Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nav

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nav

    ingezonden opnamen bij Challenge, die na gegeven comment zijn veranderd(verbetert), naar aanleiding van dat comment, krijgen van mij een ruim onvoldoende.
    vind dat we daar fotobeoordeling voor hebben.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: nav

    Dat is niet volgens de geest van de Challenge, bouk.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: nav

      De comment op de challenge zijn toch bedoeld om de poster te helpen om een betere foto te maken. Dit komt alleen maar ten goede van de fotograaf en diegene die de comments geeft (hij wordt dan ook gehoord)
      Het niveau van de challenge gaat hierdoor alleen maar omhoog.
      Persoonlijk heb ik mijn foto van deze challenge ook verwijderd omwille van de comments (de grote paddenstoel, zogezegd in studio genomen). Jammer hoe dat ze zo een foto afbreken. Ga je mij nu ook minder punten geven omdat ik van foto veranderd ben. Ik wou hier eerst ook een topic over openen. Maar nu je toch begonnen bent. Trouwens een verbeterde versie moet meer punten opleveren.
      Het gaat om deze foto:
      Last edited by Eline342; 12 oktober 2009, 18:30.

      Comment


      • #4
        Re: nav

        iedereen moet dat voor zich uitmaken of hij meer/minder punten geeft nadat er een (verbeterde?) versie geplaatst wordt...
        zelf probeer ik wel rekening te houden met de commentaren voor een eventueel volgende challenge (bv het zonlicht op mijn groene m&m's was inderdaad te fel...volgende keren ga ik dat proberen te vermijden, doch zal geen verbeterde versie insturen!...je wordt wel verondersteld achter je foto te staan die je inzend, indien je er niet echt tevreden over bent, kan je hem misschien wel plaatsen en opbouwende/neersabelende kritiek krijgen...

        ik vind het wel spijtig dat sommige foto's door de maker verwijderd wordt (ik mis bv die foto met dat varenblad...overwegend bruine kleuren) ik vond dat persoonlijk een goede foto...spijtig dat die weg is...evenals die paddestoel van hierboven...
        de challenge zegt niet dat je geen foto mag ensceneren, herfstkleuren in de natuur is heel ruim te interpreteren hoor...tis maar hoe je origineel uit de hoek komt en wat je ermee doet...en de ene challenge ligt je al beter dan de andere

        Comment


        • #5
          Re: nav

          euh?
          Is de challenge geen wedstrijd?
          In welke wedstrijd kan je een inzending verbeteren n.a.v. commentaren en nog eens inzenden?

          Comment


          • #6
            Re: nav

            Lees de reglementen er maar eens op na. De Challenge mag dan wel een wedstrijd zijn, maar heeft tevens een educatieve functie. Er zijn trouwens geen schatten te winnen, enkel kennis, ervaring, goede raad van anderen, en diets meer...

            (en het is NIET de eerste keer dat we deze discussie voeren. Bouk moest beter weten. )

            (trouwens de allereerste keer dat ik dat icoontje nodig had. Hopelijk NOOIT meer. )
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: nav

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

              (en het is NIET de eerste keer dat we deze discussie voeren. Bouk moest beter weten. )
              klopt hoor, maar Bouk weet ook wel beter, maar het gaat er niet om, dat Bouk het beter weet, maar om de vele anderen die het niet beter weten en de genoemde discussie niet hebben gelezen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: nav

                daar kijk ik al lang niet meer naar!
                't is iedere challenge zo, dusja geen probleem.


                maar het punten geven staat mijn een stuk minder aan!
                vraag mij soms af wie er scores geeft a la 1,2 en op een foto waar 75% van de ratings boven de 5 gegeven wordt
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: nav

                  Elk heeft daar zo zijn eigen mening over, over het al dan niet veranderen van een in gestuurde foto.
                  Persoonlijk vind ik eenmaal een foto ingestuurd dat je deze niet meer mag veranderen.
                  Maar zolang het in het reglement staat leg ik me daar bij neer.
                  Ergens in mijn achterhoofd hou ik daar toch wel rekening bij.

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  maar het punten geven staat mijn een stuk minder aan!
                  vraag mij soms af wie er scores geeft a la 1,2 en op een foto waar 75% van de ratings boven de 5 gegeven wordt
                  Heb ook meer een probleem met het punten geven.
                  Er is een wereld van verschil tussen een 10 krijgen en een 1.
                  Heb het al meerdermaal gezien dat foto’s meerdere 10 krijgen er dan tweemaal 1 krijgen.

                  gr Luc
                  http://luc-danneels.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: nav

                    Wat ik jammer vind dat sommigen zich zo laten beinvloeden door 1 of 2 comentaren. Dus direct foto veranderen of verwijderen. Misschien zijn er wel 50 die deze comentaar niet delen maar dit niet schrijven. Het is soms een beetje als in de werkelijke wereld 10lawaaimakers halen het van een zwijgende meerderheid. Je mag en kan de foto verbeteren maar laat dit dan vooral ook jou keuze zijn waar jezelf ook achterstaat. Dit heb ik enkele maanden geleden ook gedaan omdat mijn foto niet goed/teveel verscherpt was. Deze opmerking was terecht en ik heb er mee bijgeleerd. Soms heb ik al opmerkingen gekregen waarmee ik niet akkoord was of dat ik het de moeite niet vond om te hermaken. Toch haalden deze een goede score.
                    Als Bouk dan een lage score wilt geven aan een veranderde foto is dat dan zijn keuze en recht, maar als er 50 zijn die dan een hogere score geven zal het gemiddelde niet veel verschillen. Net zoals er zijn die aan een hooggeklasseerde foto's een 1-2of 3 geven. Misschien zijn dit mensen met een volkomen andere smaak? Een hard-rock liefhebber zal misschien ook een 1 geven aan een nummer van Helmut Lottie terwijl er vele anderen er een 10 zouden aan geven. Vorige maand haalde ik een erg teleurstellend resultaat. Ondanks de lage score vindt ik het nog altijd een goede foto... en waren er toch enkelen die hem blijkbaar ook goed vonden. Smaken, voorkeuren en zienswijzen verschillen maar volg vooral je eigen weg zou ik zeggen en ... laat de anderen dit ook doen.
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nav

