Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

led monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • led monitor

    BEste,

    Ik zag deze week in de reclamefolder een LED monitor van LG staan (wordt hier ook besproken: http://www.letsgodigital.org/nl/23288/led-monitor/. Ik volg de hardware al een tijdje niet meer, maar ben wel geïnteresseerd in een nieuwe monitor.

    Contrastratio is zeer hoog, laag energieverbruik en lage reactiesnelheid.
    De prijs valt mee (<300€).

    Iemand ervaringen met LED-schermen ? Wordt zwart hier als zwart weergegeven (want dat is toch een probleem bij veel TFT schermen als ik me niet vergis) ?

    Aan te raden zoiets te kopen (correcte kleurweergave) wat prijs/kwaliteit betreft ?

    Groeten,
    D.D.
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: led monitor

    Oorspronkelijk geplaatst door diedhert Bekijk bericht
    BEste,

    Ik zag deze week in de reclamefolder een LED monitor van LG staan (wordt hier ook besproken: http://www.letsgodigital.org/nl/23288/led-monitor/. Ik volg de hardware al een tijdje niet meer, maar ben wel geïnteresseerd in een nieuwe monitor.

    Contrastratio is zeer hoog, laag energieverbruik en lage reactiesnelheid.
    De prijs valt mee (<300€).

    Iemand ervaringen met LED-schermen ? Wordt zwart hier als zwart weergegeven (want dat is toch een probleem bij veel TFT schermen als ik me niet vergis) ?

    Aan te raden zoiets te kopen (correcte kleurweergave) wat prijs/kwaliteit betreft ?

    Groeten,
    D.D.
    De kleurweergave en contrast van deze moderne TN LCD panelen zijn vrij goed, maar vooral de kijkhoek en kleurdiepte kunnen vooralsnog niet tippen aan die van de duurdere paneeltypes zoals PVA en IPS die bij voorkeur voor kritische fotobewerking worden gebruikt.

    Alvast ikzelf heb de fikse meerprijs niet voor over voor deze hoogkwalitatieve monitoren. Ik steek het uitgespaarde geld liever in fotomateriaal, en heb vandaag zodoende een Samsung T260HD gekocht nadat mijn vorige monitor gisteren gesneuveld was. Ik ben heel tevreden van de kleuren en contrast van deze T260HD, zelfs in die mate dat ik niet geneigd ben een kleurcalibratie te doen, al heb ik de Eye-one Display 2 hier liggen.

    Ik heb eerst ook naar de Samsung XL2370 LED monitor gekeken, maar vond de grootte van T260HD en de TV functies toch net iets leuker

    Comment


    • #3
      Re: led monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik ben heel tevreden van de kleuren en contrast van deze T260HD, zelfs in die mate dat ik niet geneigd ben een kleurcalibratie te doen, al heb ik de Eye-one Display 2 hier liggen.
      Kan ik van meespreken! Goede kleuren en mooi helder!
      Oorspronkelijk geplaatst door diedhert Bekijk bericht
      Wordt zwart hier als zwart weergegeven (want dat is toch een probleem bij veel TFT schermen als ik me niet vergis) ?
      LED is eerder een vervanger voor de backgroundverlichting. Hierdoor zal eerder het verbruik minder zijn dan bij een standaard TFT en zal de helderheid minder gevoelig zijn aan de slijtage van de verlichting.
      Opdat LED effectief een perfect zwart zou leveren zou de verlichting eigenlijk niet enkel op de boord of zo mogen zitten maar zou zoals later meer en meer zal komen heel de achterkant van LED's moeten voorzien worden en deze zouden dan moeten doven op plaatsen waar er donker beeld is.
      Tegen dat dit perfect op punt staat en betaalbaar is zal er ook al wel iets anders bestaan. Perfect zwart is veel gevraagd bij een TFT maar er zit wel een groot verschil op van het ene scherm tot het andere als is een duurder scherm niet altijd de garantie voor een beter zwart.
      Wat de reactietijd betreft, laat je niet vangen door het cijfer dat je ziet, bekijk ook eens wat ze ermee bedoelen want de berekening is soms héél anders tussen de verschillende merken. Soms is een 4ms sneller dan een 2ms, te zien hoe het berekend werd.
      Sommigen geven dit als totale reactietijd up + down samen, anderen als up of down, het totaal is dan al direct dubbel. En dan zijn er nog slimmere ... die rekenen tot 85% up of 85% down en beweren dat je de laatste 15% toch niet merkt.
      Ik weet niet hoe LG het berekent, die opzoeking laat ik aan u over.
      Hmmm ... een contrast van 2000000:1 is wel héél veel.
      Last edited by VerSeg; 2 oktober 2009, 00:42.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: led monitor

        Op deze site vinden ze dit scherm "satisfying".
        Misschien kunnen de testen jou overtuigen. Lees dus de uitgebreide "review" (15 bladzijden).

        Bij de aankoop van het scherm waar ik nu voor zit, heb ik mij door hun testresultaten (en míjn portemonnee ) laten overtuigen.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment

        Working...
        X