Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paard

    Hallo,ik moet morgen foto's maken van een paard en heb zelf een nikon D60
    Mijn vraag is nu welke stand zou ik mijn toestel zetten.Meestal gebruik ik ze automatische stand met auto iso.Kan iemand mij zo spoedig antwoorden,alvast bedankt

  • #2
    Re: Paard

    denk dat je deze vraag beter in een ander forumonderdeel kan stellen,
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Paard

      [Mod]Inderdaad, stond zeker niet op z'n plaats in het Shoot-subforum, dus heb ik maar naar Algemeen verplaatst.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Paard

        als je nu nog moet experimenteren met niet-automatische instellingen : hou het op vol-automatic, anders ga je misschien meer fout doen dan goed

        indien je je een waaghals acht misschien wat meer info aub.
        Wat is het doel van de shoot, is het in open lucht of in een donkere looppiste binnen, welke lenzen heb je, weet je wat strobist wil zeggen, zijn het stilstaande fases, of in galop, heb je vrij spel rondom het paard of is het in een wedstrijdomgeving (vanuit de tribune),...

        Comment


        • #5
          Re: Paard

          Je geeft wel onvoldoende informatie, een stilstaand paard in de weide kan je het gemakeklijkst fotograferen, een indoor jumping zal heel wat moeilijker zijn.

          Maar zonder dat we weten in welke omstandigheden je de foto's moet maken kunnen we niet de juiste instellingen geven.
          Last edited by Black B@ndit; 9 oktober 2009, 18:56.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Paard

            (ot)Op een D60:

            Stel de functieschijf in op P

            P van Paard

            Sorry, ik kon het niet laten (Twitter-feed).

            ---------------------------------------------------

            On-Topic:

            Als je géén ervaring hebt met de "manuele" instellingen zou ik het zekerste voor het on-zekerste nemen en dit op Auto fotograferen.
            Mr.Nikon heeft $56.16546,45 geïnvesteerd om de A-stand op een D60 te ontwikkelen voor starters zoals jij, geniet ervan!
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Paard

              Ik dank jullie maar het is niet door gegaan door het slechte weer

              Comment


              • #8
                Re: Paard

                koop een Canon pro camera en zet er een 200mm F2 op
                (sorry, ben net terug van een professionele paardensportfotograaf)..

                Hangt er idd vanaf WAAR en WAT je wilt gaan fotograferen. Buiten in de wei kan je hem op sport stand zetten als hij wat veel rondrent zodat de camera het onderwerp blijft volgen en je ook meer foto's na elkaar kan maken (bij canon is dit toch zo). Als je zelf wat meer kent van de camera kan je de autofocus en drive modes ook zelf instellen.
                Indien je in donkerder omstandigheden wilt fotograferen dan best een f2.8 of lichtsterkere lens. Ik zou voor 50 à 200 gaan.
                Mijn enige ervaring met paarden is dat ik met een telelens stond te mikken en dat het paard telkens naar mij toe kwam zodat ik niks had aan mijn tele
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment


                • #9
                  Re: Paard

                  Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                  koop een Canon pro camera en zet er een 200mm F2 op
                  (sorry, ben net terug van een professionele paardensportfotograaf)..
                  Eerder dit jaar heb ik een professionele paardenfotograaf aan het werk gezien met een Canon 400mm f2,8 L IS, maar hij had ook nog een andere camera met een 15mm fish-eye die hij draadloos triggerde op het moment dat de paarden over een hindernis kwamen aan de andere kant van de vijver (dat was tijdens de Cross-Country in Minderhout).
                  Hij had drie of vier professionele Canonbody's en een heleboel lenzen bij, paardenfotografie lijkt mij erg zwaar werk.
                  De 200mm f2 had hij toen niet bij, maar die gebruikte hij vooral bij indoor-paardensport.


                  Maar met iets minder duur materiaal kan je ook mooie (actie)foto's maken van paarden (gelukkig maar).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X