Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermkalibratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schermkalibratie

    Over dit onderwerp zijn al heel wat discussies gevoerd maar toch is het telkens weer net wat anders.
    Ik werk met een imac 20" en sinds kort laat ik ook geregeld wat foto's printen. Ik probeer het zoveel mogelijk "goed" te doen en gebruik het adobe rgb profiel of zelfs dat van de service zelf. Het is zo dat men kleuren helemaal niet goed zitten, soms is het te blauw anders weer te oranje en ook onderbelicht terwijl het op scherm toch goed zit. Zo ben ik al enige tijd info aan het opzoeken over de Spyder, de Huey en kalibreren in het algemeen.

    Voor ik er eff eentje koop wou ik even vragen of dit ook echt mijn probleem gaat oplossen? Ook zijn de mac schermen veel te helder blijkt.
    Ik heb al vernomen dat t toch ook niet altijd 100% is na een kalibratie. Zijn er eventueel mensen van de omgeving Malle die het zien zitten men scherm eens te kalibreren zodat ik toch het verschil kan zien? Als ik het goed begrijp moet dit toch regelmatig opnieuw gebeuren en dan koop ik er wel een dus ik wil niet van de zaak profiteren

    Groeten,
    Detlef
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900
Working...
X