Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Usb 3.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Usb 3.0

    Ik vond hier niet meteen iets over USB 3.0 dat er zit aan te komen. Momenteel ben ik van plan een MacBook Pro te kopen, 2.53 Ghz, 4 GB RAM, 250 GB harde schijf, met twee USB poorten - 2.0 en een SD-kaartlezer (werk met een A350 = Compact Flash) dan wel.
    Deze laptop dient voor school en ook voor foto's onderweg al te selecteren, basisbewerkingen te doen via iLife,...en mag dus ook een tijdje meegaan!

    Nu is mijn vraag, heeft er iemand een idee wanneer Apple concreet zijn MacBook Pro serie zou gaan aanpassen ? Want de nieuwe USB 3.0 gaat tien keer sneller dan de huidige 2.0 en is misschien wel de moeite waard om op te wachten, zeker als je weet hoe lang het nu duurt om +/- 1500 foto's - de gemiddelde airshow van één dag - over te zetten via USB. Later wordt dit een minder groot probleem aangezien ook Sony meer en meer SD-kaartjes gaat gebruiken, maar een snelle USB is toch een groot voordeel...

    @ Moderators; mijn excuses indien dit verkeerd zou staan.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

  • #2
    Re: Usb 3.0

    Uit de wiki usb 3.0 ..

    quote
    "...Availability
    Consumer products are expected to become available in 2010.[45] Commercial controllers are expected to enter into volume production no later than the first quarter of 2010.[46] NEC is aiming to produce its first USB 3.0 controller in June 2009, initially priced at US$15.00. Monthly production of NEC Electronics' µPD720200 host controller is expected to reach approximately 1,000,000 units in September 2009.[47] On September 24, 2009 Freecom announced the availability of their USB 3.0 external hard drive.[48]..." unquote

    Comment


    • #3
      Re: Usb 3.0

      Al wordt het USB 10 met 10GB/s zal je CF-kaart toch op dezelfde langzame wijze overgezet worden, omdat de kaart niet sneller is.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Usb 3.0

        Ultra II 4 GB heet dat dan ...Maar normaal zorgt een snellere USB-verbinding toch voor een snellere bestandsoverdracht, of mis ik iets ?
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Usb 3.0

          Een Ultra II (15MB/s) is trager dan USB 2.0 (max. 30 à 40MB/s, in theorie 60MB/s).
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Usb 3.0

            Met andere woorden, of je nu USB 3.0 hebt, maakt niets uit als je CF-kaartje nog steeds relatief 'traag' is. Een grotere, snellere geheugenkaart is dus eerder aangewezen in plaats van te wachten op de (ver)nieuwe Mac(Book Pro)'s ? Voorlopig zit ik nog even vast op de pc, dus...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Usb 3.0

              Mochten je kaartjes uiteindelijk toch sneller worden, dan kan je nog steeds een FireWire-kaartlezer kopen . Tegenwoordig gebruiken alle Sony camera's t.e.m. de 5-serie trouwens SD-kaartjes, dus wachten op USB 3.0 lijkt me niet de moeite.
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Usb 3.0

                Da's waar, de CF kaartjes gaan er toch uit op termijn bij Sony...gelukkig ? Zelf ben ik voorstander van CF-kaartjes, die SD's ben ik altijd kwijt...wegens te klein . Kleiner en compacter, ok...maar:
                Trop is teveel en teveel is trop!
                ()
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Usb 3.0

                  Die Macbook heeft ook een firewire poort. Je kan eens zoeken naar een firewire kaartlezer. Die kan ongeveer dubbel zo snel zijn. Maar inderdaad moet je kaartje de snelheid ook aankunnen hé.

                  Let op zo'n firewire kaart zal zeldzamer zijn en waarschijnlijk ook 10x duurder dan een USB-kaartlezer.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Usb 3.0

                    Iets te veel op post gedrukt, het stond er 2x.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Usb 3.0

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Ik vond hier niet meteen iets over USB 3.0 dat er zit aan te komen. Momenteel ben ik van plan een MacBook Pro te kopen, 2.53 Ghz, 4 GB RAM, 250 GB harde schijf, met twee USB poorten - 2.0 en een SD-kaartlezer (werk met een A350 = Compact Flash) dan wel.
                      Deze laptop dient voor school en ook voor foto's onderweg al te selecteren, basisbewerkingen te doen via iLife,...en mag dus ook een tijdje meegaan!

                      Nu is mijn vraag, heeft er iemand een idee wanneer Apple concreet zijn MacBook Pro serie zou gaan aanpassen ? Want de nieuwe USB 3.0 gaat tien keer sneller dan de huidige 2.0 en is misschien wel de moeite waard om op te wachten, zeker als je weet hoe lang het nu duurt om +/- 1500 foto's - de gemiddelde airshow van één dag - over te zetten via USB. Later wordt dit een minder groot probleem aangezien ook Sony meer en meer SD-kaartjes gaat gebruiken, maar een snelle USB is toch een groot voordeel...

                      @ Moderators; mijn excuses indien dit verkeerd zou staan.
                      trek minder foto's!
                      gebruik je echt die 1500 foto's?
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Usb 3.0

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        trek minder foto's!
                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Usb 3.0

                          Ik gebruik ze uiteraard verre van allemaal, veel hangt ook van geluk, de locatie kennen en le moment décisif...
                          Ken jij fotografen die op een airshow niet hun continuous shooting functie misschien ? Anders ga je wel héél selectief te werk moeten gaan. Ga maar eens kijken op Duxford bij de press enclosures links en rechts van het veld waar ik dit jaar stond...Daar was niemand die minder dan 1000 foto's van één dag had, denk ik.

                          Goed, terug on-topic. USB 3.0!
                          Last edited by JorisVdB; 27 oktober 2009, 18:07.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Usb 3.0

                            de eerste pc's zijn uit dacht ik (IBM meen ik), maar is zeker nog niet algemeen. Kaartjes zijn inderdaad al vaak de beperkende factor.
                            USB 3.0 op je pc helpt ook niet als je kaartlezer geen 3.0 heeft.
                            Verder weet ik niet hoe jij het doet, maar ik maak meteen een backup naar externe HD, dus dan zou die ook 3.0 of netwerkschijf moeten zijn.

                            zelf zou ik mijn vaio (sony) willen uitbreiden van 3 naar 7 USB poorten, maar ik ga wachten op de 3.0 om dat aan een behoorlijke snelheid te kunnen doen (heb nog 1 slot over waar niets zit)
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

                            **=ol

                            Comment


                            • #15
                              Re: Usb 3.0

                              al bij al snap ik echt niet waar iedereen hierover inzit. mijn 32GB kaartje leegtrekken gaat op een half uurtje...
                              tenzij je pro reporter bent die via laptop asap de foto's naar zijn werkgever moet doorsturen zie ik het echt niet waarom die usb 3.0 broodnodig is


                              een betere reden voor usb 3.0 is bvb voor externe harde schijven. Ik zit hier met een paar mensen met verschillende TB's aan data en als ik dat allemaal wil overzetten, dàn is het lang wachten... maar kom, toch niet voor enkele GB's aan foto's
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X