Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review fotoservices : compacte vs medium fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Review fotoservices : compacte vs medium fotoboeken

    Ik heb al redelijk wat fotoboeken bij verschillende services getest ter vergelijking, zoals velen begon ik met Foto.com, daarna Tictac photo, Pixum.be, Myphotobook.be & Extrafilm.be
    Over het eindresultaat ben ik al altijd tevreden geweest (lees soms in forum dat mensen klagen over kaders die niet kloppen enz, nog niet meegemaakt gelukkig).

    De ene software is soms gebruiksvriendelijker dan de andere, vooral is het leuk om veel creatieve pagina-layouts te kunnen kiezen.
    Bij Pixum, Extrafilm & Myphotobook heb ik de laatste tijd een aantal compacte creatieve boekjes kunnen maken, ook door eens te wisselen van service.

    Kortingen via photoprints.be
    Deze site staat in RSS op mijn igoogle, is een verzamelsite die dagelijks alle promo's van de verschillende fotoservices adverteert.
    Meestal neem ik de eerstvolgende firma met korting van €10 via http://photoprints.be/ Dan heb je al een redelijk gevuld compact albumpje met harde cover en extra pagina's voor +- €12 van +-20x20cm

    Compacte fotoboekjes voor kleine uitstappen
    Myphotobook.be & Extrafilm.be gebruik ik het meest de laatste tijd voor compacte boekjes bij kleine uitstappen naar Planckendael, Centerparcs,... wegens meeste promo's.
    Ik neem geen mediums daar hun basisprijs te duur is. Daar ik redelijk veel fotos neem, wil ik meestal rond de €12-€25 max uitgeven. "compact" = 20,4x15cm of "Enjoy" 20.5x20cm of "Share" 21.5x21cm.

    Medium fotoboeken met lage basisprijs
    In een groter fotoboek komen fotos mooier uit, vooral reizen, jeugdherinneringen,..
    Bij TicTacPhoto heb ik m'n mooiste fotoboeken van alle services: 2 prachtige medium fotoboeken van 28x21cm voor lage prijs (eens een promo voor slechts €15!) op glossy kwaliteitsfotopapier met levendige kleuren.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Daar ik nu een medium album ga maken vergelijk ik eens het recente aanbod medium-albums met harde kaft :

    Photobox test
    De eerste service waar ik mijn album heb geschrapt en niet ontwikkeld. Deze site werkt rechtstreeks online via java, zeer traag, zelfs met de laatste versie kun je niet altijd je fotos rangschikken en opslaan vd volgorde werkt zelfs niet,zeer irriterend! Deze methode is traag, niet gebruiksvriendelijk en met fouten. Andere fotoservices (via software op je pc) is veel aangenamer werken!

    Pixum & TicTac Photo basisprijs medium albums
    Pixum Easybook Groot : 26 pagina's A4 21 x 28cm €15.95
    TicTacPhoto Trendy : 20 pagina's 25x25 €24,95


    Extrafilm & Myphotobook.be basisprijs medium albums
    Extrafilm : Inspire harde kaft : 40 pagina's 21.5 x 30.7 vanaf €34,95
    Myphotobook.be : classic met harde kaft & 36 pagina's 20.4 x 27 €29,95
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jammer dat de basisprijs van Extrafilm & Myphotobook.be al bij de €30 ligt en al direct vanaf 36 pagina's (boven mijn budget).
    Ik ga deze keer voor een Pixum Easybook Groot. Sterke basisprijs voor toch wel groot formaat. Tictac Trendy neem ik volgende keer.

    Aan de ene kant kan mijn kast bijna niet dicht (vooral door 3 brede fotoboeken van cultuurreizen naar Thailand - Egypte + huwelijk).
    Dan zijn de kleine uitstapjes (Plankendael,Centerparcs) ideaal in zo'n klein Extrafilm/Myphotobook.be boekje in promo.

    Maar nu volgt er een mooi album met jeugdherinneringen na een overlijden, dit verdient dan weer een medium formaat.
    Bij TicTac & Pixum zijn er weinig promo's te vinden via photoprints.be de laatste tijd, maar hun basisprijs is al lager, dit ziet de klant ook wel.

    Conclusie : Pixum & Tictac zou ik voor Medium-albums nemen wegens gunstigste prijs voor dit formaat + glanzende kwaliteit (zelf getest).
    Myphotobook.be & Extrafilm voor compacte albums (met kortinglink, anders zou ik ook Pixum of Tictac nemen).

    Een collega toonde onlangs 2 fotoboeken van €50 stuk, wel wat te druk van achtergronden en vol tekst, vind ik persoonlijk wat duur als je redelijk fotoboeken maakt (en er je geld niet mee verdiend).
    €12.5 voor een compact & €25 voor een medium is mijn richtprijs.

    Hopelijk hebben jullie iets aan mijn vergelijking.

    Greetz,
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 18 oktober 2009, 21:34.
Working...
X