Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop als monitor

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop als monitor

    Heb juist een Nikon 995 gekocht en ben tevens nog in het bezit van een laptop Compaq Armada 4131t. Deze pc heeft een video aansluiting. Ik ga er van uit dat dit een uitgang is, maar ziet er uit als de video ingang op mijn TV (gele tulip). Kan ik met deze aansluiting mijn laptop gebruiken als monitor (zoals met de TV perfect werkt) of beschadig ik de PC of erger nog, de camera?
    Graag jullie reactie...


  • #2
    Dag Marco,

    Je geeft aan dat de video-aansluiting van de notebook een video-uitgang is. De kans op beschadiging is nihil, maar als het een uitgang is, heeft het weinig nut de uitgang van de camera (de door Nikon meegeleverde videokabel bij de 995) erop aan te sluiten. Je moet dus een video-ingang hebben. Slechts heeeeel weinig (ik ken er géén) notebooks hebben standaard een video-ingang (analoog dus, de Sony VAIO's hebben bv wel een digitale video-IN). Maar daar heb je niets aan (je camera moet dan een Firewire-uitgang hebben). Ik denk dus niet dat er iets kapot gaat, maar ik denk ook niet dat je beeld krijgt.

    Het is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met 'zoals met de TV perfect werkt'. Bedoel je dat je de laptop perfect op TV kunt zien? Dan is er dus inderdaad sprake van een video-out. En een tulp-plugje heeft geen 2-wegsignaal dus is zeker géén video-in...

    Comment


    • #3
      Beste Erik,
      Bedankt voor je reaktie. Aangezien ik de menu handelingen van de camera op "groot" scherm wil weergeven hoopte ik ipv de TV -welke weinig mobiel is- de laptop te gebruiken als monitor. Met het perfect functioneren bedoelde ik dus de monitor weergave-functie van de camera naar de TV. Helaas zal ik dus ter plaatse een TV-scherm moeten plaatsen.



      Edited by - Marco on 04 May 2002 00:15:59

      Comment


      • #4
        Helaas zal ik dus ter plaatse een TV-scherm moeten plaatsen
        ...of een (bv USB) video-IN adapter voor je notebook moeten aanschaffen

        Ik heb met de 995 niet uitgeprobeerd of deze inderdaad bij het fotograferen het beeld bij opname op een pc toont (of de menu-opties). Bij de Nikon E5000 wel; daar kan ik bv de uitsnede/compositie, kleuren etc bij het fotograferen inderdaad op mijn pc bepalen (aangesloten op de video-in van een ATI All-in-wonder Radeon 7500),

        Erik

        Comment

        Working...
        X