krijg ik bovenop de meer dan correcte prijs nog een flinke korting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tilde
                      Trouwens sponsoring was toch niet verenigbaar met het concept "vzw"?

                      Waarom niet? Sponsoring mag door VZW's best gebruikt worden om de onkosten van hun activiteiten te beheersen.
                      Misschien moet de BD-crew overwegen om een sponsor-pagina of banner aan te maken op de BD-homepage.

                      Géén witte of zwarte lijsten! Als handelaars zich extra inspannen voor een (BD-) klant of zich buitensporig onredelijk gedragen zal dat zo ook wel vertalen in afkeuren/aanbevelingen op dit forum. Kijk maar eens naar de posten van de laatste dagen.

                      Ik ben ook geen voorstander van een apart forum. Dit leidt m.i. tot een opbod van reclame, zeg maar spam. Van mij mag een handelaar op gelijk welk BD-forum zijn ding zeggen, zolang het maar ter zake is en zonder links naar zijn firma of shop.
                      Ik heb er geen probleem mee dat een handelaar reageert op een vraag welke goede CF-kaarten zijn voor een bepaalde camera, indien er een correct en niet commercieel reply volgt.


                      Mijn voorstel:
                      • Geef handelaars een duidelijke avatar
                      • Geen directe links in topic of sig naar eigen shop of firma
                      • Ter zake en correct antwoorden op topics
                      • Geen topics starten om producten aan te kondigen of te promoten
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Aangezien dit hier niet direct meer over camms en acc gaat maar eerder over het forum in het algemeen, heb ik deze topic maar verplaatst.

                        met beste groeten
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #13
                          Opzicht een interessante vraag. Toch vraag ik mij of of deze in het forum thuis hoort.
                          Niet omdat we er stiekum over moeten doen, maar Memory Perfect dwingt hiermee een discussie mee af die, mijns inziens, eerst door de crew beantwoord had moeten worden. Vervolgens kan de crew dat al dan niet aan de forumleden, mogelijk in de vorm van een poll voorleggen.
                          Ik stel dan ook voor dat Memory Perfect een mailtje naar de crew stuurt.

                          Comment


                          • #14
                            Hallo J@n,

                            Helemaal akkoord ...
                            Dat iemand zich aanmeldt op het forum onder zijn "commerciële" naam en dan dit soort topics opstart is al een uiting van misprijzen naar mijn mening. Ook maakt bedoelde persoon zich "schuldig" aan het onder 2 verschillende namen opereren in het forum - iets wat ook al niet toegelaten is ...
                            Het feit dat een apart forum puur uit eigenbelang "aangevraagd" wordt getuigt alweer van het nodige misprijzen tov BD.
                            En dan moeten wij zo'n vraag au serieux nemen? Komaan, waar zijn we mee bezig ...

                            Als wij ooit aan sponsoring denken, dan zal dat onder "onze" voorwaarden zijn.
                            We zullen - als het aan mij ligt - nooit op die manier ingaan op vraag van de "commercie" die op deze wijze getuigt van erg weinig respect en eerder puur aan zichzelf denkt.

                            Jaja (die hier zijn eigen mening vertolkt en erg ontgoocheld is door de zeer opdringerige wijze van handelen van sommige commercieel gerichte individuën - die daardoor in zijn ogen heel wat krediet verliezen)

                            Originally posted by j@n
                            Opzicht een interessante vraag. Toch vraag ik mij of of deze in het forum thuis hoort.
                            Niet omdat we er stiekum over moeten doen, maar Memory Perfect dwingt hiermee een discussie mee af die, mijns inziens, eerst door de crew beantwoord had moeten worden. Vervolgens kan de crew dat al dan niet aan de forumleden, mogelijk in de vorm van een poll voorleggen.
                            Ik stel dan ook voor dat Memory Perfect een mailtje naar de crew stuurt.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben een "privé" handelaar die, als ik post op dit forum dit op persoonlijke titel doe zonder commerciele bijbedoelingen. Tevens ben ik ervan overtuigd dat veel leden geholpen zijn bij de ervaring die deze personen in de markt hebben. Zolang dit gebeurt zonder commerciele doelstelling van de post'er is m.i. iedereen daarbij gebaat.

                              Ben geen voorstander van "zomaar" een aparte rubriek voor commerciele doeleinden, als leden commerciele informatie willen vinden kunnen ze naar de website gaan van de debetreffende leverancier. Een commerciele rubriek zou wel toegevoegde waarde hebben als leden hier voordeel uit kunnen halen, m.a.w. een speciale korting of actie zuiver alleen voor BD leden (zie ook hoe Dpreview hier mee om gaat: speciale actie voor DP newsletter abonnees). Dan komt het voordeel direct bij degene voor wie dit forum bedoelt is: de leden !

                              Corne van Iperen



                              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                              Comment

                              Working...
                              X