Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

    gewoon een open discussie...

    Ik lees deze regel nog al eens in Mens en modellen. (of woorden van gelijke strekking)

    "Veeeel prettiger dan een bijgeplamuurde barbiepop waarvan je er hier vaak 13 in een dozijn vindt"

    Go ahead, maar hou het netjes
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

    jup.. ik ben de eerste.

    Mijn mening is dat dit nogal weinig respect vertoont richting die fotografen die zich met deze tak van fotografie bezighouden.
    En jups. Er is een markt voor 'bijgeplamuurde barbiepoppen'

    Maar er is ook een markt voor naturel, ongepolijst, babies, straatfotografie, urban, en weet ik veel wat.

    Is het teveel gevraagd om eens te kappen met deze BS zinnen?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

      Het is de gewoonte aan het worden op BD om achter elk stukje tekst iets te zoeken dat men graag leest, i.p.v. wat er staat.

      Het gaat m.i. niet over respect voor fotograaf en model. Dit gaat over fotostijlen en over wat men gewoon graag en niet graag ziet. Sommige modellen zien er nu éénmaal als bijgeplamuurde barbiepoppen uit. Er zijn mensen die dit mooi vinden, maar er zijn ook mensen die dit niet mooi vinden. Er zijn ook niveaus in plamuren, en ik denk, dat je dat zelf beter weet, dan wie dan ook.

      Je zal maar een fotograaf zijn, die niet graag bijgeplamuurde barbiepoppen ziet, en die actief is op dit forum, en dan plaats je een foto in mensen en modellen, een foto met een verhaal, een foto van de straat geplukt, een foto van een kind, van een baby, van een meid van 13 die er niet uitziet als een afgelikte barbiepop, en kijk dan eens waar je tegen op moet boxen in de categorie mensen & modellen. Heel vaak moet je op tegen bijgeplamuurde registraties, die enkel variëren omdat de lamp anders staat, of de arm anders hangt of anders afgekapt is.
      Er zijn nu éénmaal mensen die andere mensenfoto's maken, maar het moet gedorie een supersterke foto zijn, of gemaakt zijn door een heel populair iemand, om meer reacties te krijgen dan die bijgeplamuurde barbiepoppen die iedereen graag ziet, omdat ze nu éénmaal op basis van hun uiterlijk gekozen zijn om voor die lamp te staan.

      Sorry, maar als modellen er uitzien als bijgeplamuurde barbiepoppen, waarom mag men ze dan zo niet noemen ? Ze zien er vaak gewoon zo uit, en het menselijke is soms ver te zoeken, meer nog, als er iets menselijks overblijft, moet het ook nog weggeplamuurd worden. Ik verwijs daarbij even naar DEZE REACTIE die je zelf plaatste. Ik wil het ook even hebben over het taalgebruik in die post... "gelikt" kan wel, en "bijgeplamuurd" niet. Gaat het hier niet over hetzelfde ?

      M.a.w. voor mij is het gewoon een kwestie van wat men graag leest, en vooral ook van wie men het graag leest.
      De reacties in mensen en modellen zijn zo tweeslachtig, en zo afhankelijk van wie de foto gemaakt heeft, en wat die in het verleden al presteerde, dat het verschrikkelijk opvalt dat zelfs slechtere foto's van goeie fotografen betere kritieken krijgen dan goeie foto's van minder bekende fotografen.

      Ik wil maar meegeven... elk verhaal heeft twee kanten. Ik snap best dat er mensen zijn die liever andere foto's zien dan bijgeplamuurde of "gelikte" modellen, maar ze staan tussen al dat beauty- en fashiongeweld weg te kwijnen. Da's iets dat ik persoonlijk heel jammer vind.

      Mvg

      Chris

      Comment


      • #4
        Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

        Hier moet ik mijn voorganger toch bijtreden vrees ik, om in 'mensen en modellen' te posten moet je al uit heel goede hoek komen, anders begin je er best niet aan.

        En juist door post processing wordt het verschil gemaakt ... ik heb totaal geen kaas gegeten van glamour editing of zoiets, geef mij maar een auto, daar kan ik veel beter mee overweg, dus post ik niet meer in andere threads.

        Heb het twee keer geprobeerd met 'out of camera' beelden en dat was genoeg, ik ben geen bekende portret fotograaf, dus blijf ik daar weg, ga er regelmatig al eens kijken om ideetjes op te pikken waarmee ik dan zelf wat experimenteer, maar posten doe ik er niet meer om eerlijk te zijn ...

