Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm accreditatie en zo op een concert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ivm accreditatie en zo op een concert

    Hallo,

    Wij organizeren op 17 en 18 oktober een concert met Clouseau en Belle Perez in de Elisabethzaal in Antwerpen. Ik krijg nu regelmatig vragen voor accreditatie. Ik heb hier echter helemaal geen ervaring mee.
    Hier zijn wellicht verschillende mensen die weten hoe dit werkt. Kunnen jullie mij helpen ?

    Eerst en vooral: wat houdt dit in ? Als wij een fotograaf accrediteren, wat staan wij dan toe ? Gratis ingang ? Loopt die fotograaf dan rond in de zaal ? Zo ja, waar allemaal ? Kunnen wij beperkingen opleggen (zoals bv. geen flits gebruiken, enkel op bepaalde ogenblikken, enkel tijdens bepaalde nummers, ...) ?

    We moeten met veel zaken rekening houden. We willen niet dat de toeschouwers gestoord worden, en verder bezit EMI het portretrecht van Clouseau, en kan niet zomaar eender wat gefotografeerd en/of gepubliceerd worden. Wij hebben al twee eigen fotografen en 2 cameramannen rondlopen, dus we willen dit ook wat binnen de perken houden.

    Hoe zit het met de rechten op de genomen foto's? Hebben wij als organisator enige rechten of inspraak in wat gepubliceerd wordt ?

    Jullie zien het: heel wat vragen. Ik hoop dat iemand hier ons hierin wat wegwijs kan maken. Alle hulp en/of info is welkom.

    Alvast bedankt,

    Mark

  • #2
    Re: Vraagje ivm accreditatie en zo op een concert

    Allereerst navraag doen bij EMI en management van Belle Perez, over het algemeen bepalen zei de regels daarvoor of staan die in hun contract. Dus voordat je zelf regels begint te maken eerst checken bij hen.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje ivm accreditatie en zo op een concert

      Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht
      Allereerst navraag doen bij EMI en management van Belle Perez, over het algemeen bepalen zei de regels daarvoor of staan die in hun contract. Dus voordat je zelf regels begint te maken eerst checken bij hen.
      Inderdaad eerst dit.


      Oorspronkelijk geplaatst door mvandenb Bekijk bericht
      Hoe zit het met de rechten op de genomen foto's? Hebben wij als organisator enige rechten of inspraak in wat gepubliceerd wordt ?
      Na het vorige gedaan te hebben, beslis je zelf over de afspraken met de accreditaties die je geeft. Je geeft zelf aan wat mag en niet mag, en laat dit op papier zetten en ondertekenen vooraf. Dit voorkomt problemen zowel tijdens als na het concert.

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Vraagje ivm accreditatie en zo op een concert

        kom hier net dit topicske tegen ,

        ik ben er geweest , als betalende klant maar toch op de eerste rij, zetelend naast twee dames die bleken profesionele fotografen te zijn ( of dit nu met accreditatie was of niet)

        fijn gebeuren in ze geheel en extra fijn omdat ik met me reflex er zonder stress foto's kon nemen
        Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje ivm accreditatie en zo op een concert

          Oorspronkelijk geplaatst door mvandenb Bekijk bericht
          Hallo,

          Wij organizeren op 17 en 18 oktober een concert met Clouseau en Belle Perez in de Elisabethzaal in Antwerpen. Ik krijg nu regelmatig vragen voor accreditatie. Ik heb hier echter helemaal geen ervaring mee.
          Hier zijn wellicht verschillende mensen die weten hoe dit werkt. Kunnen jullie mij helpen ? (1)

          Eerst en vooral: wat houdt dit in ? (2) Als wij een fotograaf accrediteren, wat staan wij dan toe ? (3) Gratis ingang ? (4) Loopt die fotograaf dan rond in de zaal ? (5) Zo ja, waar allemaal ? (6) Kunnen wij beperkingen opleggen (zoals bv. geen flits gebruiken, enkel op bepaalde ogenblikken, enkel tijdens bepaalde nummers, ...) (7)?

          We moeten met veel zaken rekening houden. We willen niet dat de toeschouwers gestoord worden, en verder bezit EMI het portretrecht van Clouseau, en kan niet zomaar eender wat gefotografeerd en/of gepubliceerd worden. Wij hebben al twee eigen fotografen en 2 cameramannen rondlopen, dus we willen dit ook wat binnen de perken houden.

          Hoe zit het met de rechten op de genomen foto's? (8) Hebben wij als organisator enige rechten (9) of inspraak in wat gepubliceerd wordt (10)?

          Jullie zien het: heel wat vragen. Ik hoop dat iemand hier ons hierin wat wegwijs kan maken. Alle hulp en/of info is welkom.

          Alvast bedankt,

          Mark
          (1) Niet helemaal volledige, maar toch een beetje.
          (2) Persaccreditaties zijn accreditaties voor schrijvende journalisten. Dat loopt normaal gezien via jullie. Fotopassen loopt via management.
          (3) In principe is het dat niet aan jullie, maar aan de platenfirma/management op die dingen toe te kennen.
          (4) Ja
          (5) Ja, tenzij er zitplaatsen over zijn, dan krijgen ze na afloop ook een zitje.
          (6) In de kon. elizabethzaal in antwerpen is zijn dat meestal de zijbeuken.
          (7) Neen, dat doet management/platenfirma en niet de organisatie.
          (8) Portretrecht zit bij de platenfirma, auteursrecht bij de fotograaf.
          (9) Niet speciaal. Toch niet op foto's gemaakt door derden, wel op foto's gemaakt door de huisfotograaf.
          (10) Neen, natuurlijk niet. De krant beslist welke foto('s) ze publiceren, niet de organisatie. Wat er met jullie eigen foto's gebeurt, daarover kan wel in overleg beslist worden.

          Comment

          Working...
          X