                      Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                      Wat ik jammer vind dat sommigen zich zo laten beinvloeden door 1 of 2 comentaren. Dus direct foto veranderen of verwijderen. Smaken, voorkeuren en zienswijzen verschillen maar volg vooral je eigen weg zou ik zeggen.
                      helemaal mee eens: en verander of verbeter je originele opname in Challenge niet om een paar commentaren.
                      niet iedereen krijgt nl tips voor verbetering in Challenge, wat de beoordeling scheef trekt, omdat de inzender zo met behulp van derde verbeterd en/of veranderd, wat ik niet in de geest van Challenge vind passen.
                      laten we dat nou maar doen in al die andere forumonderdelen die daar ook voor bedoeld zijn.
                      sorry, moest het toch weer effe kwijt hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: nav

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        helemaal mee eens: en verander of verbeter je originele opname in Challenge niet om een paar commentaren.
                        niet iedereen krijgt nl tips voor verbetering in Challenge, wat de beoordeling scheef trekt, omdat de inzender zo met behulp van derde verbeterd en/of veranderd, wat ik niet in de geest van Challenge vind passen.
                        laten we dat nou maar doen in al die andere forumonderdelen die daar ook voor bedoeld zijn.
                        sorry, moest het toch weer effe kwijt hoor.
                        grt,bouk.
                        Juist bouk ik sta er ook achter om een foto niet te veranderen als de commentaren slecht uitvallen .
                        Je maakt een keuze en blijft achter je eigen keuze staan dat doe ik teminste
                        Heb ook al verkeerde foto's ingestuurd terwijl ik weet dat ik met een andere wellicht een beter eindresultaat zou halen so what!!!!!!!
                        Het is teslotte een challenge en geen wedstrijd voor een super prijs
                        ik ben zeer te vrede met mijn algemene derde plaats in de jaar rangschikking tussen de grote van de challenge dat is voor mij voldoende
                        Je bent er tenslotte om te leren en je ideeen op papier vast te leggen en als het een ander niet kan smaken zal ik er heus niet wakker van liggen
                        Smaken verschillen nu eenmaal
                        En de eentjes zijn bij mij al lang verbannen ik geef min. een 4 en dat is zeer zelden meestal is 5 het minste er zijn tenslotte steeds nieuwe deelnemers in de challenge die voor de eerste keer mee doen en als die een overvloed van ééntjes krijgen gaat de goesting vlug over.
                        Zoals de meeste onder ons, zijn de meesten begonnen met een foto waar van je later zegt heb ik die ingestuurd na ja dat is later hé als je veel geleerd hebt uit je fouten
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: nav

                          maar het punten geven staat mijn een stuk minder aan!
                          vraag mij soms af wie er scores geeft a la 1,2 en op een foto waar 75% van de ratings boven de 5 gegeven wordt[/QUOTE]



                          Inderdaad, die 1- tjes en 2- tjes vind ik dikwijls zéér onterecht!
                          Maar ja, wie ben ik ?
                          Toch blijven meedoen!
                          Grts Maddy.
                          zero

                          Comment


                          • #14
                            Re: nav

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            vraag mij soms af wie er scores geeft a la 1,2 en op een foto waar 75% van de ratings boven de 5 gegeven wordt
                            Misschien mensen die maar tot 3 kunnen tellen??

                            Maar daar ik ook slechts tot 3 kan tellen verdeel ik mijn scores in 3, namelijk goeie foto's, gemiddelde en zwakke. En deze onderverdeling nog eens in 2of 3
                            Goeie fotos van 8 goed, 9 beter, en 10 best, gemiddelde foto's 6 en 7 (de grootste hoop) rekening houdend met de moeilijkheidsgraad en uitvoering. En mindere foto's 5en 6 en de volgens mij heel zwakke.... een 4.
                            En dan is er nog één foto buiten categorie en dit is de mijne.
                            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nav

                              Bedoeling van punten geven van 1 tot 10 is dat je ook gans dat gamma gebruikt imho, met die verstande uiteraard dat je heel gesparig omgaat met het toekennen van 1,2 voor de mindere foto's en 9 of 10 voor de goeie foto's.

                              Gemiddeld geef ik per maand maar aan een tweetal of drietal foto's een 9 of 10. Een 1 of 2 geef ik sommige maanden niet, sommige maanden "durf" ik al eens een 2 geven. Zover ik mij herinner heb ik nog maar één of twee keer een 1 "weggegeven", dat zegt genoeg denk ik ...

                              D.i. voor het moment "mijn" methode tot ik overtuigd word van een betere
                              Hiermee wil ik niemand overtuigen, enkel uitleggen hoe ik te werk ga

                              PS het indienen van vernieuwde foto's wordt door het reglement toegelaten ... zolang iemand binnen de regels van "het spel" blijft krijgt hij/zij van mij de punten die z'n/haar foto verdient (geen "strafpunten" dus).
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                              Comment

                              Working...
                              X