        Wat ik bvb wel knap zou vinden is een soort before/after thread zoals die op 'Photography on the net' te vinden is, het is soms echt verbazend met wat begonnen wordt, en wat het (meestal) schitterende resultaat is.

        Ieder zijn ding dus ...

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

          Laat een mens een kat een kat noemen dus waarom niet bijgeplamuurd , je ziet zulke reacties in andere topics ook ,noem er maar 1 en dat is de gehypte HDR bewerking .
          Dus als je zie dat er in bepaalde topics ongenuanseerde kritieken komen dan kom je tegen zoals lambocar net aanhaalde .
          Het is des mensen om eens je virtueel bent er een neiging tot profileren op na wil houden en wat is er nu mis aan een welbepaalde woordenschat op na te houden .
          Soms heeft de ts er zelf voor gezorgd dat zoiets ontstaat .
          Maar wat me het meest verontrust is iemand die iets post iets wil zeggen en dat zijn ze in het aangehaalde topic een beetje uit het oog verloren .
          Een technisch perfecte foto maakt deze nog geen aangenaam kijkende foto .
          Als ik met een beperkte technische kennis een aanmerking maak krijg ik de wind van voor ,terwijl ik wel de doelgeroep vertegenwoordig van het product die door jullie in beeld word gebracht en waar jullie klanten mij willen mee bereiken .
          Mijn vrouw draagt kleren door jullie aanbevolen maar we voelen ons steeds meer ongemakkelijk omtrent ons figuur als we naar bijge engineerde beelden kijken .
          Respect verdien je maar kan je nergens kopen dus een woord in een topic heeft twee kanten ze laten je niets blijken van affectie .

          Comment


          • #6
            Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

            uhuh.. natuurlijk begrijp ik die frustratie ook wel. Maar daar ging het mij niet eens zo om.
            Meer om het feit dat wat er zou gebeuren als men bij de modellen de volgende
            reacties zou plaatsten, hoe anderen zich dan zouden voelen? Paar voorbeelden.

            Heerlijk zo'n barbie. Veeeel prettiger dan een baby waarvan je er hier vaak 13 in een dozijn vindt.

            Heerlijk zo'n barbie. Veeeel prettiger dan zo'n gerimpelde karakterkop waarvan je er hier vaak 13 in een dozijn vindt

            Heerlijk zo'n barbie. Veeeel prettiger dan zo'n communeplaat waarvan je er hier vaak 28 in een dozijn vindt.

            Enz enz.

            Ik zie mensen dat mensen zich op alle fronten aan verdedigen zijn voor wat ze doen. Neem Monica met haar dikkebuikenplaat. Dat is wat zij graag doet. Respecteer dat. Afgelikte barbies is wat anderen graag doen. respecteer dat. Niet meer niet minder

            Snappie?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              jup.. ik ben de eerste.

              Mijn mening is dat dit nogal weinig respect vertoont richting die fotografen die zich met deze tak van fotografie bezighouden.
              En jups. Er is een markt voor 'bijgeplamuurde barbiepoppen'

              Maar er is ook een markt voor naturel, ongepolijst, babies, straatfotografie, urban, en weet ik veel wat.

              Is het teveel gevraagd om eens te kappen met deze BS zinnen?
              Blijkbaar ligt het sommigen moeilijk dat anderen een andere smaak hebben en dit ventileren op een forum. Voor alles is een markt. En als een bepaalde markt de mijne niet is, mag het even? Met frustraties heeft in (in mijn gaval) niets temaken. Ik gaf met de zin die je in je eerste reactie aanhaalt gewoon mijn mening weer.
              Mijn gedacht.

              Comment


              • #8
                Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Het is de gewoonte aan het worden op BD om achter elk stukje tekst iets te zoeken dat men graag leest, i.p.v. wat er staat.

                Het gaat m.i. niet over respect voor fotograaf en model. Dit gaat over fotostijlen en over wat men gewoon graag en niet graag ziet. Sommige modellen zien er nu éénmaal als bijgeplamuurde barbiepoppen uit. Er zijn mensen die dit mooi vinden, maar er zijn ook mensen die dit niet mooi vinden. Er zijn ook niveaus in plamuren, en ik denk, dat je dat zelf beter weet, dan wie dan ook.

