Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

    Driemaal deze stijlvolle kapel:







    Wordt vervolgd!
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

  • #2
    Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

    OMG... Knap, maar je derde is veruit mijn favoriet.

    Bij de eerste vind ik het wat spijtig dat je net niet in het midden lijkt te staan, als je dan op zoek gaat naar de symmetrie lijkt het achteraan wat verwrongen te zijn
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

      Je slaagt er al vast wel in om het licht onder controle te houden. Ook mijn voorkeur gaat uit naar de derde.
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • #4
        Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

        Baloo, allen,

        Zoals ik had aangegeven is die Protestantse kapel (voor mij toch) een parel, maar eentje die je niet zomaar fotografeert. Ofwel is de deur op slot, ofwel zit het licht niet goed ...
        René,
        Over de schoonheid ga ik niet babbelen, ik wil alleen kwijt dat je hier heel dicht bij de reële kleuren zit, maar, het sneeuwwit is niet echt aanwezig in de kapel, op enkel uitzonderingen na aan de ramen en de witachtige tinten lopen van licht, heel licht beige naar een iets donkerder beige met nadruk naar donkerder kaasgeel ... Ik kan er geen echte naam op plakken.
        Bij iedereen, (ook bij mezelf) merk ik duidelijk enkele fouten van de digitale fotografie als we de reêle kleuren willen benaderen.
        Onze digitaalkes zitten met teveel blauw bij het puur-witte en we merken op al onze beelden de over gevoeligheid voor rood. De beelden geven een licht-roze tint weer en die is er in werkelijkheid niet. Ik heb het grote voordeel gehad dat ik die kapel nu ongeveer al een tiental keer heb kunnen aandoen in allerlei lichtomstandigheden en dus weet ik goed waarover ik spreek.
        Op SD-1 heb ik ook l eens verwezen naar een bonbon-winkel nabij de grote markt waar ik nog van niemand een echte kleuropname heb/had gezien. Dat was die winkel waar overvleod aan geel was.

        Nu, de opnames zelf zijn mooi, tot schitterend en inderdaad die laatste misschien echt symmetrisch ?
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

          Ik vind het drie schitterende opname's. Het was/is er niet makkelijk de juiste kleur/licht te hebben, toch deze benaderen de werkelijkheid en zijn wat mij betreft perfect.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

            Als ik jou resultaat vergelijk met de mijne vind ik deze 3 geweldig , met de derde als pareltje .

            Comment


            • #7
              Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

              3x zeer mooi in beeld gebracht! was inderdaad een moeilijke, maar staat er geweldig op
              Vriendelijke groeten, Sven
              Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

              Comment


              • #8
                Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

                Ik vind dit schitterende beelden zonder meer.

                Groeten,

                M.
                http://markwijnants.zenfolio.com/
                Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                Comment


                • #9
                  Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

                  Oorspronkelijk geplaatst door mark w. Bekijk bericht
                  Ik vind dit schitterende beelden zonder meer.

                  Groeten,

                  M.
                  ik volg

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

                    Alle 3 mooie beelden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

                      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Onze digitaalkes zitten met teveel blauw bij het puur-witte en we merken op al onze beelden de over gevoeligheid voor rood. De beelden geven een licht-roze tint weer en die is er in werkelijkheid niet.
                      Wim,

                      De hier gebruikte exposure blending techniek heeft als neveneffect dat de saturatie in de middentonen geaccentueerd wordt, en daardoor zelfs lichte verschillen in kleur beter opvallen. Nu blijk ik juist dat effect mooi te vinden, in die zin dat ik dit soort foto's vaak bewerk om de stemming en het gevoel dat ik bij de opname had weer te geven, eerder dan de 'getrouwe' kleurweergave na streven. Als dat in dit geval zelfs zou kunnen, met de hier ingezette middelen, gezien de veelheid aan lichtbronnen!

                      Het is een kleine moeite (zeker met Lightroom) om in deze opname oranje, geel, blauw en aqua (dominante kleurzwemen op de muren) wat te verzachten, dan krijg je bijvoorbeeld deze versie.

                      Verder merkte ik, bij deze en vorige opnames in de kapel, dat de minste afwijking in schermcalibratie meteen een duidelijk verschil oplevert: ik heb hier naast elkaar twee verschillende maar apart gecalibreerde Dell schermen staan, en het valt al enorm op.
                      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

                        Drie zeer mooie maar dat zijn we van Rene al gewoon.

                        Ik heb de protestantse kapel niet gedaan (had gekozen voor Old England en heb dan buiten nog een en ander bekeken) maar begin daar precies wat spijt van te krijgen.
                        Gelukkig zien we hier nog de foto's ervan en kunnen we zo toch ook wat meegenieten.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Brussel 3 - deel 2: De protestantse kapel

                          Mooie, uitnodigende reeks van de kapel (die ik niet bezocht). De derde vind ik de beste van deze drie.

                          Mvg

                          Chris

                          Comment

                          Working...
                          X