PDA

Volledige versie bekijken : SD en pre-SD Diest, door mijn fisheye + update (album).

FestinaLente
2 november 2009, 01:15
Een uitnodigend standbeeld in het begijnhof
http://i423.photobucket.com/albums/pp314/HaastULangzaam/900_SD-Diest-034.jpg

Het plafond van de Sint-Catharinakerk in het begijnhof
http://i423.photobucket.com/albums/pp314/HaastULangzaam/900_SD-Diest-050.jpg

Tijdens de wandeling op en rond de stadswallen
http://i423.photobucket.com/albums/pp314/HaastULangzaam/900_SD-Diest-223.jpg

Mijn ALBUM (http://foto.zita.be/6683504106) van Diest, met het zonnige ochtendgedeelte,
en de walletjes.

Mvg
Chris

Vinnydizzy
2 november 2009, 04:40
Leuke foto's hoor! Maar is het mijn gedacht dat foto 1 en foto 3 een tikkeltje te donker zijn? Foto 2 mocht voor mij iets meer gesatureerd zijn (en zeer muggeziftend: de camera op 90° gehouden hebben: alhoewel de uitsnede symmetrisch is, heb ik de indruk dat de foto niet geheel recht omhoog genomen is)

Patricske
2 november 2009, 07:07
De tweede en derde zijn mooie foto's.

FestinaLente
2 november 2009, 07:35
Foto 1 : Aan deze foto is enkel een beetje gecropt, omdat ik niet dichterbij kon komen, vanwege de kortste scherpstelafstand. Ik kon opteren om niet te flitsen en de achtergrond te overbelichten. Ik kon opteren om hard te flitsen, zodat het opvalt, maar ik heb geflitst op -2 stops, zodat het detail in de beelden zichtbaar werd, en het niet erg opviel dat er geflitst was. Die beelden stonden in het donker, in de schaduw van de kerk, bij deze opname, terwijl de achtergrond door de zon belicht is.
Foto 2 : Komt zo uit het doosje, en is inderdaad niet helemaal recht naar boven gefotografeerd, wat ook niet de bedoeling was. Er is niets aan gedaan van bewerkingen, en ik vind de kleur vrij goed aansluiten bij de realiteit.
Foto 3 : Het licht is daar helemaal zoals het was. We waren daar op het einde van de namiddag, en het werd donker.
Bij alle drie de foto's sluit de curve onderaan rechts aan.

Mvg

Chris

VerSeg
2 november 2009, 08:01
Mooi vastgelegd. :G

baloo
2 november 2009, 09:36
Mooi creatief gebruik van fisheye, vooral 3 en 1!

moniq
2 november 2009, 10:31
Mooie reeks.:love:
Voorkeur voor drie omwille van de diepte.:G

groetjes

moniq

Marl1
2 november 2009, 17:29
Het derde visoog voor mij.
Marleen

antoine200
2 november 2009, 17:43
Die derde een mooie bol :G

mvg
Antoine

Defenderke
2 november 2009, 18:28
Kies de eerste "vis"

travelphoto
2 november 2009, 20:39
Drie mooie creatieve foto's, waar mijn voorkeur naar 3 gaat.
Die fisheye geeft inderdaad heel wat mogelijkheden.

Je album is trouwens ook heel geslaagd.

k@rel
2 november 2009, 21:05
Mooi reeksje, Festinalente. Als ik jou foto's zo zie, dan krijg ik ook zin om voor zo'n visoogje te sparen. Knap album ook :G

Groetjes
K@rel

pieterbie
2 november 2009, 22:14
Knap gevist!
Ik heb zelfs mijn fisheye niet boven gehaald.
Erg :-)

Soeki Wan
2 november 2009, 22:21
Mooie tweede, vast in de voormiddag genomen toen de zon nog wou schijnen.

hendrika
2 november 2009, 23:44
Knap, en dan vooral één en drie! :G

Freewillie
3 november 2009, 09:35
Knap, en dan vooral één en drie! :G
eveneens mijn gedacht.

leuk album ook Chris.

Mvg
Gert

Sannepoes
3 november 2009, 09:46
Mooi album :G
Jammer dat de zon in de namiddag weg was. :(

stapperke
3 november 2009, 11:35
Mooie en creatieve toepassing van de fisheye. Ik heb de indruk dat je dat nog gedaan hebt ;):D:D.

Jacobs Pascal
3 november 2009, 11:59
Vind de kerk binnen het beste..Moet echt wel scrollen op dit beeld hier en dan merk ik dat deze foto echt op het scherm rolt.Leuk gezien.:G
De derde vind ik ook knap..Heb hier als kind veel gespeeld toen ik in de stationsstraat woonde niet ver daarvan...Dit was ons Kasteel en iedereen die er over wou moest eraan geloven..:D:D

Jos Vanhengel
3 november 2009, 12:03
Goed gedoseerd flitslicht in de eerste. :G

vinstermik
3 november 2009, 12:07
Er zitten er ook mooie in het album.
Wat me daar opvalt (in de laatste -groeps-foto') is dat er nog veel werk aan is om er "foto modellen" van te maken. :p Velen voelen zich precies beter achter de camera dan ervoor. :D

Jacobs Pascal
3 november 2009, 12:23
Even je album doorlopen en daar heb ik er nog een paar knappe op gezien...:G

Freewillie
3 november 2009, 13:11
Wat me daar opvalt (in de laatste -groeps-foto') is dat er nog veel werk aan is om er "foto modellen" van te maken. :p Velen voelen zich precies beter achter de camera dan ervoor. :D

ja lap, ik sta er ook s op ze :cool:

FestinaLente
3 november 2009, 20:55
Iedereen bedankt voor de reacties.
De twee eerste zijn inderdaad in de voormiddag genomen, bij de laatste was het al vrij donker (F8 - ISO400 - 1/13de). Wat de opmerkingen over het album betreft, bedankt. De eigenlijk SD met de walletjes begint vanaf de foto met de leuning langs de trapjes. Ik was dus blij dat ik er in de voormiddag al was, en dat we langs mijn wagen passeerden, zodat ik mijn statief kon oppikken, want anders had meer dan de helft van die laatste reeks er niet meer ingezeten. Half vier was dan ook vrij laat om aan een SD te beginnen, maar al bij al viel 't nog mee.

Mvg

Chris

baloo
3 november 2009, 23:13
Leuk dat we via je album ook Diest-by-sun mogen meemaken :G

lilybie
4 november 2009, 18:28
een mooi album:G
maar hier ga ik voor je eerste:G:G

Jasiu
5 november 2009, 11:09
Weer een hele mooie reeks Chris...!!!!:G