Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotogenieke interieurs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotogenieke interieurs?

    Ik vroeg mij af of iemand mij misschien een “woonkamer” kan aanbevelen om een strak eiken meubel in te fotograferen, liefst in Vlaanderen?
    Ik dacht aan iets sober met een originele twist, zoals bijvoorbeeld in de Zollverein School.
    De combinaties van texturen (beton, gordijnen, tapijt) en wit-/grijstinten staan mij erg aan.

    Ik heb ondertussen alle gebouwen op http://www.filipdujardin.be/ en http://www.jandevylderarchitecten.com/ bekeken
    en heb hier in de buurt ook naar bruikbare elementen gezocht, allen zonder resultaat.
    Bestaat er misschien een lijst met fotogenieke binnenlocaties?

    Alvast bedankt!

    P.S. Ik ben de designer, geen fotograaf.
    Last edited by Dansercoer; 28 oktober 2009, 20:50.

  • #2
    Re: Fotogenieke interieurs?

    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat niemand hier ooit naar gezocht heeft voor product- of modeshoots.
    Of ben ik misschien té specifiek of onduidelijk?
    Is er echt niemand die wat tips heeft?

    Comment


    • #3
      Re: Fotogenieke interieurs?

      Wellicht kunnen architectuurtijdschriften je op weg helpen? Kijk naar het werk van architecten(bureau's) dat je bevalt en neem met hen contact op voor adressen?
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotogenieke interieurs?

        Uiteindelijk is het misschien origineler en makkelijker om een alledaagse ruimte te zoeken en creatief om te gaan met de elementen die wel aanwezig zijn.
        Ik dacht aan een hoek met lange witte gordijnen en grijze vloer (bv. beton) waar deze gordijnen dan kunnen gebruikt worden om de gebruiker te verstoppen.
        Gezien dit past binnen het concept van het meubel is dit niet zomaar een stijltrucje.

        Achteraf gezien mag ik nog blij zijn dat de Vlaamse architecturale “meesterwerken” moeilijk te vinden zijn.
        Toch bedankt Roeland!

        Comment


        • #5
          Re: Fotogenieke interieurs?

          Je vraagt een heel specifieke locatie, dus de kans dat iemand je concreet een adres kan geven is uiteraard ook kleiner. Het zoeken naar geschikte locaties is het meest tijdrovende werk van een hele shoot vaak, althans dat vind ik. Hopelijk lukt het nog voor je!
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

          Comment


          • #6
            Re: Fotogenieke interieurs?

            Geen interieur, maar de oorsprong: een eikenbos. ik vind dat altijd wel wat hebben: meubels in de natuur.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X