                Je zal maar een fotograaf zijn, die niet graag bijgeplamuurde barbiepoppen ziet, en die actief is op dit forum, en dan plaats je een foto in mensen en modellen, een foto met een verhaal, een foto van de straat geplukt, een foto van een kind, van een baby, van een meid van 13 die er niet uitziet als een afgelikte barbiepop, en kijk dan eens waar je tegen op moet boxen in de categorie mensen & modellen. Heel vaak moet je op tegen bijgeplamuurde registraties, die enkel variëren omdat de lamp anders staat, of de arm anders hangt of anders afgekapt is.
                Er zijn nu éénmaal mensen die andere mensenfoto's maken, maar het moet gedorie een supersterke foto zijn, of gemaakt zijn door een heel populair iemand, om meer reacties te krijgen dan die bijgeplamuurde barbiepoppen die iedereen graag ziet, omdat ze nu éénmaal op basis van hun uiterlijk gekozen zijn om voor die lamp te staan.

                Sorry, maar als modellen er uitzien als bijgeplamuurde barbiepoppen, waarom mag men ze dan zo niet noemen ? Ze zien er vaak gewoon zo uit, en het menselijke is soms ver te zoeken, meer nog, als er iets menselijks overblijft, moet het ook nog weggeplamuurd worden. Ik verwijs daarbij even naar DEZE REACTIE die je zelf plaatste. Ik wil het ook even hebben over het taalgebruik in die post... "gelikt" kan wel, en "bijgeplamuurd" niet. Gaat het hier niet over hetzelfde ?

                M.a.w. voor mij is het gewoon een kwestie van wat men graag leest, en vooral ook van wie men het graag leest.
                De reacties in mensen en modellen zijn zo tweeslachtig, en zo afhankelijk van wie de foto gemaakt heeft, en wat die in het verleden al presteerde, dat het verschrikkelijk opvalt dat zelfs slechtere foto's van goeie fotografen betere kritieken krijgen dan goeie foto's van minder bekende fotografen.

                Ik wil maar meegeven... elk verhaal heeft twee kanten. Ik snap best dat er mensen zijn die liever andere foto's zien dan bijgeplamuurde of "gelikte" modellen, maar ze staan tussen al dat beauty- en fashiongeweld weg te kwijnen. Da's iets dat ik persoonlijk heel jammer vind.

                Mvg

                Chris
                Bedankt vopor de mooie verwoording. Ook mijn gedacht.
                (hoe vaak stelde ik al dat er op vaak meer op "namen" gereageerd wordt dan op "mooie foto's? )

                Comment


                • #9
                  Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                  de dagen worden korter en dan schiet er weer eens iemand in zn jaarlikse frustratie periode . Gelukkeg hebben we niet alle de zelfde smaak get used to it .

                  Comment


                  • #10
                    Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                    een wetsvoorstel in de maak in Nederland:
                    als er is geshopt is, moet dat vermeld worden onder de foto.
                    we hebben het hier dan over reclame hè.
                    misschien iets voor BD, het er in de titel gewoon bij zetten of er (geshopt cq geplamuurt)is, zodat men zelf op voorhand kan beslissen, een topic te openen of niet!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      uhuh.. natuurlijk begrijp ik die frustratie ook wel. Maar daar ging het mij niet eens zo om.... ///
                      ...Snappie?
                      Je hebt grotendeels gelijk. Toch, en dat blijkt misschien niet genoeg uit mijn vorige post, meen ik dat de overvloed aan beauty en fashion en de vele reacties die deze veroorzaken, maken, dat de gewoon goedgemaakte foto, met een verhaal, met inhoud, van een gewone mens, minder chique, minder gladgestreken, en minder bewerkt, veel minder aandacht krijgt, dan de modellen. Ze staan er echter wel tussen, maar doordat ze minder aandacht krijgen, denk ik dat er vanuit de mensen die die foto's maken, ook reacties komen in de zin van "geplamuurde barbiepoppen of etalagepoppen".
                      Als ik voor mezelf spreek... ik zie graag een goeie, niet overdreven bewerking, en ik moet zeggen dat jij en o.a. Lennert (en nog vele anderen) daar heel goed in slagen. Ik meen dan ook niet dat jij je aangesproken moet voelen.
                      Ik ga echter geen topics aanhalen, maar heel vaak gaat de bewerking er voor mij zover over, dat ik me afvraag wat ze nog staan te doen bij mensen en modellen, maar eerder thuishoren bij stilleven en abstract. Er zal een markt voor zijn, voor dat type foto, maar mijn idee daarover is dat door de bewerking, je de indruk van een geplamuurde barbie- of etalagepop krijgt. Het ziet er gewoon zo uit, maar het mag zo niet genoemd worden... Nu ja, voor mij niet gelaten.

