Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

    Ik ben aan het rondkijken voor een 2de body (tweedehands) en dus even een algemene poll / rond vraag. 2de body een ander model dan je huidige of het zelfde model?

    Groetjes
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

  • #2
    Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

    zelfde merk, maar een nieuwere body.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

      Hangt er heel erg vanaf wat je wil doen, en hoe oud je huidige body is.

      Als je een 'oud' beestje hebt, en je wil een backup voor belangrijke gelegenheden, koop dan een nieuw model, en gebruik de oude als backup.
      Heb je pas een nieuwe, en je backup is echt alleen maar bedoeld om zelden te gebruiken, dan kan een ouder model handig zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Hangt er heel erg vanaf wat je wil doen, en hoe oud je huidige body is.

        Als je een 'oud' beestje hebt, en je wil een backup voor belangrijke gelegenheden, koop dan een nieuw model, en gebruik de oude als backup.
        Heb je pas een nieuwe, en je backup is echt alleen maar bedoeld om zelden te gebruiken, dan kan een ouder model handig zijn.
        Daar zou ik het op houden Tommie.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

          Ik zou in jou geval eens rondkijken naar een tweedehandse of nieuwe D300, gezien jouw fotografische interesse is dit de betere keuze.
          Eric Van Aerschot BD0730BE

          Comment


          • #6
            Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

            Een back-up kun je toch gewoon gebruiken met andere lenzen 24-70 + 70-200 of 15-30, zodat je niet meer hoeft te wisselen. Als ik geld had kocht ik een tweede D700, maar helaas het is een D2h geworden. Soms gebruik ik het zo:

            D700 + 70-200 en D2h + 80-400

            Volgens Murphy heb je weinig aan back-up camera......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
              Ik ben aan het rondkijken voor een 2de body (tweedehands) en dus even een algemene poll / rond vraag. 2de body een ander model dan je huidige of het zelfde model?
              Ik weet niet wat voor u de beste keuze is, maar ik kan wel vertellen welke keuze ik gemaakt heb en waarom: ik heb 2 maal dezelfde body, ookal was die bij de aankoop van de 2e al "verouderd". En dit omdat dan op mijn 2 bodies de knopjes op exact dezelfde plaats staan en exact dezelfde functionaliteit hebben. Dat vind ik enorm handig in situaties waar wisselen snel moet gaan en ik dus met beide toestellen rond m'n nek rondloop met op elke body een andere lens. Ik gebruik de 2e body dus niet als backup, wel als aanvulling.

              groetjes,

              Stijn.
              blog

              Comment


              • #8
                Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
                Ik weet niet wat voor u de beste keuze is, maar ik kan wel vertellen welke keuze ik gemaakt heb en waarom: ik heb 2 maal dezelfde body, ookal was die bij de aankoop van de 2e al "verouderd". En dit omdat dan op mijn 2 bodies de knopjes op exact dezelfde plaats staan en exact dezelfde functionaliteit hebben. Dat vind ik enorm handig in situaties waar wisselen snel moet gaan en ik dus met beide toestellen rond m'n nek rondloop met op elke body een andere lens. Ik gebruik de 2e body dus niet als backup, wel als aanvulling.

                groetjes,

                Stijn.
                Kan ik alleen maar beamen ... ik heb jaren geleden een 350D gekocht, prima toestel en heel veel goede foto's mee gemaakt. Later meer centjes kunnen sparen en dan een 40D gekocht, maar dan komt het probleem boven dat de knopjes niet gelijk zijn, en dat je foto's ook niet dezelfde zijn, ben je kontinu aan het twijfelen welke lens je op welke body gaat zetten ... werkt niet leuk.

                Dus nog meer sparen en net voordat de 50D uitkwam een 2e 40D gekocht (was wel een beetje lastig, maar achteraf toch geen spijt dat ik niet effe gewacht heb en een 50D gekocht ... want nu kan ik echt upgraden naar een 7D )

                Dus als het enigzins kan zorg dan dat je twee dezelfde bodies gebruikt (bvb 40D en 50D kan ook, maar dan heb je weer het probleem dat je verschillende resoluties hebt), ik twijfel nu om een 7D en een 5DII te kopen, maar dan heb ik weer het probleem met welke lens op welke body, alhoewel ik de tele dan op de 7D zou zetten om nog meer bereik te hebben door de crop, en de 24-105 op de 5dII om direct al wide te hebben op de FF ... als ik nu toch maar eens de Lotto won hé

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

                  Alles hangt beetje af hoe oud je huidige body is he.
                  Het is wel handig dat de knopjes en menus bij beide dezelfde plaats hebben.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

                    Ik heb heel bewust gekozen voor 2 verschillende camera's, uiteraard wel van hetzelfde merk. In mijn geval is dat een Canon 40D en een Canon 5D (mk1). Mijn 5D gebruik ik het meest maar als ik extra bereik of snelheid nodig heb (bijv. op circuit of airhows) grijp ik zeker naar m'n 40D.
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

                      Mijn body is nu een jaartje oud. Was 1 van de laatste D80's die in stock waren want de D90 was toen al in de winkel. De keuze van een 2de body heeft verschillende redenen.
                      Back up, handig voor grotere evenementen voor de snelle switch als ook dat mijn pa meer en meer interesse toont en dus regelmatig mijn camera moet delen.
                      Mijn eerste keuze was de D300, met het gedacht dat nu de D300S uit is er verschillende op de tweedehands markt gaan komen maar nu keek ik gistere nog eens rond en zag dat er ook nog steeds de D80 wordt aangeboden.
                      De D300 zou een upgrade zijn tov mijn D80 en een tweede D80 zou iets gebruiks gemakkelijker zijn aangezien ik dit toestel al ken en je je minder snel gaat vergissen als je de 2 gelijk gebruikt.
                      Vindt het een moeilijke beslissing.
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Dus als het enigzins kan zorg dan dat je twee dezelfde bodies gebruikt (bvb 40D en 50D kan ook, maar dan heb je weer het probleem dat je verschillende resoluties hebt), ik twijfel nu om een 7D en een 5DII te kopen, maar dan heb ik weer het probleem met welke lens op welke body, alhoewel ik de tele dan op de 7D zou zetten om nog meer bereik te hebben door de crop, en de 24-105 op de 5dII om direct al wide te hebben op de FF ... als ik nu toch maar eens de Lotto won hé

                        Mark
                        Heb het ook zo gedaan, dan hebben je lenzen indien EF een dubbel bereik
                        Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zouden jullie als tweede body dezelfde nemen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door crossmol Bekijk bericht
                          Heb het ook zo gedaan, dan hebben je lenzen indien EF een dubbel bereik
                          oeps...das een snelle reactie...!
                          topic is al 5 jaar oud..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment

                          Working...
                          X