Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

    Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië, is niet direct de plaats om veel vakantiedagen te spenderen. Maar op een 2-tal dagen tijd kan je toch een en ander meepikken van deze lawaaierige, multiculturele, rijke en boeiende metropool.

    Ik neem jullie via 10 foto's mee op een wandeling doorheen de stad.

    1. "Ik wil de grootste hebben" is zowat het adagio van diegenen die het imago van de stad willen verkopen. De Petronas Towers behoren tot de indrukwekkendste bouwsels die ik al gezien heb. Ze zijn niet alleen enorm hoog ( 452 meter ), ik vind ze ook een architecturale waarde hebben. Het torencomplex draagt de naam van de belangrijkste huurder: de Maleisische oliemaatschappij Petronas.



    2. Ook aan de binnenkant zijn er mooie dingen te zien maar jammer genoeg mag je er om veiligheidsredenen meestal niet fotograferen. Het plafond van de inkomhal mocht ik wel vastleggen. Via deze hal kan je de concertzaal en het opnieuw enorm grote winkelcentrum bereiken. Net zoals de torens is dit plafond uit een groenachtig staal gemaakt.



    3 & 4. Via het winkelcentrum loop je ondergronds naar het KLCC aquarium. Opnieuw overtreft het alles wat ik eerder gezien heb in afmetingen. Er zijn zelfs rolbanden om de bezoekers over te transporteren gezien de lange afstanden. Ik heb mevrouw Pendragon voor een keer mee op de foto gezet. In de eerste foto wel te verstaan





    5. Na ons bezoek aan het aquarium en de wandeling terug was het al donker geworden. De Petronas Towers toonden zich van een andere, bijna megalomane kant. En op een lichtje minder of meer wordt er niet gekeken.



    6. Chinatown is een compleet ander deel van de stad. Na het staal, glas en beton van de zakenwijk kom je hier in een ouder en gezelliger stuk van Kuala Lumpur terecht. Alhoewel gezellig ? De Jalan Petaling hebben wij omgedoopt in Fake Street. De overdekte winkelstraat staat vol met kraampjes die bulken van de dure namen: Breitling, Armani, Rolex, Gucci, ... allemaal nepspullen natuurlijk. Van op een terrasje zaten we het gebeuren gade te slaan en zagen we talloze toeristen in deze merkenval trappen. Als het maar blinkt zeker? Fotograferen werd er absoluut niet geapprecieerd en je kunt wel raden waarom. De zaakjes die daar gedaan worden stinken al even erg als de dooie kippen die in de zijstraatjes versneden worden tot .. ja tot wat eigenlijk ? Maar als je er ooit komt dan moet je vooral de zijstraatjes bezoeken. Het lijkt alsof je teruggeslingerd wordt in de tijd.



    7. En waar er Chinezen zijn, zijn er tempels. Daar werden we steevast heel vriendelijk uitgenodigd om binnen te komen. En fotograferen is er geen probleem zolang je maar respect hebt voor de gelovigen en hun met offers en wierook overladen goden.






    8. De luchtbrug tussen de Petronas Towers kan gratis bezocht worden maar er worden hoogstens 1200 mensen per dag toegelaten. We hadden echt geen zin om voor dag en dauw aan te schuiven voor een ticket tussen de busladingen toeristen. Dan maar naar de nabijgelegen Menara Tower, een communicatietoren met een respectabele hoogte van 421 meter. Je kunt er per supersnelle lift naar een uitkijkpost die op 276 meter hoogte een indrukwekkende kijk op Kuala Lumpur biedt. Jammer genoeg moet je er doorheen donker getinte ramen fotograferen. En de veiligheidsmensen controleren je fotospullen tot in de kleinste details alvorens je de lift in mag.



    9. Geloof het of niet, aan de voet van die Menara Tower ligt er, midden in de hoofdstad, een stukje ongerept regenwoud ( 11 ha) met een enorme diversiteit aan apen, vogels, reptielen en insecten. Het Bukit Nanas reservaat is gemakkelijk te bezoeken via nette paden. Maar vergeet niet dat je er echt wel in het regenwoud bent met alle giftige en prikkende dieren erbij. We zagen er een tweetal giftige slangen en enkele schorpioenen. Muskieten waren er met hopen. Maar het was een boeiende ervaring om midden in de stad een stukje onaangeroerd oerbos te mogen ontdekken.

    Last edited by pendragon; 6 november 2009, 20:38.
    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

    Iene miene mutte, tien pond grutte ...
    Dat wordt een aftelrijmpje gebruiken om te beslissen welke in de HoF mag
    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

    Comment


    • #3
      Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

      Zeer knappe foto's allereerst!

      En je hebt met deze foto's wel een geslaagde virtuele rondleiding gegeven van Kuala Lumpur wat mij betreft!

      Ik vind het zeker een geslaagd fotoverhaal.
      Ik heb er van kunnen genieten!
      Netjes werk!

      Comment


      • #4
        Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

        kan BD pendragon niet sponseren voor reizen in de toekomst?
        into minimal techno

        Comment


        • #5
          Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

          mmm...
          National geographic reportage is geslaagd!
          foto's en verhaal

          Comment


          • #6
            Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

            Uitstekende rondleiding in prachtige foto's. Telkens weer genieten als je ons jouw werk toont.
            Geniet van foto's maken

            Comment


            • #7
              Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

              Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
              Uitstekende rondleiding in prachtige foto's. Telkens weer genieten als je ons jouw werk toont.
              Ben ik het 100% eens mee. Schitterende foto's als kraaltjes aangeregen tot een prachtig
              snoer dat Kuala Lumpur heet

              Comment


              • #8
                Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

                MOest deze foto even bekijken natuurlijk, ken de stad redelijk goed. prachtige fotos. De plek waarvan de eerste foto is gemaakt van de towers is top. een van de mooiere en niet standaard plaatsten waarvan deze torens meestal gemaakt zijn. Ook de jalang petaling natuurlijk niet te missen. De fotos van de vrouw bij de tempel ?? TOP ! top !. Al met al een prachtserie.

                Compuinfoto
                stockphoto,free stock photo,royalty free pictures,stockphotos,stockfoto,i stock,stockimages,photos,fotos,nature,landscape,sell,buy,people

                Comment


                • #9
                  Re: Een wandeling langs de vele gezichten van Kuala Lumpur

                  Mooie serie, goed gedaan!

                  Comment

                  Working...
                  X