                      Deze reacties komen er m.i. echter niet omdat de mensen die ze plaatsen gefrustreerd zijn omdat ze het niet kunnen, want je moet het ook nog willen doen, en dus graag zien en er mee bezig willen zijn, maar eerder omdat het allemaal zo "mooi" bevonden wordt, terwijl het m.i. er eigenlijk voor een stuk vaak over is.

                      Ik ben akkoord dat de verwoording niet helemaal ideaal is, maar het neemt het gevoel bij de mensen die het zo verwoorden niet weg, en dat moet je ook indachtig zijn. Of het er nu staat of niet... het gevoel blijft.

                      Meestal schrijf ik zelf over een foto wat ik erover denk, wat goed is en wat slecht is. Soms heb ik het gevoel dat ik daardoor een soort boeman ben. Toevallig, gisteren nog voor ik dit topic las, maakte ik me nog de bedenking... "Wat je slecht vindt aan een foto kan je beter niet zeggen, en stilzwijgen, want uiteindelijk ben je toch diegene die iedereen tegen zich in het harnas jaagt." Gewoon de foto's die je slecht vindt negeren, en geen bedenkingen bij maken, en topicstarter zelf laten zoeken waarom de foto bedenkelijk is, is dan ook de beste oplossing, voor zowel de commentator als voor de topicstarter. Iedereen heeft dan het minst last van alles en het maakt het allemaal een stuk makkelijker.

                      Btw... ik schreef ook al eens een te harde commentaar, maar voel mij in casu niet aangesproken.

                      Mvg

                      Chris

                      Comment


                      • #12
                        Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        "Wat je slecht vindt aan een foto kan je beter niet zeggen, en stilzwijgen, want uiteindelijk ben je toch diegene die iedereen tegen zich in het harnas jaagt."
                        Mvg

                        Chris
                        Misschien wat uit zijn context gerukt :
                        Als sommige modelfoto's mij overkomen als geplamuurde barbiepoppen tja, sorry voor de bewerker van de foto.Want foto's op zich kunnen zeer mooi zijn maar vernield met plamuurwerk.
                        En als je je eigen gedacht niet mag schrijven als je iets niet mooi vindt.... raar voor een forum waar je je eigen indruk mag geven op foto's.

                        Of ik spijt heb van mijn commentaar? neen, gewoon mij mening geschreven. En met frustraties heeft het helemaal niets te maken. Als mijn voorkeur in de fotografie naar "modellen" ging misschien wel, nu absoluut niet.

                        't Is nu eenmaal zo : De foto van het topic waar ik de opmerking maakte van geplamuurde barbiepop bevalt mij veel meer dan gepl...bar...'s
                        Last edited by vinstermik; 5 oktober 2009, 13:26.

                        Comment


                        • #13
                          Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                          uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                          De houdsbaardatum ontbreekt.


                          Nu even serieus.
                          Ik heb Portret/Glamour fotografie ,ondanks dat het een van de mooiste soort fotografie is, een aantal jaren geleden vaarwel gezegd.

                          De normen en waarden die vaak richting fotograaf en model plaatsvinden hebben mij hiertoe bewogen.

                          Ik kijk wel vaak in het subforum mensen en modellen echter een reactie plaatsen zal niet snel gebeuren of het moet zijn dat de fotografie mij echt aanspreekt.
                          Ik schrijf hier met opzet fotografie omdat ik totaal niet warm loop voor beeldbewerking.

                          Zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur/smaak en dat is ook maar goed ook.

                          Wanneer we nu ook nog wat meer respect voor elkaars voorkeur konden opbrengen dan was al een groot probleem de wereld uit.

                          mvg
                          Antoine

                          Comment


                          • #14
                            Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                            Ik heb een hekel aan shoppen*, in welk genre dan ook
                            Wat niet betekent dat ik er geen respect kan voor opbrengen

                            * de realiteit verdraaien, technische aanpassingen zijn ok
                            Canikon 40D - D200, D300

                            Comment


                            • #15
                              Re: uhm... wat is er mis met een 'bijgeplamuurde barbiepop?'

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Als ik voor mezelf spreek... ik zie graag een goeie, niet overdreven bewerking, en ik moet zeggen dat jij en o.a. Lennert (en nog vele anderen) daar heel goed in slagen. Ik meen dan ook niet dat jij je aangesproken moet voelen.
                              Chris
                              nee, ik voel me zeer zeker niet aangesproken. Maar ik snap je redenering en die van Vinstermink ook wel hoor.

                              Ik heb zelf ook vaak problemen met mijn comments op foto's. Op elke plaat is wel wat te zeuren, en het hangt erg veel af in wat voor bui ik verkeer, hoe het dan weer uit de hoek komt.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment

                              Working...
                              X