Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

workshop analoog ontwikkelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • workshop analoog ontwikkelen

    Hallo,

    Ik ben grote fan van het digitale tijdperk, maar zou me graag wat meer verdiepen in de analoge fotografie. Ik zou graag leren ontwikkelen, maar dan via een korte workshop.
    Ik heb geen zin in een uitgebreide cursus (van lange duur) waarbij alles aan bod komt.
    Bestaat er dergelijke workshop ,of korte cursus, die zich specifiek toelegt op het ontwikkelen?Indien mogelijk in het Gentse.
    -ik heb reeds gezocht op het forum en via google maar heb niets gevonden-

    Iemand een adresje?

    Alvast vriendelijk bedankt

  • #2
    Re: workshop analoog ontwikkelen

    iemand in het Gentse zoeken die zelf nog een doka heeft en vragen of hij/zij het eens wilt uitleggen. ZW is niet echt moeilijk, maar alles moet in de juiste volgorde gebeuren en gedurende de juiste tijd. (neit vergeten ook nog het juiste materiaal te gebruiken hé )
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

    Comment


    • #3
      Re: workshop analoog ontwikkelen

      sorry voor het doorsturen, maar op www.apug.org ga je in het NL forum wel een pak info vinden.
      Zo moeilijk is het niet.

      Koop anders een filmke, ontwikkelaar naar keuze en een ontwikkeltank en kom eens bij mij langs. (Denderleeuw)

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: workshop analoog ontwikkelen

        Ik heb het vroeger gewoom uit een boekje geleerd, het moeilijkste is eigenlijk in het donker dat filmpje uit de cassette op de spoel van de pattersontank draaien. Verder is gewoon alleen nauwkeurig werken.

        Dat inspoelen train je gewoon met een oude film met je ogen dicht.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: workshop analoog ontwikkelen

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dat inspoelen train je gewoon met een oude film met je ogen dicht.
          Om dan bij het inspoelen van een écht belichte film, dat in het donker ook met je ogen dichte te doen en bij het openen ervan merken dat je het licht niet uitgedaan hebt.

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment

          Working...
          X