Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD 3 Brussel - Paleis der Natie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD 3 Brussel - Paleis der Natie

    1. Weet iemand hoe je dit het beste aanpakt ? Op mijn vorige foto van het plafond alleen, kreeg ik de opmerking dat hij wat blauwig was. Het probleem is echter volgens mij het gemengd licht. Plafond is belicht met Fluorescent, terwijl het onderaan toch veel warmer licht is. Ik heb verschillende aanpassingen geprobeerd, maar ofwel komt het een er niet uit ofwel het ander. Deze vind ik het beste, het geeft het plafond ook de koele en onaangetaste aanblik, zoals ik het aanvoelde.

    Wachten..., Wachten...., Wachten.... NUUUU .... Verdomme, weer iemand in beeld


    2. Toch ook een poging gewaagd met 1 enkele belichting en bijflitsen voor de onderzijde.


    3. SSSimpel ? SSStom ? SSSjarel De Grote ? Nee jong, SSSenaat
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

  • #2
    Re: SD 3 Brussel - Paleis der Natie

    Vooral de technische kunde om die tweede goed belicht af te leveren verbaast mij. De drie foto's op zich zijn zeker goed gelukt en de twee eerste steken er voor mij boven uit.
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: SD 3 Brussel - Paleis der Natie

      De belichting bij je tweede foto.
      Inderdaad, als je en TL-lampen en gloeilampen hebt loopt het vierkant fout.
      Mijn ervaring in deze materie, maar ik ben wel niet het evangelie.

      Je foto, onderaan, merk je een overdaad aan blauw. Door het TL-licht ... vervalt je witte licht onderaan naar blauw en dat zie je duidelijk in de het centrum van de eerste verdieping. Een gele luster en een diepblauwe achtergrond. Die achtergrond is niet blauw, toch niet zo diep.
      In LR ga ik naar de detail-saturatie en daar verminder ik het blauw. Hierdoor wordt deze kleur verzwakt en krijg je al een aardig meer-wit-effect. Om maar een primitieve methode op te geven. Verder daar spelen met de kleurtemperatuur en je kan aardig wat bij sturen.
      Maar gemakkelijk is een heel eenvoudig woord, doen is echter een werkwoord.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: SD 3 Brussel - Paleis der Natie

        Die tweede was niet evident he!

        bij die derde zou ik zeggen SSSSchoon!
        Vriendelijke groeten, Sven
        Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

        Comment


        • #5
          Re: SD 3 Brussel - Paleis der Natie

          prachtige beelden waar veel zorg aan is besteed.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: SD 3 Brussel - Paleis der Natie

            Enkele mogelijkheden tot bewerking bij gemengd licht:

            In Lightroom: de foto bewerken voor één deel, dan over het andere deel een verloopfilter aanbrengen waaraan je een kleur toevoegt; spelen met kleur, dekking en verloop van die 'filter' laag om de kleurcorrectie fijn in te stellen, eventueel ook met de saturatie slider experimenteren. (Merk op: de standaard kleurveldjes benaderen handig de CTB/CTO filterkleuren!). Bij onregelmatige vlakverdeling gebruik je de adjustment brush ipv de graduated filter tool.

            In Photoshop: laag kopiëren, elke laag apart op kleur corrigeren; lagen selectief kiezen/mengen via een layer mask (verloop, schilderen met soft edge brush,...)

            Als niets anders werkt: kleursaturatie algemeen of lokaal verminderen om de 'zweem' minder opvallend te maken, mogelijks ten koste van de impact van het beeld (werkt met beide voornoemde tools).
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

            Comment


            • #7
              Re: SD 3 Brussel - Paleis der Natie

              Drie schitterende beelden en je hebt mijn bewondering voor de technische uitvoering van de tweede.
              Hoe ik de eerste zou aanpakken? Twee beelden maken met telkens een correcte witbalans voor ofwel het tl-licht ofwel het licht onderaan in het beeld. Deze twee beelden zou ik dan combineren met Photosoep.

              Groeten,

              M.
              http://markwijnants.zenfolio.com/
              Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

              Comment


              • #8
                Re: SD 3 Brussel - Paleis der Natie

                Heel mooie reeks, met vooral de eerste foto die me 't meest aanspreekt, vanwege de diepte.

                Mvg

                Chris

                Comment

                Working...
                X